Witam, podczas składania głowicy zauważyłem że 5 szklanek po wycisniesciu oleju miękko,, chodzą", a 2 są bardzo twarde,praktycznie nie da się ich wcisnac. To znaczy że są już zużyte? Da radę je jakoś ogarnąć? A jesli wymieniać to można wymienić 2 albo 3? Przed rozebraniem nie było słychać popychacze, jedynie nie równo chodził, szarpala.
: 10 mar 2017, 18:02
autor: maciek889
Jak długo leżały to mógł z nich olej wycieknąć i dlatego są miękkie.
Do sprawdzenia ich jest nawet procedura.
Trzeba rozgrzać silnik do 90 stopni.
Trzymać rozgrzany silnik na obrotach przez 5 minut.
Zdjąć pokrywę ustawić wałek tak aby krzywka była do góry na popychaczu, który chce się sprawdzać (zawór nie może być otwarty.
popychać czymś miękkim popychacz w dół badając luz, nie pamiętam jaki luz jest dopuszczalny ale jest w książkach sam naprawiam.
[ Dodano: 2017-03-10, 18:02 ]
I też nie odpalaj zaraz po wsadzeniu popychaczy, bo jeśli któryś się rozszedł poza silnikiem to spowoduje szkody przy próbie odpalenia.
: 10 mar 2017, 18:03
autor: czarekHD
dopuszczalny luz na popychaczu to 0,10 mm jak podaje książka,nie powinny się wciskać. jak już chcesz wymieniać to komplet
: 10 mar 2017, 18:11
autor: damianekstn
Nie chodzi mi o te miękkie bo sam spowodowane że takie są w tylko o te twarde. Pewien człowiek mi powiedział że przy składaniu trzeba wycisnąć z nich olej żeby były miękkie. I właśnie mam problem z dwoma które pomimo wycisniesciu oleju nie stają się miękkie. A może tak jest prawidłowo że są twarde i się tym nie przejmować?
: 10 mar 2017, 18:17
autor: maciek889
damianekstn pisze:Pewien człowiek mi powiedział że przy składaniu trzeba wycisnąć z nich olej żeby były miękkie.
Pewnie raz że olej się w nich odświeży a dwa (o czym pisałem wyżej) nie spowoduje to szkód jeśli będzie rozsunięty.
: 10 mar 2017, 19:21
autor: damianekstn
Czyli wkoncu co zrobić jeżeli 2 szklanki nie chcą się wcisnąć? Do wymiany czy tak powinno być i po odpaleniu unormuje się?
: 10 mar 2017, 20:12
autor: Jarewa
Powiem ci jedno być może uszkodziłeś sobie szklanki. Jak nie idzie wcisnąć to znaczy są dobre trzymają ciśnienie. A te co wcisnąłeś nie trzymają czyli zaworek nieszczelny.
Przy szklankach powinno się je rozbierać by upuścić olej.
: 11 mar 2017, 18:08
autor: lascik
A ja mam trochę inne pytanie. U mnie jak silnik się już trochę rozgrzeje, to popychacze zaczynają cykać. Zdjąłem pokrywę rozrządu i okazało się, że są twarde jak kamień, mogę nimi obracać jak krzywka jest skierowana ku górze, ale luzu w żadną stronę nie ma. Czy to oznacza, że trzeba zrobić generalny remont głowicy, czy może wymienić wałek bo już jest wytarty? Na zimnym silniku jest cisza.
: 11 mar 2017, 18:22
autor: Jarewa
Morze coś inne "cyka"
: 12 mar 2017, 22:49
autor: olek70
Witam.
Jeżeli na zimnym silniku jest OK, to myślę, że trzeba sprawdzić ciśnienie oleju. Oczywiście na rozgrzanym silniku.
: 12 mar 2017, 22:52
autor: czarekHD
u mnie na zimnym troche grają a na ciepłym tylko cykają. jaki olej masz ?
: 24 gru 2017, 09:50
autor: lascik
Trochę zapomniałem o temacie. Oleje to testowałem różne i na każdym było tak samo, a ciśnienie jest w normie. Testowałem od Castrola, Platinum po Mobila, Valvoline.
: 24 gru 2017, 20:55
autor: h/k
maciek889 pisze:Jak długo leżały to mógł z nich olej wycieknąć i dlatego są miękkie.
Do sprawdzenia ich jest nawet procedura.
Trzeba rozgrzać silnik do 90 stopni.
Trzymać rozgrzany silnik na obrotach przez 5 minut.
Zdjąć pokrywę ustawić wałek tak aby krzywka była do góry na popychaczu, który chce się sprawdzać (zawór nie może być otwarty.
popychać czymś miękkim popychacz w dół badając luz, nie pamiętam jaki luz jest dopuszczalny ale jest w książkach sam naprawiam.
[ Dodano: 2017-03-10, 18:02 ]
I też nie odpalaj zaraz po wsadzeniu popychaczy, bo jeśli któryś się rozszedł poza silnikiem to spowoduje szkody przy próbie odpalenia.
Według serwisówki Auto do B3/B4 i książki Dietera Korpa do B3 procedura owszem wygląda tak samo, ale wyraźnie jest zastrzeżone, że:
- obroty mają wynieść ok. 2500
- po podanym czasie klekotanie ma umilknąć
Dopiero, gdy odgłos popychacza jest słyszalny - odkręcamy pokrywę zaworów.