[B3 1.6 PP] Kilka pytań układ paliwowy i zapłonowy
: 28 sty 2017, 01:44
Witam. Co prawda forum czytam od dawna i konto też posiadam jakiś czas, ale to mój pierwszy post, więc witam wszystkich serdecznie .
Mam kilka pytań związanych z moim autem B3 1.6 PP a mianowicie ostatnio kupiłem nowy silnik, bo w starym panewka na 1 korbowodzie zmieniła miejsce zamieszkania silnik niby ma 115 tkm. nie wierzę w to, ale pracuje dobrze, ale do rzeczy. Po pierwsze w moim kochanym pierburgu 2ee jest uszkodzony potencjometr nastawnika, membrana jest o dziwo dobra, ostatnio mój kuzyn mi sprawdzał potencjometry i stwierdził że przepustnicy jest ok a nastawnika do pewnego momentu opór rośnie liniowo a potem zaczynają się dziać cuda, prawdopodobnie przerwana ścieżka i mam pytanie czy warto wysłać ten nastawnik do regeneracji ? myślałem o serwisie pomp brzeg co o nich myślicie ? czy może warto bawić się w zakładanie pierburga 2e3 24/28, którego kupiłem za flaszkę, tylko boję się że jak już się pomęczę z doprowadzeniem płynu do niego to okaże się że gardziele są za małe 2ee ma 28/30. Bo zasadniczo gaźnik był w bdb stanie i silnik fajnie chodził na nim, tylko szwagier na siłę wcisnął tłok nastawnika i membrana strzeliła a w 2 nastawniku, który kupił też za 0.5 ten potencjometr jest zrąbany i nie wiem czy lepiej zakładać tego 2e3, którego już mam czy wysłać nastawnik do regeneracji za 175 zł.
A drugi problem to wypadające zapłony, jak założyłem nowy silnik to wypadają identycznie jak w starym, w nowym silniku, jest aparat zapłonowy valeo, więc odpaliłem na tym co było tzn. jakaś kopułka i palec stary, kable jeszcze oem audi bremi świece też oem beru. no a potem kupiłem nowe kable, palec, kopułkę BERU i świece NGK, wymieniłem aparat na stary BOSCH, bo valeo ma cieńszą ośkę i inną kopułkę, ale po założeniu cały czas to samo, zapłony wypadają. Już próbowałem różnych kombinacji zmieniałem aparat, kopułkę, bo mam kilka starych itp. i cały czas to samo, już nie wiem co może być. rozrząd dobrze ustawiony, bo zmieniałem i jest na znakach. Lewego powietrza też nie wykryłem.
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie pozdrawiam
[ Dodano: 2017-01-28, 01:44 ]
PS. Zauważyłem że zapłony nie wypadają zaraz po odpaleniu, ale jak trochę się zagrzeje to zaczynają i wypadanie narasta wraz z rozgrzewaniem silnika. Na LPG prawie wgl. nie wypadają, już nie wiem co z tym jest. jedyne co mógłbym jeszcze zmienić to cewka, ale nie wiem czy warto i może to być jej wina.
Mam kilka pytań związanych z moim autem B3 1.6 PP a mianowicie ostatnio kupiłem nowy silnik, bo w starym panewka na 1 korbowodzie zmieniła miejsce zamieszkania silnik niby ma 115 tkm. nie wierzę w to, ale pracuje dobrze, ale do rzeczy. Po pierwsze w moim kochanym pierburgu 2ee jest uszkodzony potencjometr nastawnika, membrana jest o dziwo dobra, ostatnio mój kuzyn mi sprawdzał potencjometry i stwierdził że przepustnicy jest ok a nastawnika do pewnego momentu opór rośnie liniowo a potem zaczynają się dziać cuda, prawdopodobnie przerwana ścieżka i mam pytanie czy warto wysłać ten nastawnik do regeneracji ? myślałem o serwisie pomp brzeg co o nich myślicie ? czy może warto bawić się w zakładanie pierburga 2e3 24/28, którego kupiłem za flaszkę, tylko boję się że jak już się pomęczę z doprowadzeniem płynu do niego to okaże się że gardziele są za małe 2ee ma 28/30. Bo zasadniczo gaźnik był w bdb stanie i silnik fajnie chodził na nim, tylko szwagier na siłę wcisnął tłok nastawnika i membrana strzeliła a w 2 nastawniku, który kupił też za 0.5 ten potencjometr jest zrąbany i nie wiem czy lepiej zakładać tego 2e3, którego już mam czy wysłać nastawnik do regeneracji za 175 zł.
A drugi problem to wypadające zapłony, jak założyłem nowy silnik to wypadają identycznie jak w starym, w nowym silniku, jest aparat zapłonowy valeo, więc odpaliłem na tym co było tzn. jakaś kopułka i palec stary, kable jeszcze oem audi bremi świece też oem beru. no a potem kupiłem nowe kable, palec, kopułkę BERU i świece NGK, wymieniłem aparat na stary BOSCH, bo valeo ma cieńszą ośkę i inną kopułkę, ale po założeniu cały czas to samo, zapłony wypadają. Już próbowałem różnych kombinacji zmieniałem aparat, kopułkę, bo mam kilka starych itp. i cały czas to samo, już nie wiem co może być. rozrząd dobrze ustawiony, bo zmieniałem i jest na znakach. Lewego powietrza też nie wykryłem.
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie pozdrawiam
[ Dodano: 2017-01-28, 01:44 ]
PS. Zauważyłem że zapłony nie wypadają zaraz po odpaleniu, ale jak trochę się zagrzeje to zaczynają i wypadanie narasta wraz z rozgrzewaniem silnika. Na LPG prawie wgl. nie wypadają, już nie wiem co z tym jest. jedyne co mógłbym jeszcze zmienić to cewka, ale nie wiem czy warto i może to być jej wina.