Strona 1 z 3

[B3 1.8 PM] Trzęsie samochodem na luzie

: 14 sty 2018, 13:56
autor: ciemny11
Witam. Moją audiczką trochę trzęsie gdy stoje na luzie z odpalonym silnikiem. Znaczy podczas jazdy też delikatnie to czuć szczególnie na równej nawierzchni ale najbardziej na postoju daje sie to we znaki. Nie wiem czy to normalne dla tego samochodu, dzieje sie tak zarówno na pb jak i lpg. Obroty utrzymuje w miare stabilnie na poziomie okolo 900. Co moze być tego przyczyną?

: 14 sty 2018, 15:23
autor: maciek889
Zobacz czy nie masz rozerwanej "podstawy gaźnika" czyli gumy łączącej wtrysk z kolektorem ssącym oraz gumowe kolanko łączące przewód serwa hamulcowego z kolektorem. Zobacz też czy nie masz obłamanego króćca przy zaworku zwrotnym serwa.

: 20 sty 2018, 11:57
autor: ciemny11
No właśnie mam rozerwane to kolanko z serwa do ssącego. Za co ten przewód odpowiada? Czy moge go normalnie rozłączyć i wymienic lub skrócić to kolanko? Nic nie wycieknie?

: 20 sty 2018, 12:02
autor: Pieterb
ciemny11, nie, nic nie wycieknie, to tylko podciśnienie ;-)

: 29 sty 2018, 21:35
autor: ciemny11
Zielony jestem :-). Juz sie biore za naprawę

[ Dodano: 2018-01-20, 13:56 ]
Ogarnąłem to kolanko i nadal nierówno chodzi :|

[ Dodano: 2018-01-29, 21:35 ]
Wracając do tematu zapomniałem o tej "podstawie gaźnika". Jak zdiagnozować czy jest uszkodzona? Będzie to widać z zewnątrz gołym okiem? Mam rozumieć że muszę zdjąć tylko obudowe filtra powietrza i będzie wszystko widać. Czytałem troche o tym i wszystko wskazuje na to że mam gdzieś nieszczelność w kolektorze ssącym. Nierówna praca silnika, takie nieregularne pykanie z wydechu (jak na tym filmie ) i czasami strzały jakby resztki paliwa spalały się w wydechu. Chce wykluczyć możliwość z tą podstawą gaźnika zanim zaczne sie martwić zdejmowaniem kolektora ssącego. Myślałem jeszcze nad wymianą świec ale co by się nie działo to i tak wymienie je wraz z filtrem powietrza bo nie wiadomo jak dawno poprzedni właściciel to wymieniał i czy w ogóle świece nie są jeszcze fabryczne :-D

: 30 sty 2018, 19:34
autor: Pieterb
ciemny11 pisze:Jak zdiagnozować czy jest uszkodzona?
najczęściej widać to gołym okiem ale pewnie nie zawsze
Najczęściej takie objawy powoduje nieprawidłowy skład mieszanki. Próbowałeś zrobić reset kompa? Ostatnio znajomemu w abt ustawiałem bo miał też takie pyrkanie z tłumika i wystarczyło gaz ustawić dobrze. Ale o tym pisane było już setki razy.

: 30 sty 2018, 19:44
autor: ciemny11
Reset kompa raczej nie pomoże bo akumulator byl dopiero co odłączany i to kilka razy bo kleme wymienialem

: 30 sty 2018, 22:49
autor: maciek889
Podstawę gaźnika można sprawdzić też ruszając całym wtryskiem na boki, jak będzie nieszczelność to praca silnika będzie się zmieniać.

: 31 sty 2018, 18:57
autor: ciemny11
No właśnie złapałem za obudowe filtra powietrza i zacząłem nim ruszać powoli na wszystkie strony no i gdy przegne go w jedną strone to obroty tak jakby spadają i trzesie bardziej silnikiem, jest też miejsce na które ciężko trafić gdzie obroty tak jakby delikatnie rosną. Czy to oznacza że podstawa gaźnika do wymiany? Niestety naocznie jej nie zbadałem dokładnie bo od strony silnika praktycznie nic nie widać bez zdjecia obudowy filtra ale po przeciwnej stronie wygląda ok

: 31 sty 2018, 20:10
autor: maciek889
Jak ruszając zmieniają się obroty to na 90% do wymiany.

: 31 sty 2018, 20:17
autor: ciemny11
W takim razie wymienie ją w sobote. Mam nadzieję ze bez problemu w sklepie dostane. Przy okazji ogarne przewód paliwowy bo widzę że cieknie benzyna gdzieś przy wtrysku przy obejmie. Są jakieś trudności przy wymianie podstawy czy tylko ściągam obudowe filtra, odkręcam cały zespół wtryskowy (tam chyba cztery śruby), odchylam to wszystko na bok i podkładam nową podstawe, przykręcam ją a potem do niej wtrysk?

: 01 lut 2018, 20:29
autor: Modyoes
Jak dobrze pamiętam to zdejmujesz filtr odpinasz podciśnienia i węże paliwowe , odpinasz wtyczki i odkrecasz .Wymieniasz podstawe i składasz w odwrotnej kolejności. Porób sobie zdjęcia podciśnień itp żeby wiedzieć gdzie co ma być podpięte ;)

: 01 lut 2018, 20:36
autor: maciek889
Węże paliwowe bym zostawił na koniec, najlepiej zacząć od łatwiejszych do odłączenia rzeczy jeśli będą przeszkadzały.
A podciśnienie tylko pewnie trzeba będzie odłączyć od zaworku termopneumatycznego w filtrze powietrza.

: 01 lut 2018, 20:40
autor: Modyoes
No można i tak , ja odpinałem wszystko bo tak mi kiedyś wytłumaczono , i przy okazji czyszczenie przepustnicy itp .

: 01 lut 2018, 22:29
autor: maciek889
W monowtrysku zwykle przepustnicy zwykle nie trzeba czyścić bo cały czas jest obmywana benzyną podawaną przez wtryskiwacz. Chyba że silnik nie widział długo benzyny.