Strona 1 z 2
[B3 1.8 PM] lekko falujące obroty i wypadający zapłon
: 27 mar 2018, 23:19
autor: Przemo95
Witam ostatnio borykam się z problemem falujących obrotów i wypadającym zapłonem. Wygląda to tak że auto stoi na wolnych obrotach i one falują między 930-950rpm i towarzyszy temu wypadanie zapłonu. Dokładnie to około 3 sekund trzyma 950rpm i na 1 sekundę spadnie na 930rpm i delikatnie zarzuca silnikiem i pufa w wydech. Między 1200 a 2000rpm czuć coraz mocniej te wypadanie zapłonu i częściej pufa w wydech. Co może być przyczyną takiego wypadania zapłonu? Wymienione przewody WN, świece, kopułka i palec. Zapłon ustawiony na lampie. Mam jeszcze drugi czujnik halla tylko nie jestem pewien czy to coś zmieni.
: 28 mar 2018, 11:12
autor: maciek889
Może sonda ci pada i jak ECU za bardzo zuboży mieszankę to wypada zapłon. chyba że masz gaz na śrubce to może być tylko źle ustawiony.
: 28 mar 2018, 19:46
autor: Przemo95
Auto nie ma gazu, co do sondy to jak ja sprowadzić? Bo wypijałem wtyczkę od sondy i jedna końcówka miernika do sondy druga na plus do akumulatorów i napięcie rosło od 11v do 12,8v
: 28 mar 2018, 19:52
autor: Jarewa
A na zimnym tak samo?
: 28 mar 2018, 19:55
autor: Pieterb
Przemo95 pisze:jedna końcówka miernika do sondy druga na plus do akumulatorów
a czemu do plusa? - mowa o sygnałowym? bo tam chyba pojedynczy przewód szedł
: 28 mar 2018, 20:41
autor: Przemo95
Jarewa, na zimnym troche lepiej.
PieterB, a jak się wpiąc miernikiem by sprawdzić tą sondę? Bo prawde mówiac nigdy nie sprawdzałem sondy, a nigdzie nie mogłem znaleźć jak to podłączyć.
: 28 mar 2018, 20:57
autor: Pieterb
Przemo95, ej no nie przesadzaj dziesiątki razy się o tym już pisało. Pin sygnałowy sondy + masa, tyle że jak masz jakiś tanie marketowy miernik to możesz nic nie sprawdzić. Najlepiej podpinać jest oscyloskop.
: 28 mar 2018, 21:28
autor: Jarewa
Ja ci powiem tak sprawny silnik z będzie falował minimalnie to jest normalna reakcja przy monowtrysku na zmianę mieszanki co też potwierdza że sonda sprawna nie spodziewaj się w tym silniku że na jałowym będzie równiutko idealnie chodzić bo jak tak jest to znaczy że jest w trybie awaryjnym.
Przydało by się sprawdzić sondę na oscyloskopie bo te pufanie jedynie jest niepokojące ale jak by był problem ze sondą to byś zauważył że spalanie się zwiększyło??
: 29 mar 2018, 23:26
autor: Przemo95
PieterB, podłączyłem miernik tak jak mówiłeś i wskazuje na wolnych obrotach 0,47v a co jakiś czas podskoczy do 0,48v
Jarewa, spalanie jest raczej w normie, po mieście 10-11l pb
: 29 mar 2018, 23:31
autor: Jarewa
Sprawdż jeszcze raz układ WN
Ten pomiar nic nie znaczy napięcie ma falowac
: 30 mar 2018, 14:29
autor: Pieterb
Przemo95 pisze:PieterB, podłączyłem miernik tak jak mówiłeś i wskazuje na wolnych obrotach 0,47v a co jakiś czas podskoczy do 0,48v
tak jak Jarek napisał - pytanie jest inne, na ile ten pomiar jest wiarygodny?
I teraz albo Twój miernik dobrze zmierzył i sonda jest kaput albo też nie był w stanie nadążyć z pomiarami za sondą i uśrednił wynik a jest ona sprawna - pół na pół.
: 30 mar 2018, 16:20
autor: Jarewa
Myślę że sondę ma sprawną jako tako chociaż bo spalanie ma w normie. Mierząc pewnie popełnił bład podstawowy ma jednoprzewodową sondę powinien pierw ją rozgrzać przed pomiarem wiec zrobic dystans conajmniej 1km na rozgrzanym silniku i nie gaszac robic pomiary. Po drugie w poprzednim poscie pisał że wypiał wtyczkę od sondy to też błąd bo nie powinienen wtyczki wyjmować tylko do niej przyłożyć miernik by nie przerwać obwodu sonda-ecu
: 30 mar 2018, 18:38
autor: Przemo95
Miernik raczej dobrze wskazuje bo porządny a nie jakiś z tesco. Dziś jeszcze raz zrobiłem pomiar na rozgrzanym silniku, wpiąłem się w kabel sygnałowy nie rozłączając sondy i to samo skacze między 0.47v a 0.48v a przy wyższych obrotach np 3tys to skakało między 0.50v a 0.74v
: 30 mar 2018, 19:49
autor: Pieterb
Jarewa, pewnie masz rację i może coś przeoczyłem. Jeszcze jest tak że jak sonda stanie właśnie w okolicy tych 0,5V to spalanie też będzie powiedzmy w normie. Problemy się zaczynają jak padnie pokazując bliżej 0 lub 1.
To tak, to co ja zauważyłem - diagnozując abki, głównie.
: 30 mar 2018, 21:14
autor: Jarewa
To ci piotrku dorzucę coś jeszcze jak sonda padnięta na ament to miernik pokazuje w okolicach 0,5V bo napięcie idzie z ecu jakiś prąd testowy czy coś.
Zawsze myslałem że mimo że stoi sonda na około 0,5V i tak ecu będzie próbował zawyżyć wartość, bo prawidłowa oscylacja to okolice 250mV-850mV no ale pomiar miernika taki jest że nie wiadomo co pokazuje tylko tyle że zyje cos bo oprócz napięcia jest jeszcze ważny drugi parametr czyli "podstawa czasu" oscylacji.