Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Podparcie przepustnicy.

: 23 mar 2017, 10:53
autor: Astronis96
Witam, wie ktoś ile wynosi podparcie przepustnicy w ABK ale fabrycznie / "książkowo" ile ma być?Chciałbym ustawić dobrze, bo było już ustawiane raz tak raz tak, i nie wiadomo ile jest.

: 23 mar 2017, 10:58
autor: Alekssssander
Co masz na mysli poprzez podparcie? Chodzi Ci o śrubę do regulacji luzu?

: 23 mar 2017, 12:22
autor: Astronis96
Tak, chodzi mi o tą śrubę, na ile ma być fabrycznie.

: 23 mar 2017, 12:37
autor: Alekssssander
Ta śruba służy do kasowania luzu przepustnicy, ustaw luz jak najmniejszy i wtedy zaadoptuj przepustnice VAGiem i będzie tak jak fabrycznie. Nie ma czegos takiego jak parametr ustawienia śruby. Po to ona jest żeby ustawic luz do danej przepistnicy.

: 23 mar 2017, 16:54
autor: maciek889
Jeśli nikt nie pchał rąk w czujnik położenia przepustnicy to możesz ustawić tak aby czujnik pokazywać 1V na środkowym pinie przy zamkniętej.

: 23 mar 2017, 21:27
autor: Jarewa
Alekssssander pisze:Nie ma czegoś takiego jak parametr ustawienia śruby
Jest i ten parametr można sprawdzić vagiem, na pewno na nowszym nie wiem tylko jak w starszym.

: 23 mar 2017, 22:39
autor: czarekj
Wychylenie przepustnicy reguluje się adekwatnie do prądu płynącego przez zawór regulacji wolnych obrotów. Dopiero potem przeprowadza się procedurę adaptacji potencjometru przepustnicy.

: 24 mar 2017, 09:07
autor: Alekssssander
czarekj, W takim razie możesz opisac tą zależność? Jestem ciekawy co ma zawor biegu jałowego do przepustnicy. Z tego co wiem zawor jest bypassem, który całkowicie omija przepustnice podtrzymujac wolne obroty. Mógłbys po krótce wytłumaczyć?

: 24 mar 2017, 10:36
autor: maciek889
Jak dobrze rozumiem trzeba sprawdzić np. na vagu wysterowanie zaworu wolnych obrotów (chyba powinno być w okolicy 30%) jeśli jest mniejsze to trzeba przepustnicę uchylić a jeśli blisko 80% to przymknąć.
Na stopień otwarcia zaworu wolnych obrotów ma też wpływ ustawienie aparatu zapłonowego.

: 24 mar 2017, 15:22
autor: Jarewa
Ma maciej tak samo jak szczelność dolotu, dlatego pisałem że jest możliwość ale nie można pisać że nie ma. Co prawda jeżeli wysterowanie jest powyżej normy to może świadczyć o złej regulacji przepustnicy jak i o nieszczelności. Ale jak wszystkie parametry sa w normie przepływomierz itd a tylko wysterowanie złe to świadczy właśnie o brudnej przepustnicy lub o złej jej ustawieniu.

[ Dodano: 2017-03-24, 15:22 ]
Alekssssander pisze:Z tego co wiem zawor jest bypassem, który całkowicie omija przepustnice podtrzymujac wolne obroty
Zawór nie jest tylko do utrzymywania wolnych obrotów zawór tylko stabilizuje wolne obroty zależne od obciążenia. Część powietrza idzię przez przepustnic resztę reguluje zawór.

: 06 sty 2020, 21:12
autor: h/k
Małe odświeżenie tematu.
Z racji problemów z lokalizacją źródła falowania obrotów i przez to niezbyt przemysłanej przeze mnie manipulacji przy śrubie spoczynkowego położenia przepustnicy, po znalezionych winowajcach musiałem dokonać regulacji.
Jarewa swego czasu podał mi sposób regulacji:
- auto rozgrzane
- odpięta sonda lambda
- uruchomić silnik i odpiąć wtyczkę regulatora b. jałowego
- regulować śrubą do osiągnięcia 580-600 obr./min w VAGu

To by było na tyle, wszystko niby wtedy OK, ale auto czasem się dławiło po zejściu z obrotów szczególnie na zimno, zarówno benzyna, a tym bardziej na LPG (oczywiście mam sekwencję). Wygłądało na to, że przepustnica ma swój niewielki, ale tutaj istotny luz i zawór (regulator) biegu jałowego nie ma w pewnych momentach nic do roboty.

Do tej procedury dodałem odkręcenie śruby jeszcze 1/4 obrotu i wtedy jest idealnie.

: 07 sty 2020, 17:52
autor: Pieterb
h/k pisze:Do tej procedury dodałem odkręcenie śruby jeszcze 1/4 obrotu i wtedy jest idealnie.
bo dobrze jest też patrzeć na to jak jest wysterowny zawór biegu jałowego przez ecu - oczywiście trzeba mieć 100% pewności że nie ma żadnych nieszczelności bo to dość mocno zakłóci pomiar i nie będzie wiarygodny. Do tego musi być poprawnie ustawiony zapłon i sonda musi być sprawna.