Czy gaźnik od silnika 2.0 115km będzie pasował do 2.0 90km (ABK) ?
: 20 wrz 2017, 17:26
autor: Pieterb
Azzun, o jakim gaźniku mówisz? I chyba trochę nie wiesz co piszesz albo coś kręcisz bo 115 ma ABK a 90 ma abt
A dodam że żaden z nich nie ma gaźnika.
: 20 wrz 2017, 19:36
autor: Azzun
Faktycznie pomyliły mi sie oznaczenia abk z abt.
Obydwa mają gaźniki. Pod tym wielkim talerzem z lewej strony silnika.
A pytanie brzmiało czy gaźnik od wersji 115km będzie pasował do tej 90km.
: 20 wrz 2017, 19:43
autor: Pieterb
Azzun pisze:Obydwa mają gaźniki. Pod tym wielkim talerzem z lewej strony silnika.
kolego jeśli twierdzisz że oba mają gaźniki to weź mi to udowodnij
Bo ja mam ABK i zapewniam Cię że gaźnika tam na pewno nie ma, nie ma nawet okrągłego filtra powietrza tylko prostokątny, bo jest tam wtryski wielopunktowy Digifant.
A ABT owszem ma okrągły filtr ale pod spodem nie ma gaźnika tylko monowtrysk.
Właśnie sam przyznałeś że gaźnik tam jest, nie jestem mechanikiem a wiem jak działa monowtrysk - paliwo idzie do gaźnika skąd jest podawany do wtryskiwacza.
Tym bardziej musi tam być, skoro kilka lat temu w samochodzie wymieniano mi część, która nazywa sie podstawa gaźnika.
Nie wiem jak w tym drugim, ale wydaje mi się że również jest, skoro w moim mechanik stwierdził, że gaźnik jest uszkodzony i mam sprowadzić gaźnik, a ja dzwoniąc do osoby, która ma wystawioną audi 80b4 wersje 2.0 115km zaoferowała mi gaźnik, tylko nie wiem czy będzie on pasował do mojego silnika. Stąd to pytanie
Mylisz pojęcia mono-wtrysk to mono-wtrysk, gaźnik to gaźnik to dwa inne całkiem systemy.
A po trzecie nie było 2.0 na mono-wtrysku 115Km.
: 20 wrz 2017, 20:21
autor: Pieterb
Azzun pisze:Właśnie sam przyznałeś że gaźnik tam jest,
w którym miejscu?
Proszę abk - pokaż mi gdzie Ty tu widzisz gaźnik?
a to jest abt - widzisz tu różnicę?
: 20 wrz 2017, 21:09
autor: Chasiel
Kolego jeśli twoi mechanicy twierdzą że oba typy silników (abt, abk) są na gaźniku to zacząłbym od ich zmiany.
Do przełożenia układu paliwowego z abk do abt wydaje mi się że potrzebne są:kolektor ssący, wtryski, przepustnica, układ dolotowy wraz z przepływomierzem i filtrem powietrza, instalacja elek. i sterownik ECU. Jeśli sir mylę proszę poprawić.
: 20 wrz 2017, 21:28
autor: Jarewa
Chasiel pisze:Jeśli sir mylę proszę poprawić.
Głowica inne wloty
: 20 wrz 2017, 23:30
autor: Azzun
Chasiel pisze:Kolego jeśli twoi mechanicy twierdzą że oba typy silników (abt, abk) są na gaźniku to zacząłbym od ich zmiany.
Mam abt 90km, mechanik powiedział jedynie że mogę poszukać gaźnika na własną rękę, ale nie powiedział czy pasują z innych silników, pokazywał jedynie gdzie jest i jak mogę go wykręcić z innego auta.
W takim razie dziękuje wszystkim za pomoc. Osoba która oferuje na sprzedaż audi 80 z silnikiem abk 115km (specjalnie dopytałem o silnik), twierdzi że ma gaźnik. Nigdy nie widziałem tego silnika na oczy i po prostu zgłupiałem, skoro ktoś twierdzi że ma coś dla mnie na sprzedaż to stwierdziłem że widocznie jest tam gaźnik, tylko czy ten sam.
Teraz będę szukał tylko tych z tym samym silnikiem.
