Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Problem z monowtryskiem

: 03 kwie 2018, 20:38
autor: parkeros89
Witam,

z racji, że jest to mój pierwszy temat, jeśli coś "zbabolę" to przepraszam i proszę o poprawienie :-)

Pacjent to Audi 80 B4 z silnikiem 2.0 ABT 90KM z 1993r.

Z racji nieszczelności przy podstawie monowtrysku postanowiłem wymienić kołnierz. Okazało się, że kołnierz niezbyt pasuje do dolnej części wtrysku i zasysa sobie lewe powietrze. Po wpisaniu numeru z dołu przepustnicy w wyszukiwarce okazało się, że jest to dół wtrysku od VW Polo 1.3 ADX. Numer części to 0 438 201 521. Prawdopodobnie dół przepustnicy od polówki jest mniejszy od oryginału z B4. Stąd pytanie do was, czy podmieniał kiedyś ktoś z Was przepustnicę i jakie były tego skutki? Czy szukać oryginalnej przepustnicy? Ssanie lewego powietrza i syk spod maski trochę wnerwia, w dodatku auto ma "dziurę" w przyspieszeniu po dodaniu gazu, zamiast ruszać potrafi szarpnąć i przymulić z przyspieszeniem, jest lekko mułowate.

Z góry dzięki za poradę, pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt :)

[ Dodano: 2018-04-03, 20:38 ]
Może więc pytanie z innej beczki, ma ktoś może numery ori przepustnicy do Audi 2.0 ABT ? Części dolnej jak i części górnej? Byłbym wdzięczny za pomoc.

: 03 kwie 2018, 21:02
autor: Pieterb
parkeros89, a nie lepiej kupić cały komplet używany monowtrysk? skoro faktycznie masz jakiś inny, bo nowe podzespoły to nawet nie wiem czy są dostępne

proszę linki do katalogów sam sobie możesz nr odnaleźć https://audi80.pl/topics77/etka-vt103417.htm

: 03 kwie 2018, 21:32
autor: parkeros89
Dziękówa PieterB za reakcję. Oczywiście, że latałem po Etce, dobrze mi znany program, ale akurat te informacje, jakie dorwałem, jak narazie w niczym mi nie pomogły. Oblatałem miejsca z częściami, oczywiście używanymi i powiem Ci że to dosyć ciężki temat. Propozycja wtrysku z fiata powala na kolana, aczkolwiek może się mylę i łatwiej można by było dopasować to do podstawy.

Aktualnie wyskrobałem od gościa cały monowtrysk, ale widać, że ktoś w nim mocno grzebał. Krokowiec wymieniony na zamiennik, śruba zderzakowa maksymalnie cofnięta, do tego pewnie TPS przestawiany, bo wartości się mają nijak do książkowych. Ogranicznik linki gazu też podciągnięty na maksimum. Dziwnie to wygląda, ale dolna część pasuje do podstawy wtrysku jak ulał. Na dniach spróbuję to zamontować, czeka mnie trochę przekładek.

: 03 kwie 2018, 21:39
autor: Pieterb
parkeros89, to jak masz trochę pojęcia wiesz jak prawidłowo ustawić to powinieneś dać radę.

: 08 kwie 2018, 21:38
autor: parkeros89
A wiec tak, robota wykonana.

Różnica pomiedzy dołem monowtrysku z Vw Polo 1.3 a ori Audi do ABT jest znacząca.
Po 1: średnica gardełka do Polo to 34mm, średnica do ABT to 38mm.
Po 2: za chiny ludowe nie można tego dopasować do tej metalowo gumowej podstawy i wiecznie guma jest wypaczona i żre lewe powietrze.

Trzeba się było trochę nagrzebać, bo zakupiony monowtrysk był zdrowo regulowany przez niesprytnego amatora. TPS przestawiony, nastawnik zamienny, z reszta zepsuty. Zderzak przepustnicy na szczescie cały i zdrowy, ale śruba od regulacji jałowego też pokręcona.

Teraz najważniejsze , czyli skutki wymiany :-)

Autko żwawo przyśpiesza; nie ma efektu wpadania pedału gazu; brak burczenia po wciśnięciu pedału gazu; nie ma zmulenia w okolicy 2000rpm; silniczek bardziej elastyczny no i znów się powtórzę -'autko w koncu przyśpiesza!!! kwadr :-)

Wielkie podziękowania dla koleżki Jarewa, który opisał w temacie "Pierwotne ustawienie TPS" jak to wszystko zgrać w całość, jakieś 7 lat temu ;-) piwoa80

Także temat wykonany i zamknięty, dzięki i pozdrawiam!