Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABT] [B+G]Problem z obrotami po zmianie filtra.
: 31 mar 2018, 15:04
autor: FailStunt
Witam. Wczoraj wymieniłem stary wysłużony filtr powietrza Denckermann na nowy, identyczny. Dziś w kilkunastokilometrowej trasie zauważyłem że mimo że mocy nie brakuje to jednak mam wrażenie że ma opory, co więcej przy naciskaniu sprzęgła obroty nie spadają od razu i rosną przez sekundę o 100-300. Na załączonym filmie nagrałem jak zachowują się obroty na luzie. Dodam że wcześniej sytuacja miała miejsce tylko na benzynie więc się tym nie przejmowałem ale od wczoraj właśnie dzieje się to również na gazie. Jakieś pomysły?
film
https://youtu.be/NllxkZk9yi4
ps. dźwiękiem w filmie się nie sugerujcie, nie ma żadnych niechcianych dźwięków, po prostu słaby mikrofon w telefonie
: 31 mar 2018, 15:31
autor: Jarewa
Zobacz czy podłączyłeś wszystkie wężyki podciśnienia łącznie z wężem oparów jak podłączone to mogła szczelic podstawa monowtryska , silnik ma lewe powietrze.
: 31 mar 2018, 15:37
autor: FailStunt
Jarewa pisze:Zobacz czy podłączyłeś wszystkie wężyki podciśnienia łącznie z wężem oparów jak podłączone to mogła szczelic podstawa monowtryska , silnik ma lewe powietrze.
Żadne wężyki nie były odłączane, w ABT filtr wymienia się odkręcając kopułkę i odpinając klipsy, nic więcej.
: 31 mar 2018, 15:47
autor: Tengrik
: 31 mar 2018, 15:55
autor: Pieterb
Tengrik, trochę nie podobny bo abk i abt to zupełnie inne silniki
a kolega miał tam ewidentnie strzał gazu który uszkodził przepływkę, o czym tu nie ma mowy o ile kolega
FailStunt, faktycznie ma abt tak jak napisał.
: 31 mar 2018, 15:57
autor: Tengrik
Oczywiście. Miałem na myśli, że temat porusza podobną problematykę
: 31 mar 2018, 16:03
autor: maciek889
Może gaz był wyregulowany z zabrudzonym filtrem i teraz może chodzi na uboższej mieszance.
A co do obrotów to może problem z załączającym się przewietrzaniem katalizatora. Tj. przy puszczonym pedale gazu komputer benzyny odcina paliwa i uchyla przepustnicę aby przez silnik przelatywało więcej powietrza. Przy gazie na mikserze paliwo nie jest odcinanie* i uchylona przepustnica skutkuje podtrzymaniem obrotów. Większość osób tak przeregulowuje lpg aby silnik dusił się na wolnych obrotach co powoduje że obroty szybciej opadają.
Ale to występuje tylko w monowtryskach z nastawnikiem 6 pinowym. Niektórzy odcinaja jeden z przewodów nastawnika aby ta funkcja się nie aktywowała.
: 31 mar 2018, 16:04
autor: Jarewa
Złap za obudowę i poruszaj na pracującym silniku, czy jest reakcja obrotów.
Macku ma to samo na PB ta usterka jest od dawna tylko ze gaz był wyregulowany pod nieszczelnosc.
FailStunt pisze:Żadne wężyki nie były odłączane, w ABT filtr wymienia się odkręcając kopułkę i odpinając klipsy, nic więcej.
No i co z tego jak usterkę lewego powietrza masz od dawna. Zbutwiały przewód itd.