Strona 1 z 2

[B3 1.8 PM] Zalewa silnik

: 18 mar 2018, 00:59
autor: Sroczka
Witam wszystkich, zakupiłem wczoraj Audi 80 B3 1.8S PM z 1988 roku i jest problem z zalewaniem świec. Na zimnym silniku jak odpalam to kręci, krztusi się, śmierdzi benzyna i nie chce załapać, dopiero po jakimś czasie kręcenia w końcu załapie i jak ledwo co obroty dojdą do 2500 przełączy się na gaz to pracuję prawidłowo, ale tylko na gazie. Dodam, że wskaźnik temperatury dochodzi maksymalnie do 50stopni, a w w aucie nie grzeje. Od czego zacząć szukanie? Sprzedający twierdził, że do wymiany jest raczej czujnik temperatury i mówił też że są 3 czujniki, ale ja widzę tylko dwa na górze obok termostatu. Twierdził też że termostat jest sprawny.
Cały czas też świeci się kontrolka ssania, sprzedający wymigiwał błędy i ponoć jest za duża dawka paliwa. Proszę o pomoc :-)

: 18 mar 2018, 07:44
autor: Pieterb
Sroczka pisze:Cały czas też świeci się kontrolka ssania,
hmm w pm kontrolka od ssania, hmm? nie widziałem czegoś takiego
A co do czujnika to na forum są podane jego parametry i to w nie jednym temacie, poszukaj i sobie sprawdź - jak masz multimetr.

: 18 mar 2018, 09:28
autor: Sroczka
A w ogole w tym modelu, byla kiedykolwiek kontrolka ssania? To znaczy podczas rozruchu jak chodziło ssanie to powinna się świecić czy raczej nie? Rozumiem że na czujniku temperatury zmierzyć po prostu jego wartości przed wymiana? I co może być winne jeszcze oprócz czujnika temperatury takiemu zachowaniu? Sonda przepływka? Podcisnienia?

: 18 mar 2018, 09:40
autor: Pieterb
Sroczka pisze:A w ogole w tym modelu, byla kiedykolwiek kontrolka ssania?
nie orientuję się aż tak dokładnie ale jak już by była to tylko przy gaźnku. A gaźnikowców nie maiłem, więc nie wiem.
Po drugie pokaż fotki tego motoru i tej kontrolki bo może masz zupełnie co innego niż piszesz.
Po 3 przepływki to ty nie masz a sonda do odpalanie raczej nic nie ma, aczkolwiek może być rozdupcona mapa w ecu ale czyż by aż do tego stopnia, hmm nie wiem.
Nie zaszkodzi zrobić resetu odłączając aku na 15 min.
Przejrzyj parę tematów dotyczących pm(o ile taki silnik masz) a wszystkiego się dowiesz bo widzę że to chyba twoje pierwsze auto.
troszkę wiedzy ogólnej https://audi80.pl/topics77/faq-co-z ... t98745.htm

: 18 mar 2018, 09:53
autor: Sroczka
To nie moje pierwsze auto i przeglądałem tematy tylko nie znalazłem nic na temat tej świecące kontrolki i mnie to dosyć zastanawia, a wiem że licznik był zmieniany i może to jest jakaś przyczyną, sonda jest na jednym kabelku, skoro sonda nie ma na to wpływu, a przepływki niema to chyba musi to być czujnik temp. a jak jest z przepustnica? Jest czujnik tps? Bo może komputer widzi przepustnice na maksa otwarta w co wątpię i go zalewa jest w ogóle taka możliwość?

: 18 mar 2018, 13:11
autor: Pieterb
ok nie Ci będzie, pokaż ten silnik i tą kontrolkę od ssania.
Sroczka pisze: skoro sonda nie ma na to wpływu,
bezpośredniego nie ma ale pośrednio może mieć, pod postacią rozjechanych map, tak jak pisałem wyżej. Poczytaj o Pm + gaz a będziesz wiedział o czym mówię bo sporo ludzi ma z tym problem.
Sroczka pisze:a jak jest z przepustnica?
ale że co?
Sroczka pisze:Jest czujnik tps?
owszem jest

: 18 mar 2018, 13:26
autor: maciek889
Może ta kontrolka to check engine? Wczesne modele chyba ją miały.

