Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABK] szarpie przy gwałtownym dodaniu gazu

: 01 gru 2007, 18:22
autor: grabon.a
witam

Wiem ze juz ktos o tym pisał ale niestety nie moge tego teraz znaleść :-/ . Otóż wtrakcie jazdy na stałej prędkości kiedy wcisne gwałtownie pedał przyspieszenia to auto najpierw zamula a dopiero potem przyśpiesza. Kiedy sie normalnie jedzie bez gwałtownych cisnięć jest ok. Auto robi to samo na gazie i benzynie. Niedawno wymieniałem przepływomnierz, to może byc jego wina? Na starym tez tak robił ale wydaje mi sie ze troszke mniej szarpało.

: 01 gru 2007, 21:34
autor: krisiun1
Sprawdzałeś świece,przewody,kopułkę i palec zapłonowy?

: 01 gru 2007, 22:32
autor: romeo
moim zdaniem jak jedziesz na gazie i szarpie to przepływka raczej nie jest winna

: 02 gru 2007, 13:07
autor: czarekj
Ustaw dobrze zapłon.

: 09 gru 2007, 16:58
autor: audiktom
cześc witam kolego to chyba czytałes moje ja miałem takie zjawisko, muł to był więc w przepływce zmienion mi mieszanke pali tyle samo co wczesniej jest mocniejszy i td. zapłon ale radził bym ustawic u kogos kto sie zna na tym, no i to przerywanie to jest potencjometr przpustnicy on jest pod tym dolocie od przepływomierza niestety nie jest to tania część.

[ Dodano: 2007-12-09, 17:06 ]
jak cos to muj nr gg 9632692

[ Dodano: 2007-12-09, 17:09 ]
przepraszam za ten błąd ortograficzny

: 10 gru 2007, 12:25
autor: grabon.a
napisałes ze w przepływce zmieniono ci mieszanke, jak to zrobili? ten potencjometr przepustnicy to jest pod tą czarną pokrywką, która jest na przepływomierzu tak? o to ci chodzi?
wiem ze tam można lekko prestawic tą "strzałke" potencjometra. To tam cos przestawiali u ciebie?

: 10 gru 2007, 19:09
autor: audiktom
tak zmieniono w przepływomierzu tam jest takie kółko zembate i trze po nim taka blaszka dokładnie nie pamietam ale jak mi to przestawiał to patrzył na taki miernik nie wiem jak sie nazywa tak na oko nie zalecam bo jak za duzo przestawi to pali wiecej bo sonda nie odczytuje,a potencjometr jest jak idzie ta harmonijka od przepływomierza do kolektora to pod nia jak nie ściągniesz tej harmonijki to nie zobaczysz tego,to jest taki plastik przykrecany na dwie sruby z wtyczką po boku

: 10 gru 2007, 19:31
autor: czarekj
Przyczyną szarpania silnika może być niesprawność układu zapłonowego objawiająca się wypadaniem zapłonów.
Moim zdaniem ten mechanik zachował się jak polski lekarz, to znaczy leczył skutki nie przyczyny. Poprzez obrót nastawnikiem zębatym zwiększył prawdopodobnie ilość podawanego paliwa co automatycznie przełożyło sie na wzbogacenie mieszanki. Chwała mechanikowi za to, że wie iż wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej powoduje zmniejszenie zjawiska wypadania zapłonów przez co silnik mniej szarpie przy przyspieszaniu. Tylko patrząc na to z drugiej strony prawdopodobnie wzrośnie ilośc zużywanego paliwa. Chyba nie o to chodziło. Dziwię się też mechanikowi, że podjął się regulacji zawartości CO w spalinach bez sprawdzenia i regulacji układu zapłonowego. Moim skromnym zdaniem niebawem zjawisko wypadania zapłonów nasili się, gdy okaże się że ta bogata mieszanka nie jest całkowicie spalana bo dodatkowy nagar na świecach zakłóca zapłon. Obym sie mylił i nie miał racji.

: 10 gru 2007, 21:51
autor: audiktom
nie w tym żecz, miałem takie same przyczyny i przyczyna nie została usunieta bo przyczyną tego jest przerwa w potencjometrze a że potencjometr cenowo ma sie 320-400 zł. wiec o go nie wymieniłem ja robiłem diagnostyke silnika w serwisie sprawdzał zapłon ( zły więc ustawił) świece (złe wymienił) przewody rozrząd i nie wiem co jeszcze ogulnie wszystko, a podkręcił mi troszke z tego wzgledu że był przymuławy nie z tego powodu że szarpał.

: 11 gru 2007, 17:43
autor: grabon.a
Tak więc zaczne od ustawienia zapłonu, kupiłem na allegro lampe stroboskopową niestety jeszcze paczka nie doszła :-/ . Spróbuje sam to ustawic bo jak ostatnio ustawł mi mechanik to silnik "grał" podczas obciążenia :-/

: 11 gru 2007, 21:10
autor: audiktom
I tak własnie zrób zacznij od zapłonu a potem kolejne rzeczy ważne są też świece i przewody zwłaszcza jak jest wilgoć, tak jak mówie u mnie powodem szarpania był potencjometr przepustnicy przerywał przy około 2000 obr. w ABK często podobno to siedzi (nie wiem) komputer zapięty tego nie wykazuje.

: 12 gru 2007, 23:58
autor: grabon.a
Mam już własną lampe :-) , zapłon ustawiony silnik juz nie szarpie :-D
(zapłon ustawiony wg instr. czarekj)

Dzięki za pomoc.

: 13 gru 2007, 10:25
autor: czarekj
Cieszę się że kolejne ABK zostało uzdrowione. Tak trzymać.