Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Zawieszające się obroty czasem

: 07 cze 2017, 12:29
autor: xRead
Witam od pewnego czasu zmierzam się z pewnym problemem, czasem po odpaleniu i chwili jazdy obroty zaczynają powoli spadać a jak spadną to tak do 1600. Gdy zgaszę silnik i go odpale jest to samo, lecz gdy pobawię się kluczykiem aż usłysze cyknięcie pompy i go odpale jest już ok i chodzi jak powinien. Regulator można chyba wykluczyć ponieważ na wszystkich mniej więcej tak samo. Gdzie szukać przyczyny ?

Problem następny, po gwałtownym wciśnięciu gazu, w momencie gdzie otwiera się druga klapka przepustnicy jest zdławienie i dopiero przyspiesza. Po czyszczeniu przepustnicy był spokój z 2 dni ( może to zbieg okoliczności ) i problem raz jest raz go nie ma. Przerw w TPS nie ma, działa płynnie.

2.0 ABK bez LPG

: 08 cze 2017, 06:05
autor: Jarewa
1-nieszczelność lub zawiesza się zawór biegu jałowego
2-problem z układem zasilania paliwa (sonda,ciśnienie paliwa, itd)

Choć jedno i drugie można by było połączyć jeśli okaże się że jest piźnieta kostka stacyjki i są problemy z zasilaniem na "15"

: 08 cze 2017, 12:26
autor: xRead
Nieszczelności raczej nie ma w dolocie, posiadam 5 zaworów biegu jałowego. Na dwóch obroty trzymały się non stop 1100 a co dziwnego, gdy odłączyłem kostkę silnik pracował tak jak trzeba. Sonda lambda też nowa Bosch, pracuje w pełnym zakresie. Na chłopski rozum od czego zacząć szukać przyczyny ? I w jaki sposób ?

: 08 cze 2017, 20:34
autor: Jarewa
No to zawór można wykluczyć skoro podmieniałeś a po odłączeniu ok., masz problem z prądami czyli tradycyjnie przekaznik 30 zaśniedziałe styki itd. a może nawet "masa" to co wyżej pisałem.

Zacznij od diagnostyki czy nie wypluwa błędu napięcia jak nie to do sprawdzenia zasilania w poszukiwaniu czy nie ma "szpilek".

: 09 cze 2017, 00:58
autor: xRead
Przekaźnik jakiś czas temu brałem nowy z ASO "30". Na weekend przeczyszczę każde kostki, styki masy tak profilaktycznie. Zastanawiałem się nad przepływomierzem ale wtedy co u ciebie byłem to mówiłeś, że jest ok.

: 09 cze 2017, 05:58
autor: Jarewa
Wiesz to było już trochę temu ale przepływomierz nie będzie powodem tak drastycznych zawieszeń obrotów albo zawór jałowy się zacina albo ECU głupieje bo ma złe masy i napięcia.

Vag masz?

: 09 cze 2017, 08:12
autor: HeavenQueen
Sprawdź bloki pomiarowe w VAGu.
U mnie szarpanie przy otwieraniu drugiej klapki było spowodowane luzem w mechanizmie przepustnicy. Zawieszanie obrotów było skutkiem przekłamania w TPS.

: 09 cze 2017, 12:47
autor: xRead
Na weekend wstawie bloki pomiarowe, kumpel mówił ze ma VCDS

: 11 cze 2017, 09:07
autor: Pieterb
xRead, powodów może być kilka, np źle ustawiony zapłon lub fiksujący tps + to co wymienił Jarek

: 11 cze 2017, 09:29
autor: Jarewa
Zapłon raczej Piotrze sam się nie przestawi wiec to wykluczam. TPS też sam się nie napraia po
xRead pisze:Gdy zgaszę silnik i go odpale jest to samo, lecz gdy pobawię się kluczykiem aż usłysze cyknięcie pompy i go odpale jest już ok i chodzi jak powinien.
Sugeruje to na problemy w napięciach zabawa stacyjka przekaźnikami może powodować lepsze przejścia.

: 11 cze 2017, 10:24
autor: Pieterb
Jarewa, a to jakieś przeoczenie z mojej strony :-P , czyli raczej coś tu pewnie leży problem
Jarewa pisze:Sugeruje to na problemy w napięciach zabawa stacyjka przekaźnikami może powodować lepsze przejścia.

: 13 cze 2017, 22:34
autor: xRead
Wyczyściłem wszystkie styki w elektryce itd. Problem na razie ustąpił.