PORADNIK Jak wybłyskać błędy za pomocą przekaźnika pompy.
: 17 kwie 2017, 20:58
Witam. Postanowiłem zrobić ten poradnik dla potomnych. Posiadam audi b3 1,8 PM/JN. Od dłuższego czasu walczyłem z tematem wybłyskania błędów. Mój problem polegał na tym że kilka razy dokładnie przeszukałem auto w poszukiwaniu kostek które służą wybłyskaniu błędów. Wszystkie możliwe opcje jakie znalazłem w sieci : nad nogami kierowcy, w desce rozdzielczej, w skrzynce z bezpiecznikami, obok gałki zmiany biegów, w skrócie wszędzie gdzie tylko się dało nie znalazłem tych kostek. Przez przypadek podczas dalszego szukania w internecie napotkałem się na wypowiedź że można to zrobić za pomocą przekaźnika pompy paliwa który ma miejsce na bezpiecznik.
No to zaczynamy:
1 Potrzebne nam będą :
-Przycisk zwierny (NO)
-Przepalony bezpiecznik
-Ledowa żaróweczka do swiateł pozycyjnych
-Konektor męski
2 Schemat:
Jak to wygląda:
3 Podłączenie:
Na przekaźniku jest napis ,,215''Pod cyfrę ,,2'' wkładamy tą stronę bezpiecznika gdzie do przycisku idzie jeden kabel natomiast pod cyfrę ,,5'' tą stroną bezpiecznika gdzie do przycisku idą dwa przewody(ta strona gdzie przewód idzie do żarówki)
Natomiast drugi kabel żarówki wkładamy w dowolne miejsce gdzie jest + w skrzynce bezpieczników. W przypadku gdy nie zadziała odwracamy bezpiecznik. Po włączeniu zapłonu żarówka ma świecić natomiast po odpaleniu silnika ma zgasnąć.
Drobna uwaga zamiast bezpiecznika możemy jak najbardziej użyć konektory.
4 Działanie:
Wkładamy nasz ,,odczytywacz kodów'' w swoje miejsce i odpalamy silnik, następnie na ok 5 sekund przetrzymujemy przycisk. Oto jak to wygląda u mnie(odczytany kod to 2-3-4-2):
https://www.youtube.com/watch?v=TnAE-_LJFG8
No to zaczynamy:
1 Potrzebne nam będą :
-Przycisk zwierny (NO)
-Przepalony bezpiecznik
-Ledowa żaróweczka do swiateł pozycyjnych
-Konektor męski
2 Schemat:
Jak to wygląda:
3 Podłączenie:
Na przekaźniku jest napis ,,215''Pod cyfrę ,,2'' wkładamy tą stronę bezpiecznika gdzie do przycisku idzie jeden kabel natomiast pod cyfrę ,,5'' tą stroną bezpiecznika gdzie do przycisku idą dwa przewody(ta strona gdzie przewód idzie do żarówki)
Natomiast drugi kabel żarówki wkładamy w dowolne miejsce gdzie jest + w skrzynce bezpieczników. W przypadku gdy nie zadziała odwracamy bezpiecznik. Po włączeniu zapłonu żarówka ma świecić natomiast po odpaleniu silnika ma zgasnąć.
Drobna uwaga zamiast bezpiecznika możemy jak najbardziej użyć konektory.
4 Działanie:
Wkładamy nasz ,,odczytywacz kodów'' w swoje miejsce i odpalamy silnik, następnie na ok 5 sekund przetrzymujemy przycisk. Oto jak to wygląda u mnie(odczytany kod to 2-3-4-2):
https://www.youtube.com/watch?v=TnAE-_LJFG8