Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Gaśnie natychmiast po odpaleniu

: 08 lut 2018, 11:08
autor: TomaszM
Panowie,

Dziś skasowałem kontrolkę/błąd AIR Bag i jakoś dziwnie po tym zabiegu auto odpala i natychmiast gaśnie...! Dodawanie gazu na niewiele się zdaje. Zastanawiam się czy ma to jakiś ze sobą związek? Do kasowanie błędu użyłem VCDS lite. Robiłem to pierwszy raz i teraz nie wiem czy ma to coś wspólnego z jakimś immbiliserem? Coś schrzaniłem z elektroniką? Wykonałem tylko skan i kasowanie błędu.

Żeby obraz całości był pełny (o ile ma to jakieś znaczenie) to paliwa jest mało ale nie sucho, samochód stoi na kobyłkach (podniesiony przód). Wcześniej wymieniałem świece i po tym zabiegu zapalał i pracował w tej samej pozycji bez problemu a po dzisiejszym podłączeniu do komputera gaśnie.

Gdzie szukać przyczyny? Macie jakiś pomysł? Podobne posty dotyczą aut z LPG, którego u mnie nie ma więc ciężko szukać tu analogii... Dziwna historia.

: 08 lut 2018, 11:22
autor: maciek889
Zobacz czy nie masz błędu immobilisara w ECU silnika. Chyba tylko ostatnie roczniki występowały z fabrycznym immo.

: 08 lut 2018, 11:26
autor: TomaszM
Dzięki za trop. Mój rocznik to końcówka 94 więc rzeczywiście jeden z młodszych. Odłączyłem też klemę na jakiś czas zobaczę czy to coś da...

: 08 lut 2018, 11:46
autor: maciek889
Z fabrycznym immo też powinieneś mieć pomarańczową kontrolkę na desce która miga gdy odpalanie jest blokowane.

Dla pewności może dolej kilka litrów benzyny bo wskaźnik w Audi 80 nie nadaje się do jazdy z pustym zbiornikiem.

: 08 lut 2018, 12:02
autor: TomaszM
Okazuje się, że pomogło to odłączenie klemy... Po podłączeniu aku auto zapaliło i już nie gaśnie. Reaguje na gaz.

Pytanie moje czemu tak się stało? Chciałbym to zrozumieć...

: 08 lut 2018, 12:13
autor: maciek889
Jak pisał ktoś na tym forum ten wtrysk potrafi świrować nawet bez instalacji lpg. Nie odłączałeś wcześniej akumulatora? Może po wcześniejszym odpaleniu był za krótko uruchomiony silnik aby sonda lambda się nagrzała i wtrysk się zaadaptował.

: 08 lut 2018, 12:18
autor: TomaszM
Dziwna historia w takim razie... A swoją drogą to moim zdaniem immobilisera to ja raczej chyba nie mam... Nie zauważyłem pomarańczowej kontrolki, o której pisałeś.

Ważne, że jest ok.
Dzięki za pomoc!

: 08 lut 2018, 20:36
autor: Jarewa
Bo może spalona.
TomaszM pisze:Dziś skasowałem kontrolkę/błąd AIR Bag i jakoś dziwnie po tym zabiegu auto odpala i natychmiast gaśnie...!
Nie radził bym już używać tego interfejsu. Bo kiedyś już tak na zawsze zostanie.

: 09 lut 2018, 08:45
autor: TomaszM
Jarewa pisze:Bo może spalona.

TomaszM pisze:Dziś skasowałem kontrolkę/błąd AIR Bag i jakoś dziwnie po tym zabiegu auto odpala i natychmiast gaśnie...!
Nie radził bym już używać tego interfejsu. Bo kiedyś już tak na zawsze zostanie.
Możesz mi jakoś pokazać/wytłumaczyć która to kontrolka, gdzie ona jest?
Napisz dwa słowa więcej czemu jest takie niebezpieczeństwo?

: 09 lut 2018, 22:15
autor: Jarewa
TomaszM pisze:Możesz mi jakoś pokazać/wytłumaczyć która to kontrolka, gdzie ona jest?
Tego ci nikt nie powie bo to jest zależne od foli kontrolek ale przewaznie była to lewa dolna strona wiec pierw zobacz czy masz imo czyli wkładka stacyjki czy jest normalna czy ma szerszy początek zewnętrzny. Jak już wiesz że masz immo to odkręć licznik i powykręcaj żarówki z zaznaczeniem która gdzie bo to wazne że środka na dole i zobacz która to kontrolka zółta z kluczykiem.