Strona 1 z 2

[B4 ABT +lpg] kod błędu 020D

: 27 mar 2018, 19:18
autor: Chasiel
Witam forumowiczów po krótkiej przerwie.
Chciałbym w końcu rozwiązać problem złej pracy na PB. Pacjent to Abt z 01.1992 z lpg
Gdy silnik jest zimny wszystko jest okej, gdy silnik zlapie temperatury coś około 30*C (mniej więcej gdyż wskaźnik oszukuje) zaczynają dziać się cyrk, auto przygasa, dlawi się oraz na jałowym biegu obroty spadają do 600 i po kilku sekundach wyrównuje na 850.
Kod błędu to 020D sonda lambda, zwarcie do MASY (Czytane KTS 540)
Dodam że na LPG wszystko w porządku.
Z góry dziękuję za informację, Pozdrawiam

: 27 mar 2018, 19:50
autor: Pieterb
Chasiel, po pierwsze popraw temat bo sam tag to za mało!
po drugie moim zdaniem masz to samo co przynajmniej połowa abt z lpg - poczytaj o tym ale raczej nie wiele z tym zrobisz.
a co do sondy to pewnie odpięta i podpięta do lpg ;-)
Ps mnie się ostatnio udało lpg I gen

: 27 mar 2018, 20:01
autor: Chasiel
Temat poprawiony, dzięki za uwagę.
Generalnie od momentu jak gazownik zrobił porządek z instalacją LPG to wszystko było w porządku. Usunął silniczek krokowy i założył zwykła śrubę regulacyjna i przelaczyl emulacje na masę.
3 miesiące był spokój z LPG i PB od połowy lutego zaczął pokazywać się błąd na PB tylko na ciepłym silniku. Owszem sonda wpieta w gaz jednym przewodem (jeśli się dobrze orientuje to pod sygnalowy przewód)

: 27 mar 2018, 20:07
autor: Pieterb
Chasiel, no to czemu się dziwisz że masz błąd sondy?

: 27 mar 2018, 20:36
autor: Chasiel
Dlatego że wcześniej przed występowaniem problemu błąd na zwarcie do masy był Tylko na LPG. Jest jakieś wyjście? Przestawienie emulacji w inną pozycje rozwiąże problem?

: 27 mar 2018, 20:45
autor: Pieterb
Chasiel pisze:Przestawienie emulacji w inną pozycje rozwiąże problem?
Raczej nie, skoro na masę nic nie daje to
Chasiel pisze:Dlatego że wcześniej przed występowaniem problemu błąd na zwarcie do masy był Tylko na LPG.
raczej wątpię - podejrzewam że wcześniej. Znajomemu regulowałem to błąd po 5 dniach już powrócił. Ale ja tam abt za dobrze nie znam, więc może nie mam racji.
Chasiel pisze:Jest jakieś wyjście?
owszem, zapalać na bp i przejście na lpg - koniec
Z tego co zauważyłem to rzadko komu się udaje rozwiązać problem w całości.
Spróbuj zresetować ecu i zobaczysz czy przez jakiś czas będzie dobrze - jeśli tak to sprawa jasna.

: 27 mar 2018, 21:39
autor: czarekHD
jak masz na śrubie to można spróbować sondę odłączyć od instalacji gazowej i wpiąć w oryginalną wiązkę

: 27 mar 2018, 21:54
autor: Jarewa
I tak to nic nie da czarku bo wypadną następne błędy regulacja poza zakresem, przekroczono limit adaptacji lub sonda zwarcie z plusem.

A po drugie
Chasiel pisze:Kod błędu to 020D sonda lambda, zwarcie do MASY
Wcale nie oznacza jakiegoś zwarcia podstawy diagnostyki komputerowej się kłaniają.

: 28 mar 2018, 11:10
autor: maciek889
Jak ktoś dobrze podłączył sondę pod instalacje LPG to przy pracy na benzynie sygnał z sondy powinien trafiać do silnika jak oryginalnie. Dopiero po przełączeniu na gaz zadziała emulacja.

Zobacz czy odłączanie akumulatora pomoże.
Chasiel pisze:Generalnie od momentu jak gazownik zrobił porządek z instalacją LPG to wszystko było w porządku. Usunął silniczek krokowy i założył zwykła śrubę regulacyjna i przelaczyl emulacje na masę.
Niektórzy by się kłócili z tym że wsadzenie śrubki to "porządek".

: 28 mar 2018, 15:41
autor: Pieterb
maciek889 pisze:Chasiel napisał/a:
Generalnie od momentu jak gazownik zrobił porządek z instalacją LPG to wszystko było w porządku. Usunął silniczek krokowy i założył zwykła śrubę regulacyjna i przelaczyl emulacje na masę.
Niektórzy by się kłócili z tym że wsadzenie śrubki to "porządek".
jak dla mnie to takie cofanie się w rozwoju, no ale....... ostatnio znajomy też mi tak powiedział "wiesz co wracam od gazownika taki zadowolony wywalił mi krokowy a wstawił zwykłą śrubę i auto jedzie dobrze". Mówię no to Ci zrobił dobrze i się zaśmiałem, to się na mnie nie mało obraził.
Niestety po paru dniach ten sam problem powrócił i już nie był taki zadowolony.



ps a że tak zapytam, może głupio.
Czy to taki duży problem rozdzielić sygnał z sondy na lpg i bp? Będą jakieś zakłócenia z tym związane lub jakieś błędy pomiarowe dotyczące sygnału?

: 28 mar 2018, 16:33
autor: Jarewa
Piotrku tu nie chodzi o rozdzielanie itd błędy pomiarowe żadne najważniejsze by to coś miało na wejściu sygnału sporą oporność czyli oporność wewnętrzną bo to łatwo zrobić ale zawsze jest ten jeden problem nic to nie da bo sterownik silnika głupieje na podstawione sygnały został do tego stworzony by reagował a podstawiony sygnał zakłóca jego pracę.

: 28 mar 2018, 16:57
autor: Pieterb
Aha ok. Chyba rozumiem o czym piszesz.

: 28 mar 2018, 17:17
autor: Jarewa
Inaczej ci napiszę żeby nie było "chyba" masz miernik voltomierz i kanał do mierzenia napięcia zawsze producent podaję opór wewnętrzny kanału przeważnie w miernikach to jest w MegaOhm duża rezystancja znikomy pobór prądu mierzenia, wiec nawet gdybyś podłączył 10 mierników jeden drugiego nie zakłóci. Ale gdyby spośród tych 10 mierników był jakiś tandetny szmelc i miał niską rezystancję kanału to jest większy pobór prądu mierzenia nie dość że żle odczyta sam to jeszcze zakłóci pracę drugiego miernika.

: 28 mar 2018, 19:42
autor: Pieterb
Jarewa, ok, teraz już wsio czaję okok

: 29 mar 2018, 20:19
autor: Chasiel
Czytam posty i szczerze mówiąc nie widzę ratunku dla sytuacji.
Q samo przestawienie emulacji z masy w inną pozycje jakie da efekty?