A jak to jest rzeczywiście PM z gazem to zobacz czy pomoże odłączenie akumulatora na 10 minut przed odpaleniem.
Tutaj cały temat o przypadłości monowtrysków z lpg: https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulat ... t41152.htm

: 18 mar 2018, 13:28
autor: Pieterb
maciek889 pisze:Może ta kontrolka to check engine? Wczesne modele chyba ją miały.
też to podejrzewam ;-)

: 18 mar 2018, 13:44
autor: Sroczka
PieterB pisze:
Sroczka pisze:a jak jest z przepustnica?
ale że co?
Sroczka pisze:Jest czujnik tps?
owszem jest
No, że czujnik przepustnicy widzi ją na full otwarta cały czas i daje maksymalna dawkę paliwa, czy jest takie coś w ogóle możliwe? Spróbuję z odłączeniem aku i zobaczymy czy coś to da i porobię zdjęcia silnika.
maciek889 pisze: Może ta kontrolka to check engine? Wczesne modele chyba ją miały.
Możliwe, że to jakiś check engine bo niby jakiś błąd jest od za dużej dawki paliwa.
maciek889 pisze:pomoże odłączenie akumulatora na 10 minut przed odpaleniem
Wystarczy samo odłączenie aku do całkowitego zresetowania ecu, czy trzeba coś jeszcze zrobić?

: 18 mar 2018, 14:02
autor: Pieterb
Sroczka, pewnie wszystko jest możliwe ;-) ja osobiście nie widziałem czegoś takiego.
Najczęstrzą przyczyną jest zła regulacja przy ewentualnych naprawach układu wtryskowego.

Wymigaj błędy bo to co mówił sprzedający to czasem między bajki można włożyć.

: 18 mar 2018, 14:16
autor: Sroczka
Obrazek

Obrazek

Czy tu czasem nie powinno być podłączone jakieś podciśnienie?


Obrazek
Obrazek

Czujniki temp, coś było grzebane na bank do każdego z czujników mają dochodzić po dwa kabelki?



Obrazek

: 18 mar 2018, 14:47
autor: Pieterb
Bez wątpienia Pm
Sroczka pisze:Czy tu czasem nie powinno być podłączone jakieś podciśnienie?
nom
A ten ufajdany talerz też świadczy o nieszczelności - pęknięty korek wlewu oleju.
Sroczka pisze:Czujniki temp, coś było grzebane na bank do każdego z czujników mają dochodzić po dwa kabelki?
z tego co pamiętam to, tak

: 18 mar 2018, 14:53
autor: Sroczka
Wiesz może do czego to podciśnienie i za co jest odpowiedzialne i gdzie je doprowadzić? Te dwa czujniki temperatury są odpowiedzialne za wskazania do licznika, i sygnał do ECU, a gdzie znajduję się trzeci czujnik i za co jest odpowiedzialny?

: 18 mar 2018, 15:49
autor: Pieterb
Sroczka pisze:Wiesz może do czego to podciśnienie i za co jest odpowiedzialne i gdzie je doprowadzić?
to tu większego znaczenie chyba nie ma u ciebie to jest tylko zawór zimne ciepłe powietrze - ważne by było zaślepione. Zresztą z tego co wiem to właśnie do gazu to jakoś to przerabiają czy odpinają, nie pamiętam dokładnie - opisywane na forum. Pewnie gdzieś przy przepustnicy jest - tu nie pomogę bo nie znam tak na pamięć Pm.
Sroczka pisze:a gdzie znajduję się trzeci czujnik i za co jest odpowiedzialny?
a po co Ci trzeci. Jeden na zegary a drugi do ecu - z tego co pamiętam.

: 18 mar 2018, 16:21
autor: Sroczka
Po odpietym AKU i zresetowaniu ECU jest dalej to samo zalewa świece tak że go dlawi i trzeba długo kręcić żeby załapał i jak złapie nie pali na wszystkie Gary, trzeba trzymać pełny gaz masakra. Po zresetowaniu ECU zniknela kontrolka ssania na desce.