: 21 wrz 2017, 05:58
autor: h/k
Chasiel pisze:Kolego jeśli twoi mechanicy twierdzą że oba typy silników (abt, abk) są na gaźniku to zacząłbym od ich zmiany.
Do przełożenia układu paliwowego z abk do abt wydaje mi się że potrzebne są:kolektor ssący, wtryski, przepustnica, układ dolotowy wraz z przepływomierzem i filtrem powietrza, instalacja elek. i sterownik ECU. Jeśli sir mylę proszę poprawić.
Taka zabawa może się źle skończyć dla silnika - ABK ma wyższy stopień sprężania, dlatego Digifant został wyposazony w czujnik spalania stukowego.
Właśnie mi się przypomniało, że prawie rok temu szukając 80tki B4 natknąłem się na ogłoszenie ze 115-konnym autkiem i gość mi mówił, że jest to ABT i kiedyś była zmieniana głowica na typ z ABK - jak dobrze, że tego składaka nie kupiłem. I nie polecam wpadania w takie układy nikomu. Tak naprawdę nie wiadomo jak to będzie pracować.
Chociaż... przypomniało mi się, że tutaj na forum czytałem jak Jarek-LT przerobił ABK na 16V ACE i o dziwo udało się z sukcesem i ponoć bardzo dobrze działało. Tylko że tam nie było żadnej rzeźby i wymienił wszystko jak przykazano.
: 21 wrz 2017, 08:57
autor: Pieterb
Azzun pisze:Mam abt 90km, mechanik powiedział jedynie że mogę poszukać gaźnika na własną rękę, ale nie powiedział czy pasują z innych silników, pokazywał jedynie gdzie jest i jak mogę go wykręcić z innego auta.
no to szukaj, tyle że to nie gaźnik jak już pisaliśmy wyżej tylko monowtrysk(wtrysk jedno punktowy) i zwróć jeszcze uwagę na ile pinów masz silniczek krokowy czy starsza wersja czy nowsza.
h/k pisze:Chociaż... przypomniało mi się, że tutaj na forum czytałem jak Jarek-LT przerobił ABK na 16V ACE i o dziwo udało się z sukcesem i ponoć bardzo dobrze działało. Tylko że tam nie było żadnej rzeźby i wymienił wszystko jak przykazano.
a to to już trochę inna bajka
: 21 wrz 2017, 09:09
autor: Leo
kuźwa jaki gaźnik! W B4 nigdy nie było już gaźnika... mechanik patałach i tyle.
: 21 wrz 2017, 11:22
autor: maciek889
h/k pisze:
Chasiel pisze:Kolego jeśli twoi mechanicy twierdzą że oba typy silników (abt, abk) są na gaźniku to zacząłbym od ich zmiany.
Do przełożenia układu paliwowego z abk do abt wydaje mi się że potrzebne są:kolektor ssący, wtryski, przepustnica, układ dolotowy wraz z przepływomierzem i filtrem powietrza, instalacja elek. i sterownik ECU. Jeśli sir mylę proszę poprawić.
Taka zabawa może się źle skończyć dla silnika - ABK ma wyższy stopień sprężania, dlatego Digifant został wyposazony w czujnik spalania stukowego.
Były silniki w Audi 80 B3 jak 1.8 NE na gaźniku (prawdziwym gaźniku) i stopniu sprężania 10:1 bez czujników spalania stukowego i tam producent zalecał lać 98 oktanowe paliwo. Chociaż już od dziesięcioleci w Polsce można latać na 95 a dopiero spalanie stukowe odzywa się przy benzynie 91 przemycanej przez zachodnią granicę.
: 21 wrz 2017, 20:04
autor: Jarewa
maciek889 pisze:Były silniki w Audi 80 B3 jak 1.8 NE na gaźniku (prawdziwym gaźniku) i stopniu sprężania 10:1 bez czujników spalania stukowego i tam producent zalecał lać 98 oktanowe paliwo.
Tak maćku ale nie bierzesz jednego pod uwagę np. w NE nie było elektrycznego dynamicznego przyspieszenia tylko pneumatyczne a ABT ma elektryczne i tu może być ta owa różnica czemu tam nie było spalania stukowego a tu będzie. Chodzi o max zakres.