Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABK] Ciągle pracujące wentylatory
: 29 mar 2018, 09:05
autor: lolnik904
Witam serdecznie,
Po przekręceniu zapłonu załączają mi się wentylatory. Dzieje się to niezależnie czy jest klimatyzacja włączona czy nie. Czy możecie mi napisac gdzie znajduje się termowłącznik. Nie mogę tego odszukać na forach. Patrząc z przodu na samochód czy to jest ten koło listwy wtryskowej czy gdzieś na chłodnicy?
: 29 mar 2018, 09:46
autor: maciek889
Masz na chłodnicy w wersji z klimą masz go dolnym grubym wężem. A przy głowicy uruchamia wentylatory tylko gdy zapłon jest wyłączony.
: 29 mar 2018, 10:34
autor: Jarewa
No tak macku ale jeżeli jest uszkodzony przekaźnik to różne cuda mogą się dziać
najlepiej niech wyciaga przekaźnik i powie który robi problemy. Bo to też wcale nie musi być termo-włącznik chłodnicy, może być problem też z czujnikiem ciśnienia na skraplaczu jak i z klimą coś nie tak.
: 29 mar 2018, 11:31
autor: lolnik904
Jarewa możesz mi powiedzieć o jaki przekaźnik chodzi oraz gdzie znajdę czujnik ciśnienia na skraplaczu???
: 29 mar 2018, 11:44
autor: Jarewa
Nie znam twojego auta wiec może być różnie leć po kolei, skrzynka bezpiecznikowa nr 2,3,6,11 jak tu nic nie znajdziesz to możesz jeszcze mieć pod licznikiem a na pewno tam jest zdejmujesz schowek kierowcy i ukaże ci się 213 lub 217. Gdybyś powiedział który bieg się załącza też było by łatwiej.
Nie pamiętam który na skraplaczu ale tam są dwa wysokiego ciśnienia jeden do wentylatorów drugi do wyłaczenia klimy prawdopodobnie ten zielony ale głowy nie dam uciąć.
Masz dwa biegi :
1 bieg załącza-sterownik klimy, termo-włącznik chłodnicy, i przekaźnik czujnik co mówiłeś w pierwszym poscie a jak Maciej pisał po wyłączeniu zapłonu. To są dwa przekaźniki w skrzynce bezpiecznikowej.
2 bieg załącza- termo-włacznik chłodnicy, czujnik wysokiego ciśnienia skraplacz. To będzie ten przekaźnik pod licznikiem
: 29 mar 2018, 12:05
autor: lolnik904
Udało mi się odszukać. To ten termowłącznik na chłodnicy !!! Pytanie jakiej marki wziąć oraz czy ciężko go wymienić. Czy mogę nim przejechać w takim stanie ciągle chodzących wentylatorów jutro około 350 km. Będę wdzięczny za pomoc.
: 29 mar 2018, 12:11
autor: Jarewa
1 czy 2i bieg?
: 29 mar 2018, 12:35
autor: h/k
Udało mi się odszukać. To ten termowłącznik na chłodnicy !!! Pytanie jakiej marki wziąć oraz czy ciężko go wymienić. Czy mogę nim przejechać w takim stanie ciągle chodzących wentylatorów jutro około 350 km. Będę wdzięczny za pomoc.
Kiepsko, bo silnik będzie potwornie niedogrzany. Latem to może jeszcze by uszło, ale teraz...?
U siebie w wersji bez klimatyzacji mam Calorstat i pracuje bardzo dobrze prawie rok (ok. 16 tys. km).
: 29 mar 2018, 13:27
autor: maciek889
h/k pisze:Kiepsko, bo silnik będzie potwornie niedogrzany.
Za to odpowiada termostat. W chłodnicy może być dowolnie niska temperatura a dobry termostat utrzyma właściwą temperaturę w bloku silnika.
Bardziej bym się martwił że wentylator nie przeżyje pracy przez 350km. Zresztą jak nie będziesz jechał przez miasto w korkach to możesz jechać z odłączonym wentylatorem. Na wolnych obrotach często ogrzewanie na maxa da radę obniżyć temperaturę.
: 29 mar 2018, 13:43
autor: Jarewa
Wentylator jak wentylator ale będzie deficyt w prądzie dwa wiatraki to około 400W na drugim biegu wiec nie dojedzie z braku prądu jezeli to drugi bieg. Jeżeli na 1 biegu problem to deficytu nie ma.
Nie potrzebnie odłączać wentylatory wystarczy wyciągnąć przekaźnik od biegu który szwankuje. A spokojnie można jeździć tylko trzeba pamiętać by klimy nie włączać. Jak i że w korku o ile nawalił 1 bieg później załącza się wentylatory bo odrazu na 2 bieg o ile sprawny termowłącznik, a jak nawalił 2 to nie ma żadnych problemów o ile sprawny termowłacznik bo pierwszy schłodzi spokojnie silnik.
No tylko jest jedno ale czy ten drugi obwód termo sw w czujniku sprawny.
: 29 mar 2018, 14:00
autor: lolnik904
Tylko tutaj jest klimatronik. To jak to zrobić,
: 29 mar 2018, 17:08
autor: h/k
maciek889 pisze:Za to odpowiada termostat. W chłodnicy może być dowolnie niska temperatura a dobry termostat utrzyma właściwą temperaturę w bloku silnika.
Mój błąd, zgadza się. Termostat w takiej sytuacji po prostu przymknie przepływ.
: 21 kwie 2018, 09:37
autor: RSmeow
maciek889 pisze:Masz na chłodnicy w wersji z klimą masz go dolnym grubym wężem. A przy głowicy uruchamia wentylatory tylko gdy zapłon jest wyłączony.
Siemanko. Mówisz, że czujnik przy głowicy jest odpowiedzialny za włączanie wentylatora bez zapłonu? Bo u mnie jest taki problem, że wentylator chodzi na zapłonie i chłodzi silnik a jak wyłączę samochód to i wiatrak przestaje działać
: 21 kwie 2018, 09:42
autor: Pieterb
RSmeow pisze:Mówisz, że czujnik przy głowicy jest odpowiedzialny za włączanie wentylatora bez zapłonu?
tak, jest taki czujnik z tym że nie wiem czy w ABT on występuje bo temat dotyczy abk
: 21 kwie 2018, 10:18
autor: RSmeow
PieterB pisze:RSmeow pisze:Mówisz, że czujnik przy głowicy jest odpowiedzialny za włączanie wentylatora bez zapłonu?
tak, jest taki czujnik z tym że nie wiem czy w ABT on występuje bo temat dotyczy abk
Spoko. Bo właśnie szukam informacji czy u mnie powinien działać bez zapłonu czy nie, bo samochód potrafi załączyć wiatrak najczęściej jak parkuje i jak wyłączę samochód to on przestaje działać. Po np. minucie przekręcam kluczyk a tam 110 stopni albo i więcej i potrafi wywalić płyn korkiem...