Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] Nie pali na pierwszym cylindrze

: 14 lut 2017, 19:38
autor: Kiwent
Witajcie. Od jakiegoś czasu mam kłopot z nierówną pracą silnika w mojej B3. Na początku problem występował tylko na LPG, ale później zaczęło się to pojawiać i na benie. Zmieniłem świece bo obstawiałem, że to będzie problemem. Jak się okazało problem dalej występuje i nasilił się do tego, że już na benie prawie non stop nie pracuje na tym 1 cylindrze. Czasem przyłapie równej pracy, ale to tylko chwilowo. Mechanik u którego byłem po wymianie świec przebadał kompresję i wyniki są następujące:
9,5
11,5
11,5
11,5
Widać różnica jest, ale mechanik powiedział, że 9,5 jest jeszcze ok. Zdjął kopułkę i popatrzył powiedział, że tam coś się osmoliło i trzeba zmienić razem z palcem. Wymiana tych elementów nie pomogła. Od razu zaznaczę, że przewody WN są dobre. Co robić koledzy? zly_

: 14 lut 2017, 19:41
autor: Pieterb
Kiwent pisze:że już na benie prawie non stop nie pracuje na tym 1 cylindrze
a jak sprawdziłeś że chodzi o ten 1 cyl?

: 14 lut 2017, 19:45
autor: Kiwent
Po odpięciu fajki ze świecy na tym cylindrze praca się nie zmienia, przy odpięciu pozostałych zaczyna się jeszcze gorzej telepać.

: 14 lut 2017, 20:13
autor: Pieterb
Kiwent, Przewód i świeca na tym cylindrze były podmieniane dla pewności? bo to że założyłeś nowe nie oznacza że nie uszkodzone.
Bo 2 bary to spora różnica ale nie do tego stopnia by silnik tak się zachowywał - tak mi się wydaje.
U siebie miałem już 1,5 bara różnicy na jednym z cylindrów a nic takiego nie miało miejsca.

: 14 lut 2017, 20:58
autor: Jarewa
Wszystko zależy Piotrku jeszcze z jakiego powodu ta nieszczelność lub te niskie ciśnienie. Wiec nie można wykluczyć bardzo ubogiej mieszanki.

: 14 lut 2017, 21:02
autor: Pieterb
Jarewa pisze:Wszystko zależy Piotrku jeszcze z jakiego powodu ta nieszczelność lub te niskie ciśnienie. Wiec nie można wykluczyć bardzo ubogiej mieszanki.
no to też może i tak, u mnie np pierścienie były be.

: 14 lut 2017, 21:35
autor: czarekHD
świece wykręć zobacz co tam się dzieje

: 14 lut 2017, 21:48
autor: maciek889
Mogła też pójść uszczelka po głowicą. Albo w lepszym przypadku nieszczelność kolektora (ale to ktoś musiał wcześniej źle poskładać.

: 14 lut 2017, 22:14
autor: Jarewa
Macku nie ma rzeczy niemożliwych, kiedyś miałem auto które zaciągło szmatę i zatkało dolot.

Mam tylko nadzieję że dobrą kolejność podał po przy 4 cylindrze taka awaria jest możliwa że za uboga mieszanka.

: 15 lut 2017, 16:58
autor: marcin1324
ja w poprzednim silniku, miałem tak samo na trzech było gdzieś po 11 a na czwartym było gdzieś 8, ale silnik pracował normalnie tyle że palił więcej oleju niż benzyny. i nie wiem czy dobrze myślę, ale może dobrze było by sprawdzić wałek rozrządu czy nie jest wytarty, bo może np. ssący się za krótko otwierać.

: 15 lut 2017, 17:37
autor: Kiwent
PieterB pisze: Przewód i świeca na tym cylindrze były podmieniane dla pewności?
Tylko tego nie sprawdzałem bo niedawno wymieniałem komplet. Jak się okazuje ten jeden przewód jest uszkodzony. Pozdrawiam Cie serdecznie kolego kwadr