[B3 1.8 PM] Klepanie/Stukanie co może być przyczyną
: 05 maja 2017, 14:36
Witam
Mam problem z moją b3 - jest to silnik 1.8 Mono 90km.
Problem polega na klepaniu/stukaniu, pojawia się to w dni ciepłe/gorące po przejechaniu intensywniejszej trasy czyli wyprzedzanie co się z tym wiąże wyższe obroty.
Auto poprzednio jeździło na oleju mineralnym (orlenu) lanym przez poprzedniego właściciela, ja po zakupie zalałem 2x Mineralny shella po czym ostatnio - jeszcze w trakcie zimy- zmieniłem na pół syntetyk Volveline 10w40 ponieważ auto nie brało oleju ani nie kopci na żadne podejrzane kolory itp a wymiana na półsyntetyk to porada innych posiadaczy tego modelu.
Auto na co dzień nie wydaje zauważalnie głośnego stukania, przy odpaleniu tylko charakterystycznie zaklepie przez sekundę i zaraz dźwięk cichnie do puki nie zostanie dobrze zagrzany i to głownie w ciepłe dni. W dni gdy temp nie przekracza 14st i nie ma słońca to wręcz to stukanie jest znikome. Nie zrobiłem żadnych pomiarów ciśnień ponieważ na dzień dzisiejszy nie mam do tego sprzętu...
Dołącze filmik może nie jest idealny ale to klepanie znacznie się uciszyło po tym jak auto odstało około godzinę. Oraz przy najbliższej okazji dołączę 2gi filmik pracy na co dzień po przejechaniu trasy po mieście np do sklepu itp.
Planuje wymienić popychacze zaworowe (z firmy INA) tylko pytanie czy to pomoże i to na pewno wina popychaczy.
@Edycja
Filmik z pracą zimnego silnika po ok 12-14h postoju (w tym w nocy). Nie ma żadnych zmian w jego pracy pomimo 10km w tym stanie w korkach - nie wkręcałem go na obroty powyżej 3tyś oraz nie przekraczałem ok 70km/h na tym odcinku
Mam problem z moją b3 - jest to silnik 1.8 Mono 90km.
Problem polega na klepaniu/stukaniu, pojawia się to w dni ciepłe/gorące po przejechaniu intensywniejszej trasy czyli wyprzedzanie co się z tym wiąże wyższe obroty.
Auto poprzednio jeździło na oleju mineralnym (orlenu) lanym przez poprzedniego właściciela, ja po zakupie zalałem 2x Mineralny shella po czym ostatnio - jeszcze w trakcie zimy- zmieniłem na pół syntetyk Volveline 10w40 ponieważ auto nie brało oleju ani nie kopci na żadne podejrzane kolory itp a wymiana na półsyntetyk to porada innych posiadaczy tego modelu.
Auto na co dzień nie wydaje zauważalnie głośnego stukania, przy odpaleniu tylko charakterystycznie zaklepie przez sekundę i zaraz dźwięk cichnie do puki nie zostanie dobrze zagrzany i to głownie w ciepłe dni. W dni gdy temp nie przekracza 14st i nie ma słońca to wręcz to stukanie jest znikome. Nie zrobiłem żadnych pomiarów ciśnień ponieważ na dzień dzisiejszy nie mam do tego sprzętu...
Dołącze filmik może nie jest idealny ale to klepanie znacznie się uciszyło po tym jak auto odstało około godzinę. Oraz przy najbliższej okazji dołączę 2gi filmik pracy na co dzień po przejechaniu trasy po mieście np do sklepu itp.
Planuje wymienić popychacze zaworowe (z firmy INA) tylko pytanie czy to pomoże i to na pewno wina popychaczy.
@Edycja
Filmik z pracą zimnego silnika po ok 12-14h postoju (w tym w nocy). Nie ma żadnych zmian w jego pracy pomimo 10km w tym stanie w korkach - nie wkręcałem go na obroty powyżej 3tyś oraz nie przekraczałem ok 70km/h na tym odcinku