Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK] Taki mam plan i pomysl na modyfikacje

: 06 gru 2017, 09:13
autor: azja1981
Panowie powiedzcie co myslicie na temat, który przedstawie, bo owszem byl on opisywany ale w kilka róznych wątkach, a nikt nie zabrał sie za całosc.
Otóż mam plan zeby w moim abk wywalic przeplywomierz, załozyc zamiast niego stozek, za stozkiem bloss i tyle. Widzialem cos tak zrobionego i powiem ze auto chodzilo bardzo ładnie, tylko w fordzie scorpio, nie pamietam oznaczenia silnika. I teraz kilka kwestii, działanie przeplywomierz w silniku abk-uzalezniona jest od niego min mieszanka na benzynie, bez przeplywki silnik dostaje usrednione wartosci, ale po przełączeniu na gaz nie ma to juz znaczenia, wiec nie ma sie czego bac? Podcisnienie otwierajace klapke zeby zaciągal cieplejsze powietrze znad kolektora-szybciej sie nagrzeje, albo wolniej jak kto lubi jesli mu sie klapka nie otworzy, jakis jeszcze wplyw przeplywomierza? Bo wydaje mi sie ze to tyle, a obie te kwestie brane są pod uwage tylko do momentu nagrzania silnika i przełączenia na gaz. Macie jakies zadanie, doswiadczenia, pomysły?

: 06 gru 2017, 09:25
autor: Pieterb
azja1981, kurde nie pamiętam by to ktoś na forum opisywał metodę z wywaleniem przepływomierza.
Daj linki jak możesz bo sam jestem ciekaw.

A co chcesz tym uzyskać jeszcze powiedz?

: 06 gru 2017, 09:43
autor: azja1981
No wlasnie nie znalazlem tematu który opisywał by zagadnienie w całosci, a w fordzie widzialem na zywca taka przeróbke.
Co chce uzyskac? Poprawe pracy na lpg przy inst II gen.
Mialem taki myk zrobiony w b3, ale tam byl mechaniczny wtrysk i instalacja I gen, które to zestawienie powodowalo strzaly, naprawe klapki przeplywomierza itd itp. Rozjuszylo mnie do tego stopnia ze zastosowalem wlasnie wspomniane rozwiazanie i problem przepadl, tylko czasami musialem na samym lpg auto odpalic. Tego tak odpalac nie zamierzam, wiec zastanawiam sie nad tymi wartosciami mieszanki na benzynie. Chodzi o to ze strasza wypaleniem zaworów itd przy usrednionej mieszance, ale znajomy magik od audi mowi, ze w przypadku odpalania auta i pozniejszej jezdzie na lpg, kiedy samochód miesiecznie robi powiedzmy 40 km na benzynie, wczesniej wypali sie dziura w dachu od slonca niz cokolwiek od sredniej mieszanki jaka jest ustawiana np jak padnie przeplywka.

: 06 gru 2017, 09:58
autor: Pieterb
azja1981 pisze:No wlasnie nie znalazlem tematu który opisywał by zagadnienie w całosci, a w fordzie widzialem na zywca taka przeróbke.
no ale napisałeś tak
azja1981 pisze:bo owszem byl on opisywany ale w kilka róznych wątkach, a nikt nie zabrał sie za całosc.
Więc jak dobrze rozumiem załatwiłeś swój przepływomierz i próbujesz to jakoś tanio naprawić.
Forda nie znam, a do b3 na mechanicznym nie porównuj bo to inna bajka.

Moim zdaniem abk nie będzie dobrze jeździł bez przepływki, szczególnie przy tej instalacji lpg.
Już chyba lepiej założyć jaką elektroniczną, jakoś tam ludzie kombinowali - temat jest możesz poczytać.
Zawsze możesz spróbować odpiąć i pojeździć zobaczysz jaki będzie efekt.

: 06 gru 2017, 10:06
autor: maciek889
Chyba musiałbyś jechać z 10 km cały czas z gazem w podłodze aby się coś wypaliło. A jak dobrze pamiętam bez przepływomierza ABK zwykle leje paliwa ile wlezie, więc prędzej jeżdżąc dużo na benzynie na nierozgrzanym silniku rozrzedzisz olej.

Zobacz jak będzie odpalał bez przepływomierza na zimnym z benzyny, bo widziałem takie ABK które za cholerę nie chciały odpalić bez przepływomierza.

I jeszcze sprawa że z przepływomierza dobierane jest też wyprzedzenie zapłonu a wyprzedzenie na podstawie czujnika położenia przepustnicy może być bezpieczniejsze dla silnika (pogarszające osiągi i zużycie paliwa). Ale w ABK można sobie przyspieszyć aparatem zapłonowym.

