[B3 1.8 PM] Kontrolka przegrzania silnika
: 01 wrz 2017, 19:38
Witam klubowiczów.
Kupiłem żonie na pierwsze auto prawdziwy czołg Audi 80 b3 1.8S 1990r.
1. Mam problem z kontrolką płynu chłodniczego lub jak jest napisane w książce sam naprawiam kontrolką przegrzania silnika. Kontrolka zapala się różnie - po uruchomieniu silnika, i też czasem jest ok a jak autko troszkę się nagrzeje dopiero zaczyna migać. W zbiorniczku wyrównawczym nie ma czujnika, na króćcu głowicy są trzy dwa u góry jeden na dole. W czasie gdy kontrolka nie paliła się odłączałem każdy z czujników i kontrolka nie zaświeciła się - robiłem to w celu zlokalizowania czujnika. Wiem, że stojąc na przeciwko auta górny lewy jest od wskazania na deskę. Ktoś wie może który czujnik jest odpowiedzialny za kontrolkę - przypominam nie mam czujnika w zbiorniczku, również potrzebował bym numer tego czujnika.
2. Silnik przegrzewa się. Wentylator sprawdziałem mostkujac wtyczkę od czujnika - włącza się, ogółem czasem sam się włączy. Termostat chyba ok - dolny wąż gorący tak jak dół chłodnicy, pomimo to wyrzuca płyn - na odkręconym korku obserwowałem i przy osiągnięciu 90 stopni po tym jak termostat puści - dolny wąż zrobi się gorący poziom płynu w zbiorniczku rośnie, aż do wyrzucenia płynu dodam, że bąbli w zbiorniczku nie widać od odpalenia na zimno po zagotowanie się, ogrzewanie jest porządne, więc zapowietrzone raczej nie jest. Czy Czujnik termiczny może raz działać raz nie? Przeczytałem inne tematy i nie znalazłem w nich odpowiedzi. Proszę o sugestie/pomoc.
Co do kodu silnika nie jestem pewien na 100% króciec na głowicy z czujnikami jest aluminiowy i czujniki są wkręcane a nie wtykane
Kupiłem żonie na pierwsze auto prawdziwy czołg Audi 80 b3 1.8S 1990r.
1. Mam problem z kontrolką płynu chłodniczego lub jak jest napisane w książce sam naprawiam kontrolką przegrzania silnika. Kontrolka zapala się różnie - po uruchomieniu silnika, i też czasem jest ok a jak autko troszkę się nagrzeje dopiero zaczyna migać. W zbiorniczku wyrównawczym nie ma czujnika, na króćcu głowicy są trzy dwa u góry jeden na dole. W czasie gdy kontrolka nie paliła się odłączałem każdy z czujników i kontrolka nie zaświeciła się - robiłem to w celu zlokalizowania czujnika. Wiem, że stojąc na przeciwko auta górny lewy jest od wskazania na deskę. Ktoś wie może który czujnik jest odpowiedzialny za kontrolkę - przypominam nie mam czujnika w zbiorniczku, również potrzebował bym numer tego czujnika.
2. Silnik przegrzewa się. Wentylator sprawdziałem mostkujac wtyczkę od czujnika - włącza się, ogółem czasem sam się włączy. Termostat chyba ok - dolny wąż gorący tak jak dół chłodnicy, pomimo to wyrzuca płyn - na odkręconym korku obserwowałem i przy osiągnięciu 90 stopni po tym jak termostat puści - dolny wąż zrobi się gorący poziom płynu w zbiorniczku rośnie, aż do wyrzucenia płynu dodam, że bąbli w zbiorniczku nie widać od odpalenia na zimno po zagotowanie się, ogrzewanie jest porządne, więc zapowietrzone raczej nie jest. Czy Czujnik termiczny może raz działać raz nie? Przeczytałem inne tematy i nie znalazłem w nich odpowiedzi. Proszę o sugestie/pomoc.
Co do kodu silnika nie jestem pewien na 100% króciec na głowicy z czujnikami jest aluminiowy i czujniki są wkręcane a nie wtykane