Strona 1 z 1

[B3 2.0 16V 6A] Kilka błędów, co, gdzie, jak? POMOCY :(

: 26 mar 2017, 21:16
autor: PiterVW
Witam.
Na wstępie chciałbym przeprosić za błędy lecz jest to mój pierwszy post na forum.
Przejdźmy do sedna. Dzisiaj dzięki Waszym poradą udało mi się odczytać kody błędów.
I teraz pojawia się problem. Prosił bym o wyjaśnienie, gdzie dany element mieści się w samochodzie i czy trzeba go wymienić, może da się go naprawić. Oto kody błędów:

2-1-1-3 - padnięty czujnik HALLA?
2-2-3-2 - uszkodzony potencjometr przy przepływomierzu?
2-3-1-2 - uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego (ale który? bo chyba są dwa)
2-3-4-2 - sonda lambda padła?

Test zrobiłem ponieważ czy zimny, czy ciepły, po zapaleniu wchodzi na 2-3 tys obrotów i nie potrafi z nich zejść. Januszowym sposobem ograniczyłem mu ilość powietrza które zaciąga sobie silniczek krokowy, wtedy przy ciepłym silniku (50 stopni < ) odpala bez problemu i wchodzi na 1tys obrotów (ustawione przeze mnie poprzez ograniczenie), zaś przy zimnym nie potrafi się podnieść, chyba że lekko będę miał naciśnięty pedał gazu, lecz jak go puszczę, silnik spada z obrotów aż zgaśnie. Gdy pedał gazu przy zimnym silniku będzie lekko wciśnięty tak długo aż silnik będzie miał 50< , wtedy mogę gaz puścić, spadnie do 1tys i tak będzie się trzymał.

PS.
Silniczek krokowy na 100% jest sprawny, rozdzielacz wtrysków także.
Proszę o pomoc ponieważ przy takich obrotach nie da się jeździć, a janusza pod maską nie chcę mieć :/
Z góry dziękuję.

: 26 mar 2017, 21:53
autor: maciek889
PiterVW pisze:2-1-1-3 - padnięty czujnik HALLA?
Pewnie sprawdzałeś na zgaszonym silniku i to zawsze będzie.
2-2-3-2 - uszkodzony potencjometr przy przepływomierzu?
To może wpływać na prace regulatora obrotów. Sprawdź jakie napięcie masz na włączonym zapłonie i niepracującym silniku na środkowym pinie tego potencjometru.
PiterVW pisze:2-3-1-2 - uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego (ale który? bo chyba są dwa)
Ten dla ECU na końcu głowicy (bardzo trudny dostęp)
PiterVW pisze:2-3-4-2 - sonda lambda padła?
Jak masz LPG to będzie ten błąd albo masz źle ustawianą dawkę i brakuje zakresu regulacji z sondy. Albo może być też sama sonda padnięta.

: 01 kwie 2017, 19:11
autor: PiterVW
2-1-1-3 - padnięty czujnik HALLA?
Sprawdzany był na włączonym silniku.

2-2-3-2 - uszkodzony potencjometr przy przepływomierzu?
A jakie ma pokazywać na włączonym ?

2-3-1-2 - uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego (ale który? bo chyba są dwa)
Nie znalazłem tego czujnika.

2-3-4-2 - sonda lambda padła?
Nie posiadam instalacji LPG. Jest to benzyna 2.0

No nic, samochód mnie przerósł, jestem zmuszony go sprzedać. Możecie zerknąć na forum, może ktoś go będzie chciał.