Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABK] Padniety silnik krokowy+spalanie stukowe?
: 31 gru 2017, 14:48
autor: azja1981
Panowie pomocy. Padł mi zdecydowanie silnik krokowy-podlączony utrzymuje obroty na okolo 2000, nie chca spasc, a jesli juz to bardzo powoli spadaja, odpięty-auto pracuje w miare poprawnie, oczywiscie jezeli utrzymam wolne obroty pedalem gazu-teraz pytanie-czy ten silnik krokowy w abk mozna jakos inaczej wyczyscic niz myciem/moczeniem, bo to zrobilem, tloczek chodzi, nie zacina sie-a obroty dalej jw. A moze po prostu zdechla elektronika krokowca-jak sprawdzic, ew jakie wartosci ma miec?
A teraz druga sprawa-wyglada na to ze slysze spalanie stukowe przy wiekszym obciazeniu silnika, czasami go delikatnie "szarpnie" w czasie jazdy, gorzej wkreca sie na obroty i pracuje dobrze rozgrzany, tzn zimny ok, po rozgrzaniu do temp przelaczenia na gaz, czy krotkiej jezdzie tez ok, ale juz po przejechaniu np 30 km, czyli uzyskaniu max tem roboczej zaczyna slabnac, szarpie i wlasnie chyba nastepuje spalanie stukowe.
Dla sledzacych wpisy-jeszcze nie wywalilem przeplywomierza;-)
A wracajac do tematu-jaka moze byc przyczyna tego zachowania, spalania stukowego itd?
: 31 gru 2017, 14:59
autor: Pieterb
azja1981, to nie wina tego co nazywasz "silniczkiem krokowym" bo tam nie ma czegoś takiego jak silniczek krokowy
jest za to zawór stabilizacji biegu jałowego i to jest to o czym mówisz.
A ze swojego doświadczenia powiem że jeszcze nie widziałem by on się zepsuł o ile nikt mu ręcznie nie pomógł. A ludzie którzy przyjeżdżają do mnie mają już po co najmniej 2-3 w domu
Czy coś grzebałeś w aucie? czy masz gaz? jak tak to jaki. Czy te objawy pojawiły się z dnia na dzień?
Tu raczej vaga potrzeba zapiąć.
: 31 gru 2017, 15:03
autor: azja1981
No mam gaz, 2 gen, mikser-ale nie strzelil ani nic takiego, a odnosnie nazwy-silnik krokowy/czy zawor wolnych czy inaczej-jeden uj, wazne ze wiadomo o co chodzi i tak, problem pojawil sie z dnia na dzien, wczesniej nic nie grzebalem, dopiero po wymylem go i zalozylem ponownie. Bardziej martwi mnie ta dziwna praca na mocno rozgrzanym i ewentualne spalanie stukowe.
: 31 gru 2017, 15:54
autor: Pieterb
azja1981, ważne, bo wygląd i zasada działania jest zupełnie inna
azja1981 pisze:Bardziej martwi mnie ta dziwna praca na mocno rozgrzanym i ewentualne spalanie stukowe.
tak jak napisałem podłączyć pod kompa i sprawdzić, bo obstawiam uszkodzony czujnik spalania stukowego lub czujnik temp.
A że prawdopodobnie przez to że masz pewnie odpiętą sondę i podpiętą do lpg to rozjechana mapa zapłonu jest w ecu bp i to bardzo. A sterownik bez sondy nie ustawi jej sobie poprawnie, tym bardziej jak padnie jeszcze któryś z pozostałych czujników. I dlatego też masz to zawieszanie się obrotów.
Czy to na obu paliwach się dzieje bo nie napisałeś?
: 31 gru 2017, 16:15
autor: azja1981
Który czujnik? Bo niebieski wymienilem. No tak, sonda jest wypieta bo 2 gen i emulator. To teraz jezeli okaze sie ze czujnik spalania stukowego-wymienie, a jesli nie-ustawic zaplon? Co jeszcze moze byc przyczyna? Sklad mieszanki ? Tylko stukowe bedzie przy bogatej czy ubogiej? Chyba przy ubogiej z tego co czytam. Zastanawiam sie bo tak jak juz pisalem wczesniej w poprzednich postach dot ukladu dolotowego i blosa(na razie nie zakladalem), jak odepne przeplywomierz nic sie w pracy silnika nie zmienia-moze cos nie tak z tą przeplywka jednak, a konkretnie z elektronika/potencjomentrem tejze?
