Strona 1 z 4
[80 B4 ABK] Brak mocy, klekot jak w dieslu, szarpie.
: 28 maja 2017, 00:02
autor: CzeczenGrozny
Witam! Dzisiaj jadąc w małą trasę 100 Km zauważyłem że audica dziwnie się zachowuje, przy ruszaniu z jedynki potrafiła się zmulić, obroty spadały do około 600RPM, silnik szarpał i klekotał.
Przeważnie po wciśnięciu sprzęgła i przegazowaniu problem ustawał, czasami jednak działo się to samo z wciśniętym sprzęgłem. Od około 1300 RPM do 2200 jest spokój, powyżej lub poniżej auto szarpie, zupełnie jak by gubiło zapłon. Jazda na 5 katorga, czasami pracuje równo a czasami szarpie. Przekaźnik 30 zamiennik, nieznany czujnik Halla i sonda lambda wymieniona przez poprzedniego właściciela. Ciekawostką jest fakt że już wcześniej miałem tak samo w cieplejsze i suchsze dni, po deszczu lub przy przymrozkach auto chodziło elegancko.
Kompresja: 14, 14, 13, 14
Planuję wymienić świece, kopułkę z palcem i cewkę na BERU, ale czy jest to wina zapłonu? Co mógłbym sprawdzić?
Pozdrawiam, Piotr.
: 28 maja 2017, 00:58
autor: czarekHD
ja bym zobaczył czy rozrząd się nie przestawił
: 28 maja 2017, 07:05
autor: Pieterb
CzeczenGrozny, ja bym od podłączenia vag'a zaczął bo po co wymieniać w ciemno a tam powinna być podpowiedź.
: 28 maja 2017, 13:36
autor: Mareczeq
Tez sprawdziłbym najpierw vagiem w miare możliwości. gdyby to był rozrząd to temperatura i pogoda nie grałaby roli. Moze niebieski czujnik temperatury do ecu? przepływomierz? Jesli to którys z nich to Vag napewno zdiagnozuje. Metoda prób i błędów moze byc czasochłonna i okazac sie niepotrzebnym wydatkiem więc lepiej zapłacic pare złociszy za podączenie i miec jak na papierze.... Albo tez silniczek krokowy, tez lubi psocic...
: 28 maja 2017, 14:30
autor: CzeczenGrozny
Auto rocznik 91, czyli pewnie VAG będzie podawał liczby w kolumnach, tak? Na jakie wartości patrzeć? Sam nie mam interfejsu, a z tego co czytałem mechanicy w Polsce nieogarniają za bardzo ABK.
: 28 maja 2017, 14:51
autor: Mareczeq
A tego to ja juz nie wiem, bo tez sie nie orientuje ale PieterB bedzie wiedział na bank
: 28 maja 2017, 15:01
autor: Pieterb
CzeczenGrozny pisze:Auto rocznik 91, czyli pewnie VAG będzie podawał liczby w kolumnach, tak?
nie bardzo wiem co masz na myśli w jakich kolumnach?
CzeczenGrozny pisze:Na jakie wartości patrzeć?
najlepiej na wszystkie, a czasem wystarczy błędy tylko sprawdzić
: 28 maja 2017, 17:18
autor: CzeczenGrozny
Zmęczenie po pracy się odezwało, chodziło mi oczywiście o bloki, ubzdurało mi się że pierwsze digifanty nie podawały błędów tylko same liczbowe wartości. Zastanawia mnie jedna rzecz, czy takie objawy mogą być spowodowane zatkanym katalizatorem?
: 28 maja 2017, 17:37
autor: Mareczeq
chyba nieeee... Spadek mocy byłby zauważalny, ale raczej nie falowalyby obroty....
: 28 maja 2017, 17:56
autor: Pieterb
CzeczenGrozny, hehe dalej coś nie teges kombinujesz, ale ok
Jeśli chodzi o błędy to pokazywały tylko że kodami migowymi
tak jak w wersjach na mechanicznym wtrysku - mowa tu o digi I ale ja w 80 tego nie spotkałem i nie wiem czy było.
W golfach tak widziałem taki coś. Fakt nie podłączałem jeszcze abk z 91 bo najstarszy jaki miałem to 92 i normalnie wsio chodziło i bloki pomiarowe również.
: 28 maja 2017, 18:00
autor: CzeczenGrozny
Hehe, na dniach postaram się odwiedzić mechanika i podpiąć pod kompa, wtedy napiszę co zaobserwowaliśmy.
: 28 maja 2017, 18:01
autor: Mareczeq
Stawiam na krokowy
: 28 maja 2017, 18:03
autor: Pieterb
Mareczeq, bardzo wątpię, pomijam już że abk nie ma krokowego
a pewnie masz na myśli stabilizator biegu jałowego
: 28 maja 2017, 18:06
autor: Mareczeq
: 28 maja 2017, 18:12
autor: Pieterb
Mareczeq, bo ludzie bzdury piszą i nikt nie zna nazewnictwa
to jest zawór biegu jałowego a nie silniczek krokowy - zupełnie inna zasada działania.
proszę
http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A80Q/1994 ... 3/133010#1
co nie zmienia faktu że to mało prawdopodobne by to on był przyczyną u kolegi