Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Regulacja TPS przepustnicy

: 07 lut 2017, 18:09
autor: HeavenQueen
Witam.
Mam Audi 80 B4 ABK z 1992 roku o VIN WAUZZZ8CZPA064609 i wymieniłem w nim TPS na nowy. Wielokrotnie czytałem że się go "jakoś" reguluje, vagiem, śrubą, woltomierzem...
Proszę bardzo o procedurę takiej regulacji, instrukcję, pomoc.
Dziękuję.

: 07 lut 2017, 18:19
autor: Pieterb
HeavenQueen, było to wielokrotnie opisywane!

: 07 lut 2017, 19:14
autor: maciek889
Regulujesz tak aby mieć na środkowym coś w okolicy 1V albo sprawdzaj na vagu, kiedy będziesz miał 0 otwarcia przepustnicy.

W ABK po 07 1993 można zaadaptować bez ruszania TPSu.

: 08 lut 2017, 09:01
autor: HeavenQueen
PieterB pisze:było to wielokrotnie opisywane
Znalazłem mnóstwo postów, odsyłań do SSP, opisów adaptacji przez VAG, Twoje tłumaczenie , ale nie znalazłem nic na temat procedury z woltomierzem.

maciek889 pisze:Regulujesz tak aby mieć na środkowym coś w okolicy 1V albo sprawdzaj na vagu, kiedy będziesz miał 0 otwarcia przepustnicy.
1V w stosunku do masy przy włączonym zapłonie, wyłączonym silniku i zamkniętej przepustnicy?

: 08 lut 2017, 09:34
autor: Pieterb
HeavenQueen, topics77/b4-abk-pomiar-rezystancji-tps- ... ht=#873524
Twój modelowo 93 więc duża szansa że zrobi się to vagiem

: 12 lut 2017, 15:44
autor: HeavenQueen
PieterB pisze:HeavenQueen, topics77/b4-abk-pomiar-rezystancji-tps- ... ht=#873524
Twój modelowo 93 więc duża szansa że zrobi się to vagiem
czarekj pisze:Czytam ten wątek i ręce mi normalnie opadają. Informacji na temat TPS w Audi jest mnóstwo w necie a Wy dalej się z tym tematem męczycie. Panowie poszukajcie na forum oryginalnych zeszytów SSP i przetłumaczcie ich zawartość, chociazby w tłumaczu google. Powtarzam poraz n-ty. Adaptację przepustnicy w ABK wykonuje sie na dwa sposoby w zależności od roku produkcji. W starszych autach ustawia się potencjometr tak by napięcie na wyjściu TPS wynosiło ok. 1V. Natomiast w nowszych modelach trzeba zrobić adaptację VAGiem. Sam sobie tego nie wymyśliłem, wszystko jest w dokumentach tylko trzeba chciec z tegto skorzystać. Przy nieprawidłowo wyregulowanym TPS sterownik nie przechodzi w tryb regulacji wolnych obrotów i dlatego auto zaczyna więcej palić i szrpać przy ruszaniu. W okienku diagnostycznym VAG-a jest pole w którym musi się pojawic komunikat "Learlauf" czyli wolne obroty.
Dziękuję oklasky

[ Dodano: 2017-02-12, 15:44 ]
Okazuje się że mój jest ten nowszy. Potencjometrem nie da się regulować, na środkowym pinie jest 0,5V. Muszę zrobić adaptację komputerem.
Mam już vag-com 311 pełną wersję.
Mam wejść w "Basic settings" grupę ustawić 000 i kliknąć "go"?
Silnik ma być odpalony czy tylko włączony zapłon?

: 13 lut 2017, 06:48
autor: Alekssssander
HeavenQueen, zawsze robie na odpalonym, silnik troche straci na obrotach w momencie przejścia w tryb adaptacji. Przed adaptacją sprawdź luz linki i go wyreguluj.

: 13 lut 2017, 07:32
autor: Pieterb
HeavenQueen, to screen twój? czy wzięty z neta? bo widzę tu niezły bałagan tak na pierwszy rzut oka :-P
Robisz to na odpalonym silniku i temp minimum 60
Alekssssander pisze:a obrotach w momencie przejścia w tryb adaptacji.
niekoniecznie ;-)

: 13 lut 2017, 14:28
autor: HeavenQueen
Poniżej screen z mojej adaptacji.
Auto było rozgrzane, w momencie wywołania funkcji nic się nie działo, cyferki trochę pozmieniały a potem ustabilizowało się i po minucie funkcja się wyłączyła.
Niby nic ale obroty na jałowym ustabilizowały się na 850 obr/min, gdzie od 8 lat miałem srogo powyżej tysiąca.

: 13 lut 2017, 15:16
autor: Pieterb
HeavenQueen pisze:Auto było rozgrzane,
he nawet bardzo bo aż 115 stopni - dobrze by było go czyli niebieski czujnik sprawdzić jak będziesz miał chęć. No przepływkę by można podregulować bo ciut dużo pokazuje., no i co za tym idzie czasy wtrysku ciut większe są - ale bez tragedii.

: 13 lut 2017, 15:24
autor: HeavenQueen
Masz gdzieś rozpiskę które wartości co oznaczają?

: 13 lut 2017, 15:26
autor: Pieterb
HeavenQueen pisze:Masz gdzieś rozpiskę które wartości co oznaczają?
są na forum w dziale download

: 28 lut 2017, 09:43
autor: HeavenQueen
Dziękuję Ci.

[ Dodano: 2017-02-28, 09:43 ]
Sprężyna przepływomierza naciągnięta o 1/6 obrotu tarczy, czujnik temperatury niebieski nówka oryginalny z aso i teraz mam takie odczyty.

: 28 lut 2017, 14:57
autor: Pieterb
HeavenQueen, no to widać, czujnik ok; przepływka, hmm można by jeszcze o ząbek reszta bez zmian. Oczywiście pomiar będzie na tyle dokładny o ile działa sonda i szczelny dolot.
Następnym razem rób loga kilku sekundowego - dużo lepsze rozwiązanie.