Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] /ABM podpięcie cewki zapłonowej

: 01 sie 2017, 20:21
autor: zuniek231
witajcie,
po wymianie świec, kabli, kopułki i palca przyszedł czas na wymianę cewki
kupiłem cewkę BERU ZSE 001
zabrałem otworzyłem maskę, już chciałem wymieniać i <zonk>
:shock: :shock:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

nie pasuje mi wtyczka do modułu(?)
czy kupiłem niewłaściwą cewkę?
są jakieś przejściówki?
co począć?

: 01 sie 2017, 21:27
autor: Pieterb
zuniek231, w starszych wersjach były razem z modułem w nowszych osobno. Czy są jakieś przejściówki nie wiem - pewnie nie.

: 01 sie 2017, 21:57
autor: Jarewa
Oddaj i szukaj używki może za 3 razem się trafi dobry bo zamiennik oryginalnej zabije cię ceną.

: 28 lut 2018, 17:18
autor: kermittbg
a tak z ciekawości jakby włożył cewkę z nowszych modeli i przerobił wtyczkę to cewka będzie pasować pod "względem elektrycznym". próbował ktoś takiego zabiegu ?

: 28 lut 2018, 17:36
autor: Jarewa
Te nowe padają jak muchy. Elektrycznie pasują.

: 28 lut 2018, 17:39
autor: kermittbg
ok a patrząc na wtyczkę to piny pasują w tym samym układzie tzn. patrząc np od lewej do prawej ?!

: 23 kwie 2018, 21:10
autor: berto88
U mnie chyba pada ta cewka, chciałbym się dowiedzieć czy da się zamontować tą starszego typu czy istnieje jakieś obejście... ponieważ ta "nowsza" jest cholendarnie droga a zamiennikow nie ma.

: 24 kwie 2018, 20:18
autor: Pieterb
berto88, chyba żartujesz? używkę się kupuje a jest tego cała masa

: 24 kwie 2018, 21:31
autor: h/k
berto88 pisze:U mnie chyba pada ta cewka, chciałbym się dowiedzieć czy da się zamontować tą starszego typu czy istnieje jakieś obejście... ponieważ ta "nowsza" jest cholendarnie droga a zamiennikow nie ma.
Chyba - to znaczy? Jakie masz objawy? Śmiem podejrzewać co innego. Rzadko się słyszy, żeby w tych autach uszkodzeniu ulegały cewki.
Myślę, że prędzej uszkodziłby się czujnik Halla niż cewka.

: 24 kwie 2018, 21:42
autor: berto88
Dziękuję za odpowiedzi. Póki co chyba opanowałem sytuację... mianowicie wymieniłem czujnik temperatury dla ECU (ten niebieski). Narazie wygląda jakby wszystko wróciło do normy. Jakie były objawy? Na zimno odpalał normalnie jak sie troche podgrzał zaczynał świrować m.in szarpanie podczas jazdy. Następnie jak był ciepły miał problem z odpaleniem, zalewało go po dłuższym kręceniu wypluwał chmure dymu wraz z niespalonym paliwem. Dzisiaj odpiąłem czujnik zrobiło mu sie lepiej, potem go wymieniłem. Odpiąłem akumulator następnie założyłem nowy czujnik póki co, jeździ jak dawniej nie szarpie, odpala zimno/ ciepło.

: 24 kwie 2018, 23:05
autor: h/k
berto88 pisze:Na zimno odpalał normalnie jak sie troche podgrzał zaczynał świrować m.in szarpanie podczas jazdy. Następnie jak był ciepły miał problem z odpaleniem
No i OK. To dobrze, że usterka znaleziona.
Na przyszłość - takie objawy także mogą właśnie wskazywać na czujnik Halla. Auto na ciepłym gaśnie, po ostygnięciu normalnie odpala.