[B4 2.0 ABK] błąd potencjometru przepustnicy TPS
: 10 kwie 2017, 23:39
Witam wszystkich.
Mam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz szarpaniu podczas jazdy przy około 2000tys obrotów.
Silnik jest po remoncie,
Nowa lambda bosh, czujnik niebieski, regulacja przepływomierza według wskazań napięć podanych na forum
podmieniałem silniki krokowe i za każdym razem to samo
Po podpieciu pod vaga wykazało czujnik położenia przepustnicy
Po skasowaniu bład ciągle powraca błąd G 69
zrobiłóem pomiar oporności i wygląda to mniej wiecej tak jak bylo opisane na forum czyli :
"pin 1 do 3 wskazanie prawidłowe 1930 Ohma / oczywiście w przybliżeniu dotyczy każdej wartości /
pin 1 do 2 przepustnica zamknięta wskazanie 2500 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica zamknięta wskazanie 1280 Ohma
pin 1 do 2 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 1130 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 2580 Ohma
Napięcie zasilania czujnika TP sprawdzamy we wtyczce do niego na pinach 1 i 3 przy włączonym zapłonie wskazanie 5V"
wzrost napięcia jest również liniowy
oporności to plus minus 50 Ohma zasilanie wynosi dokładnie 4.95
sprawdzałem przejscie kabli i od wtyczki do miejsca gdzie wchodzą w sciane grodziowa mają przejscie a potem gdzie one idą?
prosto do ecu? bo moze tam gdzieś coś nie łączy
wrzucam wlasnie nagrania z pomiarów na youtube i czekam az sie wrzucą więc je tutaj załącze
proszę o jakieś rady bo skończyły mi się już pomysły
Mam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym oraz szarpaniu podczas jazdy przy około 2000tys obrotów.
Silnik jest po remoncie,
Nowa lambda bosh, czujnik niebieski, regulacja przepływomierza według wskazań napięć podanych na forum
podmieniałem silniki krokowe i za każdym razem to samo
Po podpieciu pod vaga wykazało czujnik położenia przepustnicy
Po skasowaniu bład ciągle powraca błąd G 69
zrobiłóem pomiar oporności i wygląda to mniej wiecej tak jak bylo opisane na forum czyli :
"pin 1 do 3 wskazanie prawidłowe 1930 Ohma / oczywiście w przybliżeniu dotyczy każdej wartości /
pin 1 do 2 przepustnica zamknięta wskazanie 2500 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica zamknięta wskazanie 1280 Ohma
pin 1 do 2 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 1130 Ohma
pin 2 do 3 przepustnica całkowicie otwarta wskazanie 2580 Ohma
Napięcie zasilania czujnika TP sprawdzamy we wtyczce do niego na pinach 1 i 3 przy włączonym zapłonie wskazanie 5V"
wzrost napięcia jest również liniowy
oporności to plus minus 50 Ohma zasilanie wynosi dokładnie 4.95
sprawdzałem przejscie kabli i od wtyczki do miejsca gdzie wchodzą w sciane grodziowa mają przejscie a potem gdzie one idą?
prosto do ecu? bo moze tam gdzieś coś nie łączy
wrzucam wlasnie nagrania z pomiarów na youtube i czekam az sie wrzucą więc je tutaj załącze
proszę o jakieś rady bo skończyły mi się już pomysły