: 06 gru 2017, 10:08
autor: azja1981
Chodzilo mi o to ze jest kilka tematów traktujacych o zalozeniu blossa, kilka innych o odpieciu przeplywki, jeszcze kilka o skutkach bądz ich braku jazdy bez przeplywki/z odpietą itd, a nikt nie połączył w calosc. Swojej przeplywki nie zalatwilem i nie chce naprawiac, jeszcze nie. Tylko z dosw wiem ze lepiej mi sie b3 spisywala na takim wlasnie zestawieniu, ciekawy tylko jestem czy faktycznie nie bedzie negatywnych efektów przy krótkich odcinkach na pb przed rozgrzaniem, z tego powodu zalozylem temat. Bo ze odpala na pb i jedzie bez przeplywomierza to juz wiem, pytanie co bedzie jak pojezdzi tak dluzej, po kilka km dziennie ale jednak. Ze na lpg ze stozkiem i blosem bedzie jezdzil tez juz wiem, chodzi teraz o zestawienie w calosci.

: 06 gru 2017, 10:14
autor: Pieterb
maciek889 pisze:Zobacz jak będzie odpalał bez przepływomierza na zimnym z benzyny, bo widziałem takie ABK które za cholerę nie chciały odpalić bez przepływomierza.
no i pytanie czy wolne obroty będzie miał ;-)
maciek889, a jak przy rozjechanej mapie(a dodam że ona się będzie coraz bardziej rozjeżdżać, a jej nie da się skasować od tak jak w abt np) i odczytach baaardzo bogatej mieszanki z sondy będzie chodził gaz? da się to jakoś ustawić.
Ciekaw jestem bo nigdy czegoś takiego nie widziałem a widziałem ich sporo.

: 06 gru 2017, 10:30
autor: azja1981
Powiem tak, pomysl zrealizuje, sprawdze jak to sie bedzie zgrywac i dam znac, w razie problemu po prostu zamontuje stary zestaw i tyle. Sprawdzilem do tej pory tyle, ze po odpieciu wtyczki od przeplywomierza auto dalej pracuje, rano odpala itd, obroty utrzymuja sie na normalnym poziomie, tylko spala wiecej niz z wpieta przeplywka.

: 06 gru 2017, 12:17
autor: Leo
to już lepiej zrobić konwersję u kjet killers. 1200 zł. i masz sprawne auto z większą mocą.

: 06 gru 2017, 12:47
autor: azja1981
A co konkretnie robią? I jakie to ma przełozenie na prace silnika? Bo problem polega na tym ze nie za bardzo moge sie w duze koszta pakowac na chwile obecna, wiec jesli po tej konwersji okazalo by sie ze trzeba sekwencje wsadzic to juz bedzie bolalo.

: 06 gru 2017, 12:55
autor: Pieterb
azja1981, pewnie efi sprzedają ;-) https://pl.wikipedia.org/wiki/Electronic_Fuel_Injection
tylko czy to by coś tu dało bezradny_
chyba wolałbym od razu zainwestować w sekfę o ile auto na bp pracuje prawidłowo.

: 06 gru 2017, 13:31
autor: maciek889
PieterB pisze:odczytach baaardzo bogatej mieszanki z sondy będzie chodził gaz? da się to jakoś ustawić.
Zależy jaki to gaz. Bo z sekwencją może być problem. Kiedy zobaczę w jakimś ABK czy będzie sobie regulować paliwo z sondy bez przepływomierza. A jeśli by pracowała to można by się pokusić o sprawdzenie czy podniesie się spalanie.
azja1981 pisze:tylko spala wiecej niz z wpieta przeplywka.
Pali więcej LPG czy benzyny? Bo jeśli lpg na I/II generacji to pewnie będzie przez mniejsze wyprzedzenie zapłonu, bo I/II generacja będzie podawać paliwo w taki sam sposób z podłączonym czy odłączonym przepływomierzem.

: 06 gru 2017, 14:07
autor: azja1981
peter sekwencji nie wsadze, za duzo zachodu i kasy,
maciek pali wiecej pb, bo o sprawdzenie zachowania na pb mi chodzilo, tak jak pisalem mam II gen na mixerze, z emulatorm sondy i po to chce zalozyc blosa zeby nie szalala z poborem lpg, chodzi tylko o to czy bedzie pracowac poprawnie na pb z wywalona przeplywka a zalozonym stozkiem, pracowac na te kilka minut kiedy to nagrzeje sie do temp przelączenia na gaz i juz

[ Dodano: 2017-12-06, 14:07 ]
panowie konkretnie-gdzie przeplywomierz w silniku abk wysyla sygnaly, co od tych sygnalow zalezy i czego silnik nie bedzie widzial bez przeplywki? bo na gazie z blosem i stozkiem to on sobie doskonale poradzi, do tego mu przeplywomierz potrzebny nie jest, wrecz czasami przeszkadza

: 06 gru 2017, 16:01
autor: maciek889
azja1981 pisze:bo na gazie z blosem i stozkiem to on sobie doskonale poradzi, do tego mu przeplywomierz potrzebny nie jest,
Jak już wcześniej dwa razy pisałem (a ty jakoś nie chcesz tego przyswoić) na podstawie przepływu jest też dobierany kąt wyprzedzenia zapłonu a to może pogorszyć osiągi jak i spalanie.

: 06 gru 2017, 16:28
autor: azja1981
chce przyswoic i po to pytam ze chce, ale jak sie ma do tego Twoj wpis ze kat wyprzedzenia mozna ustawic w abk? Kilka dni jezdzilem z odpieta przeplywka i roznicy nie zauwazylem, poza wspomnianym juz spalaniem, to moze nie jest tak zle?