Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Nierówna praca silnika

: 19 lip 2017, 14:58
autor: Lukas624
Witam wszystkich :)
Od dłuższego czasu mam problem ze swoim ABK, a mianowicie męczy je dość częsta bolaczka, mianowicie - falowanie obrotów ;
sprawa ma się tak; został podmieniony krokowy, na 2 tygodnie było niemal idealnie ale później znowu zaczęły się cyrki z falowaniem, została podmieniona guma przepustnicy i dalej bez rezultatów..
Wkoncu wpadłem na pomysł żeby podpiąć auto pod kompa, wyskoczył błąd sondy lambda, w tym celu została zmieniona na sprawną lecz po odpaleniu problem pozostał wraz z błędem , który nie zniknął, z tego co wiem to pod sondę jest podpinane LPG, i tak myślę, czy gdzieś w tym kierunku nie szukać problemu, po wizycie w serwisie lpg gościu jednak wykluczył ta opcje :/ co polecacie dalej robic/sprawdzić?

: 19 lip 2017, 19:30
autor: Chasiel
Faluję na obu paliwach?
Błędy sprawdzałeś na PB? Jeśli na LPG to błąd sondy jest standardem poprzez emulacje/przekaznik.

: 19 lip 2017, 20:13
autor: Pieterb
Lukas624, zacznij od wyeliminowania nie szczelności w dolocie znaczy ma jej nie być na 100%, sam guma od przepływki to za mało, zawór stabilizacji biegu jałowego niemal się nie psuje(czasem tylko przemyć wystarczy) tylko nie wiem po co to ludzie wymieniają.
I tylko mi nie pisz więcej że to krokowy dobani_
Powodów falowania abk jest sporo a najmniej robi je sonda z tego co ja zauważyłem.

Po za tym dodam że tematów sporo na forum także zapraszam do lektury okok

: 20 lip 2017, 00:08
autor: Lukas624
PieterB, powiedz mi aby jeszcze gdzie dojladnie znajduje się ten zawór stabilizacji biegu jałowego, to bylb wdzięczny :-) Chasiel, tak, na obu obrotu skaczą, czasami bardziej a czasami mniej

: 20 lip 2017, 08:14
autor: Pieterb
Lukas624, no pisałeś że podmieniałeś
Lukas624 pisze: został podmieniony krokowy,
tylko tak jak napisałem to nie jest krokowy mimo że większość tak nazywa tą część a to jest zawór stabilizacji biegu jałowego

: 23 lip 2017, 10:41
autor: Chasiel
Pomyślałbym jeszcze nad sprawdzeniem podciśnień, ewentualnie zdemontować układ dolotowy(filtr, przepływomierz wraz z przewodem idącym do przepustnicy i sprawdził czy jest różnica
P. S. Po odłączeniu przepływomierza wyskoczy kod usterki, proponowałbym zostawić podłączona wtyczkę i zabezpieczyć przed swobodnym poruszaniem się.

: 23 lip 2017, 11:05
autor: Pieterb
Chasiel, owszem błąd będzie ale bez wpływu na pracę motoru ;-)