Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABK] Szlif wału obrócona panewka
: 16 mar 2017, 18:53
autor: cieslarmarek
Witam, zakupiłem audi 80 2.0 abk w gazie kilka dni temu, ktora borykala sie z problemem stukającej panewki, po rozebranou silnika okazało się że ostatnia panewka obrócona i w kawałkach , a reszta juz zeszlifowana. I tutaj proszę o radę. Oddałem wał do szlifu i gość kazał mi się zastanowić.. Powiedział że może zrobic szlif o dwa wymiary bo chyba takie rysy na nim byly, lub mialbym się rozglądnąć za innym wałem. Czy szlif o dwa wymiary w czymś przeszkadza, czy coś osłabia osadzenie grubszych panewek? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
: 16 mar 2017, 19:56
autor: Fazziu
lepiej szukaj wału, tu bardziej chodzi o powierzchniowe utwardzenie czopów, zeszlifowanie go o 0,50 mm może usunąć całkowicie warstwę utwardzoną, nie wiem jak z silnikami audi ale jest kilka wynalazków gdzie nie powinno się robić szlifu
: 16 mar 2017, 20:19
autor: cieslarmarek
Fazziu pisze:zeszlifowanie go o 0,50 mm może usunąć całkowicie warstwę utwardzoną, nie wiem jak z silnikami audi ale jest kilka wynalazków gdzie nie powinno się robić szlifu
Właśnie mój znajomy mechanik dzwonił , że mam kazać gosciowi dać do szlifu. Fajnie by było wiedzieć ile przewidzianych szlifów ma ABK lub ABT bo to ten sam wał
: 16 mar 2017, 20:44
autor: czarekj
Na takiej naprawie głównej najwięcej zarabia mechanik i sklep. Zadowolony z efektu raczej nie będziesz.
: 16 mar 2017, 20:47
autor: cieslarmarek
czarekj pisze:Na takiej naprawie głównej najwięcej zarabia mechanik i sklep. Zadowolony z efektu raczej nie będziesz.
To znaczy mechanik to dobry znajomy i raczej na koszty mnie nie naciąga, chyba że sam faktycznie nie wie co lepiej zrobić :x
: 17 mar 2017, 05:28
autor: Fazziu
a są w ogóle panewki na 2 szlif do tego auta ?