Strona 1 z 6
[80 B4 2.0 ABT] Mam problem, 21litrow na 100km
: 15 lut 2007, 16:46
autor: Lasek71
cos ostatnio zaczelo mi sie dziac z gazem wiec pomyslalem pojezdze troche na benzynie, i zobaczylem ze strasznie duzo mi pali przeliczylem wszystko i pali mi 21 litrow na 100 kilometrow, nie wiem co to moze byc prosze o pomoc ....
: 15 lut 2007, 19:32
autor: Misiek_Stce
Sprawdz czy nic nie wycieka w układzie :-> takie spalanie to nie wiem szczerze powiedziawszy czego moze byc przyczyną :-|
: 15 lut 2007, 20:13
autor: foxbat
albo pomyliłeś się w liczeniu, albo paliwo ci gdzieś cieknie po prostu - przy maxymalnym pałowaniu cały czas na czerwonym polu obrotomierza (a przynajmniej ponad 5000rpm) 2.0 8v nie powinien wciągać więcej jak 18l/100km.
Sprawdź sondę lambda i skontroluj działanie wtrysku paliwa.
: 15 lut 2007, 23:04
autor: czarek_d20
Witaj.
Niech kolega siądzie za kierownicą i na wysokich obrotach potrzyma chwilę - a następnie popatrz czy gdzieś ci nie wygania paliwa.
: 15 lut 2007, 23:06
autor: Lasek71
dokladnie mi spalil 21.62 / mialem pusty bak.. zalałem za 28zl i przejechalem 35 kilometrów...
i potem zalalem za 50 zl i znowu malo przejechalem... nie wiem co sie dzieje, mechanik mi powiedzial ze moze to byc uszczelka pod wtryskiem moze dostawac lewe powietrze, ale nie wiem co to jest...
: 16 lut 2007, 12:16
autor: PABLO
U mnie kiedyś potrafił spalić też ok 21 litrów. Regulacja gazu pomogła.
A jaki wpływ na prace ma sonda lambda przy jeździe na gazie???
: 16 lut 2007, 13:53
autor: sebolec
Jak masz instalację z mikserem w dolocie to nie ma się co dziwić, że masz duże spalanie benzyny. Mikser to zwężka blokująca dopływ powietrza, więc na benzynie non stop jeździsz na zbyt bogatej mieszance.
Dodatkowo zatankowałeś za 28zł i na tej podstawie liczysz spalanie? Takie obliczenia są psu na budę. Zalej pod korek, wyjeździj całość w zróżnicowanych warunkach i wtedy policz ile spala.
: 16 lut 2007, 20:08
autor: szogun0
W ABT mikser nie ogranicza średnicy dolotu, bo jest tam niezbyt duża ona, a miksery są dobierane tak, że mają praktycznie taką samą średnicę.
Ja obstawiałbym na padniętą sondę i/lub zawieszony, lejący wtryskiwacz.
: 17 lut 2007, 10:36
autor: whitestock
Sprawdz w jakim stopniu jest dogrzany silnik, jeżeli nawet przy obecnej porze roku masz niedogrzany( nie osiąga ok 90 stopni) to możesz mieć podobny problem jak u mnie tzn. padnięty termostat( w pozycji otwartej)przez co płyn chłodniczy puszczany jest w tzw.duży obieg,natomiast czujnik temperatury podaje błędny odczyt do kompa i paliwo podawane jest w dużej ilośći( w gażnikach tzw ssanie).TO TYLKO MOJA SUGESTIA.
: 17 lut 2007, 19:19
autor: Lasek71
To na pewno nie jest termostat, nie mam katalizatora i ktos przede mna go wyrzucil i mechanik nie mogl znalesc sondy, chyba jej poprostu nie ma.. i to tez moze byc wina duzego spalania..., oddaje B4 do warsztatu na poczatku tyg na calą diagnostyke... to zobaczymy
: 18 lut 2007, 08:05
autor: czarekj
Moim zdaniem "nie ma takiej opcji" aby w Twoim aucie nie było sondy lambda. Może jednoprzewodowa, ale zawsze jakaś powinna być. Nie to abym się spierał, ale jeszcze nie widziałem ABT bez sondy. To juz starsze konstrukcyjnie wersje silniczków 1,8 Pm na monowtrysku miały sondę Lambda. Coś masz nie tak jak być powinno z tą sondą a ona ma duże znaczenia dla pracy silniczka. To co piszą koledy o wtryskiwaczu to może być prawda. Od długotrwałej jazdy na gazie wtryskiwacz mogł się zawiesić, lub ze starości i zużycia leje paliwo.
: 18 lut 2007, 10:20
autor: jarema
Kiedyś spotkałem się z podobnym problemem. Gościu miał wtrysk paliwa wielopunkt i paliwo przedostawało się przez regulator ciśnienia paliwa na szynie, a dalej wężykiem podcisnieniowym do kolektora ssącego. Poprostu walnięta była membranka w tym regulatorze
i ssało paliwo prosto z magistrali.
[Audi 80 B4 ABT] kosmiczne spalanie
: 14 sty 2008, 17:25
autor: marekkk4
Witam wszystkich, pozdrawiam i proszę o pomoc ponieważ mój samochód pali za dużo bęzyny i niewiem co robić. Powiem na początku ,że zrobiłem już chyba wszystko by je zmniejszyć wyjęte kolektory pospawany wydechowy bo był pęknięty zrobiony szlif i oczywiście nowe uszczelki pod oboma, wydech na sto procent też szczelny, nowa sonda, byłem też na analizatoże spalin i wszystko było super (w normie) a on nadal pali mi 15-16 litrów benzyny myśle już nad zainstalowaniem gazu. Guma pod wtryskiem też jest cał bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje za każdą odpowiedź. A i robiłem też reset ECU i adaptacje i nic.
: 14 sty 2008, 18:18
autor: Danek
Zdjęcia zamieszczamy w innym, odpowiednim do tego dziale.
Wracając do Twojego problemu. Sprawdzałeś/wymieniałeś czujnik temperatury (niebieski)? Termostat jest sprawny? Odczytywałeś błędy z ECU? Na jakich odcinkach jeździsz i jak często odpalasz zimny silnik?
: 14 sty 2008, 18:37
autor: marekkk4
Sory za te zdjącie,a wracając do tematu pare miesięcy temu odczytywałem błędy i właśnie wywaliło mi błąd tego niebieskiego czujnika i został wymieniony na taki za ok 50 zł więc chyba dobry jeżdze codziennie do pracy i z pracy czasem troche po mieście ale głównie do i z pracy ok 5 km w jedną strone i zawsze po odpaleniu z 5 minut czekam zanim ruszę. Staram się jeździć wolno i nie kręce wysoko obrotomierza choć go niemam ale robie na ucho.