Strona 1 z 2
[B3 1.8 PM] Klekotanie silnika
: 21 lut 2018, 18:34
autor: Przemo95
Borykam się z problemem klekotania silnika, auto od początku klekotało z czasem padła uszczelka pod głowicą i postanowiłem ratować silnik. Wymieniłem UPG + kompletny remont głowicy (zawory, uszczelniacze, szklanki). Dodatkowo wymieniłem panewki korbowodowe i pierścienie. Silnik zalany olejem 10w40 półsyntetyk Valvoline. Chwile pochodził cicho a potem znowu zaczął klekotać jak przed remontem. Teraz dodatkowo przy 3tys obrotów zapala się kontrolka oleju. Czy możliwe że pompa oleju się kończy? Wykręcałem ją przy remoncie ale nie było na niej żadnych luzów. Jeszcze pytanie czy pomiędzy pompą oleju a blokiem powinno być jakieś uszczelnienie?
: 21 lut 2018, 19:00
autor: Jarewa
Bez uszczelki, To ciężki temat Tak czy siak pompa na podmianę pewniak musi być 100%.
: 21 lut 2018, 19:17
autor: czarekHD
manometrem jeszcze zobacz co tam pokażę,i narazie ja bym nie jeździł dopóki sie nie wyjaśni
: 21 lut 2018, 20:13
autor: Przemo95
Gdzieś wyczytałem że jest tam jakiś zawór zwrotny w pompie, może on się zawiesił?
: 21 lut 2018, 20:16
autor: Jarewa
Moze dlatego pisałem podmiana pompy
: 22 lut 2018, 15:43
autor: Przemo95
Założona nowa pompa i dalej to samo, już brak mi sił na tę auto
: 22 lut 2018, 16:03
autor: Jarewa
No to teraz nie ma złudzeń albo porządny remont silnika albo wymiana na inny
: 22 lut 2018, 17:05
autor: Przemo95
Tylko co konkretnie remontować? Bo wał był sprawdzany i jest ok panewki główne też w bardzo dobrym stanie. Ciśnienie oleju raczej jest bo po wykręceniu czujnika idzie olej, ale dla pewności jeszcze załatwię zegar i sprawdzę. A cze może być zapchany któryś kanal olejowy? Bo po odkręceniu korka widać że tam delikatnie chlapie olej na tą górę silnika
: 22 lut 2018, 17:49
autor: Jarewa
Przemo95 pisze:Bo wał był sprawdzany
czym?? na oko??
: 22 lut 2018, 18:10
autor: Przemo95
Tego to już nie powiem bo wał i blok silnika był dawany do zakładu ci się zajmuję takimi rzeczami. Jedyne co zrobili to splanowali płaszczyznę bloku, reszta stwierdzili że ok. Jedynie nie jestem pewien do tych co robili mi głowicę bo dałem im szklanki nowe i mieli wymienic, ale nie dali mi starych. Tylko pytanie czy od szklanek by się świeciło smarowanie? Ogólnie to ściągałem teraz pokrywę zaworów i olej idzie na górę silnika
: 22 lut 2018, 18:17
autor: Jarewa
A to takie ostre grzebanie było. Oczywiście czujniki sprawdzałeś i podłaczenie??
Bo ja się tym sugerowałem
Przemo95 pisze:Chwile pochodził cicho a potem znowu zaczął klekotać jak przed remontem. Teraz dodatkowo przy 3tys obrotów zapala się kontrolka oleju.
Wiec zakładam że z początku było dobrze a potem pojawił się dźwięk a jak pojawił się dźwięk to i problem z kontrolką?
: 22 lut 2018, 18:31
autor: Przemo95
Czujniki były podmieniane i wiązka sprawdzana bo od tego zacząłem, ale było tak jak mowisz, chwilę pochodził i zaczął klekotać i przy 3tys kontrolka i brzęczyk. Nie wiem czy przed klekotem się zaswiecało przy 3tys bo nawet nie zdarzylem sprawdzić
: 22 lut 2018, 18:51
autor: maciek889
Może ciśnienie ucieka przez panewki wałka pośredniego.
: 22 lut 2018, 18:53
autor: Jarewa
Załatw zegar dla pewności. W głowicy nie ma co się schrzanić albo coś popsuć, pompa podmieniana to ja wykluczyć można, wiec gdzieś olej ucieka albo spore luzy. A filtr jaki zakładałeś? podmieniałeś na inny może?
: 22 lut 2018, 20:47
autor: czarekHD
ja miałem taką sytuację że wogle nie było ciśnienia oleju przez filtr właśnie,założyłem nowy filtr i ciśnienie wróciło