[B3 1.8 PM] Szarpanie auta przy niskich prędkościach
: 22 cze 2017, 16:10
autor: czepski
Witam,
problem z Audi jest taki, że jadąc z niską prędkością (poniżej 40km/h) autko bez gazu mocno szarpie. Nie ma znaczenia, czy jedziemy 20km/h na 2 biegu czy 40 na 3 biegu - puszczam gaz i szarpanie. Problem znika po wciśnięciu gazu - wystarczy nawet minimalnie nacisnąć pedał i wszystko się uspokaja. Mam wrażenie, że źródłem tego szarpania jest skrzynia biegów (ale sama jej praca jest poprawna - biegi wchodzą łatwo, generalnie nie sprawia problemów).
Auto ma instalację gazową (to chyba jest I generacja), ale problem występuję i na benzynie i na gazie (jest identycznie).
: 22 cze 2017, 16:21
autor: maciek889
A na obrotach biegu jałowego równo pracuje? Może ssie lewe powietrze przez przewód serwa i przez to nie chodzi na 4 cylindrze.
A tak to też może być jeszcze problem z którąś z poduszek skrzyni.
: 22 cze 2017, 17:09
autor: czepski
Na jałowym biegu chodzi nierówno - raz lepiej raz gorzej, ale generalnie wskazówka pływa.
Czy dasz radę mi zaznaczyć na jakimś zdjęciu gdzie jest ten przewód?
: 22 cze 2017, 20:41
autor: maciek889
Masz foto gdzie szukać. Sprawdź gumowy wąż łączący tą rurkę i czy nie masz urwanych króćców na zaworze zwrotnym na którego nachodzi gumowy wąż łączący kolektor z resztą rurki.
: 23 cze 2017, 12:05
autor: Pieterb
czepski, sprawdził bym przeguby szczególnie wewnętrzne
: 28 cze 2017, 09:45
autor: czepski
maciek889 pisze:Masz foto gdzie szukać. Sprawdź gumowy wąż łączący tą rurkę i czy nie masz urwanych króćców na zaworze zwrotnym na którego nachodzi gumowy wąż łączący kolektor z resztą rurki. Obrazek
Czy mogę tak po prostu odkręcić sobie ten wąż, zdjąć go i obejrzeć?
Druga sprawa - sam przewód (tez zaznaczony) jest zaklejony taśmą w jednym miejscu -
wieczorem odkleję i zobaczę co pod nią siedzi.
: 28 cze 2017, 13:08
autor: maciek889
czepski pisze:Czy mogę tak po prostu odkręcić sobie ten wąż, zdjąć go i obejrzeć?
Tak. Ale gumowy kawałek który łączy tą sztywną rurkę z kolektorem może ci się rozlecieć w rękach.
Nawet bez rozbierania zwykle słychać szum zasysanego powietrza przez nieszczelność.
: 19 lip 2017, 11:31
autor: czepski
Sprawdziłem te węże - były po prostu stare i wymieniłem je na nowe. Efektem jest dużo równiejsza praca silnika - w sensie trzymania obrotów. Ale samo szarpanie pozostało.
Co do tych przegubów wewnętrznych - czy to nie będzie się objawiać jakimś hałasem?
Bo auto jedzie cicho, nawet przy dużych prędkościach.
Postaram się jeszcze zrobić zdjęcie tej poduszki pod skrzynią (jest jedna poduszka?).
Jeszcze nowa uwaga - w czasie jazdy pracuje lewarek biegów, po prostu kołysa się we wszystkie strony i to dość mocno.
: 19 lip 2017, 12:22
autor: Pieterb
czepski, no to coś nie tak z zawieszeniem skrzyni lub silnika bo lewarek nie ma prawa tak latać.
: 19 lip 2017, 15:36
autor: czepski
W marcu było robione przednie zawieszenie, mechanik wymienił jedną z poduszek silnika, a reszta jak stwierdził - jest w porządku.
Więc może faktycznie poduszki skrzyni - bo o nich nic nie mówił - są do wymiany. Czy orientujecie się ile jest poduszek skrzyni w Audi 80 B3 1.8S PM?
: 19 lip 2017, 16:42
autor: Pieterb
czepski, pewnie jedna, bo z tego co wiem to dwie były ale w mocniejszych wersjach
: 19 lip 2017, 16:54
autor: Dzihard
U mnie w PM sa 2 na skrzyni
: 19 lip 2017, 17:45
autor: Mareczeq
Kiedyś miałem podobne objawy, Przyczyną były świece zapłonowe
: 20 lip 2017, 08:31
autor: czepski
Mareczeq pisze:Kiedyś miałem podobne objawy, Przyczyną były świece zapłonowe
Świece, palec i kopułkę wymieniałem późną jesienią 2016. Raczej je bym wykluczył.
: 23 lip 2017, 10:27
autor: Chasiel
Od jesieni minęło już trochę czasu, więc kontrolnie zerknąłbym na te elementy. Nigdy nie masz pewności czy nowe części nie padną po kilku dniach, tygodniach. Ja wymieniłem cały zestaw układu zapłonowego i okazało się że palec uszkodził kopułkę gdyż była zamiennikiem firmy "krzak" w której producenci nie zachowali wymiarów po wykonaniu pomiarów względem nowej kopułki "beru" okazało się być 2/10mm węższa.