Strona 1 z 3
[B4 2.0 ABT] zalewa silnik
: 28 cze 2017, 22:50
autor: Chasiel
Witam. Problem polega na szarpaniu i dlawieniu się, według mnie zalewa silnik, czuć benzynę w kabinie, występuje to gdy temp. pracy silnika wynosi od 50-60*C powyżej jest ok. Na LPG Lovato 2gen. jest wszystko dobrze. Czujnik temp nowy Vw/Audi, sonda, czujnik położenia przepustnicy sprawdzone i jest ok. Zamontowane przekaźniki na emulacja sondy i reset ECU nie pomaga. Ciśnienie pompy paliwa wynosi 1.4 bar, podstawa wtrysku również nowa, komputer podłączany zero błędów. Co robić, gdzie szukać? Pomocy. Z góry dziękuję i pozdrawiam
: 28 cze 2017, 23:43
autor: Leo
etam, ch... zalewa. Sondę wsadziłeś w wydech, że mówisz, że go zalewa ?
potencjometr przepustnicy prawdopodobnie się kłania, ew. cały zespół. Zakładam że masz 4 pinowego krokowca ?
: 29 cze 2017, 05:59
autor: Chasiel
Krokowy na 4 piny, mierzylem rezystancja czujnika położenia prze ustnicy na wszystkich pinach na zamkniętej wskazuje 500ohm na otwartej 2100ohm. Nie mam danych w jakim zakresie powinien pracować czujnik. Sondy w wydech nie wkladałem, gdyż na biegu jałowym jest dobrze, w czasie wystąpienia dlawienia czuć swąd paliwa.
: 29 cze 2017, 07:34
autor: Pieterb
Chasiel, nie pisz że ci zalewa skoro tego nie sprawdziłeś a swąd paliwa może być zupełnie z czego innego a nuż jakaś mała nieszczelność albo coś. A wystarczyło wykręcić chodź jedną świecę i sprawdzić jakiego jest koloru to mogło by coś podpowiedzieć - czy silnik ma bogato czy biednie.
Ja bym się tu skłaniał jeszcze by sprawdzić czujnik temp. niebieski skoro objawy występują w określonym przedziale temp.
: 29 cze 2017, 09:24
autor: Leo
Też może być...
: 29 cze 2017, 16:29
autor: Jarewa
Nie czytacie panowie miedzy wierszami
Chasiel pisze:Problem polega na szarpaniu i dlawieniu się, według mnie zalewa silnik, czuć benzynę w kabinie
Chasiel pisze:Zamontowane przekaźniki na emulacja sondy i reset ECU nie pomaga.
Ten silnik nie ma prawa działac idealnie na PB bo jest ciągle w trybie uczenia sie parametrów.
Chasiel pisze:komputer podłączany zero błędów
A to jest nierealne by nie mieć.
: 29 cze 2017, 16:41
autor: Chasiel
Co proponujecie żebym zrobił, aby ten problem rozwiązać?
Komp był podłączany jakieś 2 tygodnie temu przed montażem przekaźnika na reset ECU oraz we wtorek cały czas zero błędów. Na zgaszonym silniku jest błąd na czujnik halla, na gazie sonda zwarcie do masy. Wyczytałem że standard. Na Pb brak kodów usterek.
: 30 cze 2017, 10:37
autor: maciek889
Chasiel pisze:Co proponujecie żebym zrobił, aby ten problem rozwiązać?
Jeździł na benzynie.
Albo zdezaktywuj reset ecu i przejedź ze 100km na benzynie i zobacz czy się poprawi. Ale nawet jak się poprawi to dużo z zrobisz jeśli będziesz chciał jeździć dalej na lpg.
: 30 cze 2017, 11:16
autor: Leo
założyć i dobrze skonfigurować LPG , bo to tutaj broi bo ktoś z.ebał.
: 30 cze 2017, 13:52
autor: Chasiel
Jeździłem już na benzynie ponad 180km przed zamontowaniem przekaźnika resetujacego i po montażu jakieś 130km i zero poprawy. Czytajac posty dochodzę do wniosku że auto do gazownika musze oddać.
: 30 cze 2017, 23:06
autor: Jarewa
Pokaz dane z grupy 000 przy nagrzanym silniku. ABT z którego roku?
: 01 lip 2017, 15:44
autor: Chasiel
Te dane 000 czego dotyczą, nie wiem o co chodzi? Z roku 01.1992. Posiada ktoś nr.katalogowy przewodów WN z pierwszego montażu lub jakiej firmy kupić dobry zamiennik. Wydaje mi się że te problemy zaczęły się przy wymianie rozrzadu, filtrów, świec, PWN, palca, kopułki w lutym, po wymianie auto stało 3 tygodnie. Nie pamiętam jakiej firmy zakładałem PWN, a nie ma żadnego opisu i może tu być pies pogrzebany.
koszt niewielki napewno nie zaszkodzi
: 01 lip 2017, 19:44
autor: Pieterb
Chasiel pisze:Te dane 000 czego dotyczą, nie wiem o co chodzi?
bo kolega pewnie myślał że sam kompa zapinałeś i chodź ciut wiesz o co kaman, a tobie ktoś tylko błędy odczytał i tyle, tak?
Chasiel pisze:Nie pamiętam jakiej firmy zakładałem PWN, a nie ma żadnego opisu i może tu być pies pogrzebany.
koszt niewielki napewno nie zaszkodzi
hmm, koszt nie wielki? to ile dałeś za te przewody bo jak faktycznie jakąś taniochę kupiłeś to może one jakiś bałagan robią.
Wymiana dobrego układu WN troszkę kosztuje, może nie jakaś tam straszna suma no ale ciut trzeba dać by mieć spokój na jakiś czas, szczególnie mówię tu o przewodach i świecach.
: 01 lip 2017, 21:50
autor: Chasiel
Kody usterek sprawdzałem sam osobiście, części zamawiam w cenach hurtowych także koszt dobrych przewodów to groszowe sprawy. (za PWN które mam zamontowane według faktury kosztowały 63zl niestety brak nazwy producenta) Świece były najpierw NGK, a na początku czerwca chciałem sprawdzić w jakim stanie są świeczki, niestety jedna mi upadła. Nie chciałem ryzykować i wymieniłem komplet na Champion (koszt 48zl) Co do tych PWN to jakie panowie preferujecie?
: 02 lip 2017, 07:27
autor: Pieterb
Chasiel,
https://audi80.pl/topics8/all-niezbe ... 1784eddcb0
Hmm, mówisz że 63 zł. Czy dobre PWN można kupić w hurcie w tej cenie to nie wiem ale ja tyle dałem za jeden przewód