Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Mułowate przyśpieszanie "turbodziura"

: 31 sty 2017, 08:18
autor: keyser2
Witam

Problem występuję zarówno na LPG jak i na benzynie, niezależnie od temperatury silnika.

Objawy:

Auto przy próbie gwałtownego przyśpieszenia ma coś w rodzaju turbo dziury, przyśpiesza dopiero po chwili i trochę mu to zajmuje.
Dodam, że mimo gazu w podłodze nie słychać wzrostu obrotów, więc wykluczam sprzęgło.


Co to może być?

[ Dodano: 2017-01-31, 08:18 ]
Dzieje się tak tylko gdy chcę przyśpieszyć z wolnych obrotów.
Ma ktoś jakiś pomysł?

: 31 sty 2017, 10:10
autor: maciek889
Jak to dzieje się na gazie albo benzynie to jedynie układ zapłonowy może być przyczyną.
Czasem przy gazie 2 generacji, gdy silniczek regulujący dawkę lpg musi na wolnych obrotach mocno się zamknąć aby zapobiec zalewaniu a później otworzyć na wyższych obrotów to coś takiego powstaje. Ale wtedy musi złożyć się na to kilka czynników (odpowiednio ustawiony zakres pracy tego silniczka w instalacji oraz odpowiednio rozkręcone regulacje na parowniku).

: 31 sty 2017, 10:25
autor: Leo
Do sprawdzenia cały układ przeustnicy i nieszczelności dolotu, włącznie z odmą.

: 31 sty 2017, 13:32
autor: keyser2
Mechanik powiedział, że zacząłby od wymiany przewodów, świec itp.

Ja na mechanice się nie znam, ale nie chcę wydawać hajsu niepotrzebnie. Myślicie, że ma to sens?

: 31 sty 2017, 13:38
autor: Leo
odpal wieczorem auto, jedź tam gdzie nie ma światła, podnieś maskę i zobacz czy są przebicia na przewodach. A co do świec - wykręć je i zobacz w jakim są stanie.
Po tym będizesz wiedział czy od tego zacząć czy nie.

: 31 sty 2017, 14:23
autor: Jarewa
Przecież to ABT i 90KM wiec rakiety się nie spodziewaj bo ten silnik to muł.

: 31 sty 2017, 16:32
autor: keyser2
Wiem, ale według mnie powinien przyspieszać a nie mieć parę sekund opóźnienia.

: 31 sty 2017, 16:51
autor: Jarewa
To 8bitowy ECU nawet kalkulator go przewyższa technologicznie. Sterownik jest tak słaby że musi nawet przerywać połączenie w diagnostyce pod większymi obrotami bo nie nadarza.

: 31 sty 2017, 18:42
autor: keyser2
Czyli uważasz, że to normalny objaw tego silnika?
Że z niskich obrotów trzeba czekać chwilę żeby hmm pomyślał i dopiero zaczął przyśpieszać?

: 31 sty 2017, 18:46
autor: Jarewa
Na jakim biegi i przy ilu obrotach zaczynasz przyspieszenie?

: 31 sty 2017, 18:50
autor: keyser2
To jest tak:

- Mówiąc o przyśpieszaniu z niskich obrotów (około 1500) i deptam pedał w podłogę to czekam ze 2-3s zanim coś się dzieje. Strasznie wolno przebiega przyśpieszanie do powiedzmy 3tyś obrotów jak mul.

- Gdy przyśpieszam z około 2-2,2 tyś obrotów to trwa to krócej, reakcja na gaz jest natychmiastowa, buja się znośnie nie zamula przyspieszanie.

: 31 sty 2017, 18:56
autor: Jarewa
Bieg?

: 31 sty 2017, 18:58
autor: keyser2
Dwójka, trójka to samo.

: 31 sty 2017, 19:02
autor: Jarewa
A jak nie depniesz w podłogę tylko ciut więcej niż połowa to też tak samo?

: 31 sty 2017, 19:58
autor: keyser2
Miałem 3 lata Cinquecento 900 i nie musiałem czekać na reakcję na gaz jak w tym przypadku.

Jarewa, tak samo.