: 31 gru 2017, 16:56
autor: Pieterb
azja1981 pisze:Który czujnik?
tak o ten pytałem
azja1981 pisze:To teraz jezeli okaze sie ze czujnik spalania stukowego-wymienie, a jesli nie-ustawic zaplon?
podłączył bym najpierw kompa
a bez podłączonej i sprawnej sondy to i tak nie ma szans na poprawne ustawienie zapłonu - niestety
Co do spalania stukowego to Tak na szybko cytat z wiki:
Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:
zbyt wysoki stopień sprężania,
za wczesny zapłon,
za małą liczbę oktanową paliwa,
przegrzanie silnika,
za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
duże napełnianie cylindra
azja1981 pisze:jak odepne przeplywomierz nic sie w pracy silnika nie zmienia-moze cos nie tak z tą przeplywka jednak, a konkretnie z elektronika/potencjomentrem tejze?
bardziej bym się jeszcze na szczelności dolotu skupił i od tego zaczął
Jak masz dostęp do vag'a to zrób logi pierwszych 7 grup i wrzuć je.
: 31 gru 2017, 17:16
autor: azja1981
Szczelnosc sprawdzalem, wszystko ok poza 1, od gumy miedzy przeplywomierzem a przepustnica na dole odchodzi przewód do tego grzybka na pokrywie zaworów-i ten grzybek jest troche luzno w pokrywie osadzony, moze to byc to? A vaga musze poszukac w łodzi-pewnie ktos sie tu na forum znajdzie zeby podpiac, oraz poszukac w tych okolichach kogos kto zaplon ustawi/sprawdzi w takim razie. Co do zaplonu bez sondy -czyli go nie ustawie i zawsze bedzie sie mapa rozpier? Bo inst jest jaka jest-i inna nie bedzie. Czy jednak ustawie? Bo piszesz ze bez sondy sie nie da.A moze go opoznic i juz?
: 31 gru 2017, 17:18
autor: Pieterb
azja1981 pisze: moze to byc to?
no to też nieszczelność, czy tylko to jest powodem to nie wiem ale swoje 3 grosze na pewno dokłada
: 31 gru 2017, 17:22
autor: azja1981
ten grzybek wyglada na wylamany w miejscu gdzie wchodzi w pokrywe, a w ogole to po wyjeciu zaglądnolem do srodka i widac tam takie sitko-troche brudne moim zdaniem-moze cos sie przypycha-rozbierac czyscic?
: 31 gru 2017, 18:07
autor: Zib3l
Kupiłem kiedyś taki z aliexpress "silniczek krokowy" i nie schodził z 1600 obrotów w ogóle, a nawet na więcej chciał wbijać. Więc jest możliwości mieć wadliwy;p
: 31 gru 2017, 18:25
autor: Pieterb
Więc jest możliwości mieć wadliwy;p
ori?
Mi chodziło bardziej o to że są to naprawdę baaaaardzo rzadkie przypadki, mowa o ori a nie o zamiennikach o ile takowe są, bo zwykle wyczyszczenie załatwia sprawę.
: 31 gru 2017, 22:35
autor: Zib3l
Mam 3 u siebie na stanie tak jak wspominałeś, że każdy ma kilka ;p I opowiem o moim doświadczeniu.
1 Tak jak pisałem z chin jakaś podróbka ale ma numery nabite Audi
2 W moim aucie obecnie przeczyszczony i ma wadę, że spada minimalnie niżej po wciśnięciu sprzęgła i się za chwilkę stabilizuje na ok 900.
3 Nie spadał z obrotów, a stawał na chwilkę na 1100 i po 2-5 sekundach stabilizowal się na 900. Dla mnie był lepszy i chyba znów go założę bo nie miał spadków. Na VCDS widziałem różnice w jakimś tam kanale na każdym z nich. Pytanie jakie powinna być prawidłowa wartość otwarcia tego pizdryka.
One mają różną przepustowość powietrzną na tym samym natężeniu prądu podawanym przez ECU.
: 01 sty 2018, 08:31
autor: Pieterb
Zib3l pisze:One mają różną przepustowość powietrzną na tym samym natężeniu prądu podawanym przez ECU.
teoretycznie powinno być tak samo ale wiadomo lekkie zużycie mechaniczne przez tyle lat robi swoje.
Wskazania na vagu uzależnione są od ustawienie tps - od 0-35% jest ok
U mnie przy tps ustawionym na 0.9 V zawór ma otwarcie 20-25% i testowałem już ich kilka i na każdym jest tak samo.
Jeśli są jakieś duże odchyłki to możliwości 2 albo nieszczelność albo zawór się klei czy jest brudny, pomijam jakieś uszkodzenie mechaniczne.