Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABT] Silnik ABK z osprzętem ABT.
: 04 gru 2007, 07:26
autor: Kokolino
Witam kolegów. Mam okazję dostać za przysłowiową flaszkę silnik ABK cały z głowicą bez osprzętu, ale jak wiecie u mnie siedzi silnik ABT. Czy ktoś mółby mi powiedzieć czy będzie a jeśłi tak to jak chodził ten silnik na osprzęcie od ABT. Wizualnie te silniki nie różnią się nie wiem tylko jak wyglądają komory spalania i czy jak są inne to czy będzie to miało jakiś negatywny wpływ na pracę silnika z innym osprzętem. Na wisnę zamierzam wyciągać serce z mojej maszyny bo chiałem go uszczelnić bo się trochę poci i poprostu jak by ten psaował to bym go sobie przygotoeał i na wiosnę wymienił. Czekam na wasze sugestie w tej sprawie. Pozdrawiam.
: 04 gru 2007, 10:02
autor: czarekj
Jedno jest pewne głowica w ABK jest różna od tej z silnika ABT.
Nie przykręcisz kolektora ssącego od silnika ABT do głowicy z silnika ABK. Także problem głowicy masz rozwiązanay. Jedyne co możesz zaadoptować do swojego auta to blok silnika.
Z danych katalogowych wynika że tłoki silników ABK i ABT różnią sie od siebie, ale z tego co kojarzę i pamiętam to komory spalania są jednakowej wielkości, więc nie powinieneś mieć kłopotów ze stopniem sprężania.
: 04 gru 2007, 21:17
autor: Kokolino
Szkoda bo myślałem że tylko przełoże i będę śnigał ale skoro tak mówisz to sobie chyba odpuszczę no chyba że wezmę wszystko i zrobie swapa ale nie wiem czy to mi się opłaca.
: 04 gru 2007, 21:34
autor: KORU
Nie oplaca sie bo spalanie paliwa jest wieksze o prawie 2 litry.
: 04 gru 2007, 22:14
autor: Doc
KORU pisze:Nie oplaca sie bo spalanie paliwa jest wieksze o prawie 2 litry.
Chyba raczysz żartować ? o 2 litry od czego ? Chyba od 2.8.
Różnica spalania ABK i ABT jest niezauważalna. ABK pali więcej w ilościach stwierdzonych laboratoryjnie. Nie zauważysz żadnej różnicy w codziennej jeździe tj tankowaniu między ABK i ABT, a jednak ABK ma 25 koni więcej. Malo tego... ABK mniej pali w trasie, a po mieście minimalnie więcej, jednak tak jak pisałem... to laboratorium w praktyce są to absolutnie nie zauważalne różnice.
ABT:
Przy 90 km/h [l/100km] (5/automat) 6.2/ 6.6
Przy 120 km/h [l/100km] (5/automat) 7.5/ 8.4
W cyklu miejskim [l/100km] (5/automat) 10.5/ 11.4
ABK:
rzy 90 km/h [l/100km] (5/automat) 6.0/ 6.9
Przy 120 km/h [l/100km] (5/automat) 7.4/ 8.2
W cyklu miejskim [l/100km] (5/automat) 11.3/11.7
Jest to bezsporne i stwierdzone nie tylko przez fabrykę.
: 04 gru 2007, 23:20
autor: KORU
Doc racja chyba spalem jak pisalem tego posta. Rozumiem ze podales dane z instrukcji obslugi. No faktycznie to ABK pali wiecej tylko podczas jazdy po miescie z racji posiadania wielopunktowego wtrysku. (Digifant)
: 05 gru 2007, 00:46
autor: Doc
KORU pisze:ABK pali wiecej tylko podczas jazdy po miescie z racji posiadania wielopunktowego wtrysku
Tak, ale tak jak mówię. To są tak małe różnice, że niezauważalne podczas normalnego użytkowania. Generalnie ABT i ABK palą tyle samo.
: 05 gru 2007, 07:09
autor: Kokolino
Doc pisze:
ABT:
Przy 90 km/h [l/100km] (5/automat) 6.2/ 6.6
Przy 120 km/h [l/100km] (5/automat) 7.5/ 8.4
W cyklu miejskim [l/100km] (5/automat) 10.5/ 11.4
ABK:
rzy 90 km/h [l/100km] (5/automat) 6.0/ 6.9
Przy 120 km/h [l/100km] (5/automat) 7.4/ 8.2
W cyklu miejskim [l/100km] (5/automat) 11.3/11.7
No ok. Jakby moja niunia paliła w cyklu miejskim nawet 11 litrów to by nie było tragedi ale teraz to spalanie dochodzi nawet do 15 litrów i to przy bardzo delikatnej jeździe. Oczywiście po mieście. W trasie nie ma co narzekać bo prawie książkowo i wychodzi ok 7 lna setke i to z kompletem osób i nie kruszyn średnio po 90kila żywej wagi <ok>
: 05 gru 2007, 08:35
autor: foxbat
ale teraz to spalanie dochodzi nawet do 15 litrów
a sonda lambda u tjebia charaszo diełajet? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
: 05 gru 2007, 19:42
autor: Kokolino
foxbat pisze:ale teraz to spalanie dochodzi nawet do 15 litrów
a sonda lambda u tjebia charaszo diełajet? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Niestety tak nowa
: 12 gru 2007, 22:57
autor: Danek
Fantomas_29, bez jaj
. Po mieście to nawet katalogowo bierze więcej, a wiadomo jak są mierzone wartości do katalogów
.