Strona 1 z 1
[2.0 ABK LPG] Problem z odpalaniem
: 17 maja 2018, 23:46
autor: Szatanznrd
Witam,mam pewien problem ze swoją 80b4 abk,mianowicie auto zazwyczaj po jeżdżeniu kilku godzinnym (chociaż nie zawsze) nieważne czy chce odpalić na pb czy lpg,dostaje jakby czkawki, odpalam wciskam lekko gaz i zaczyna się dławienie po czym auto gaśnie,kilka razy muszę tak sobie pokręcić żeby odpalić,czasem bywa tak,gdy wciskam pedał gazu obroty dochodzą do 2/3tys i zaczyna się robić ta sama czkawka. Ktoś może ma jakieś sugestie ?
: 18 maja 2018, 08:14
autor: Pieterb
Szatanznrd, jaki gaz? Nie było strzałów w dolot?
: 18 maja 2018, 09:10
autor: Szatanznrd
PieterB pisze:Szatanznrd, jaki gaz? Nie było strzałów w dolot?
Niedawno kupiłem ten bolid,gaz jest chyba pierwszej generacji bo na "śrubkę". Strzała mógł dostać..
: 18 maja 2018, 09:19
autor: Pieterb
Szatanznrd pisze:PieterB pisze:Szatanznrd, jaki gaz? Nie było strzałów w dolot?
Niedawno kupiłem ten bolid,gaz jest chyba pierwszej generacji bo na "śrubkę". Strzała mógł dostać..
a no to wszystko jasne. Temat nieraz opisywany i raczej nie tani w naprawie.
ps bolidem bym tego nie nazwał akurat w tym przypadku
: 18 maja 2018, 09:23
autor: Szatanznrd
Zatem czego szukać ? To moje pierwsze A80b4 więc jestem zielony.
: 18 maja 2018, 09:28
autor: Pieterb
Przepływa zapewne ale najpierw znajdź powód tego wystrzału. Bo przepływki nie są tanie a możesz nową(uzywke ) załatwić raz dwa.
Sprawdź czy klapa chodzi bez zacięć.
Dobrze by było zrobić diagnostykę vagiem i sprawdzić elektrozawory czy nie przepuszczają.
: 18 maja 2018, 09:44
autor: Szatanznrd
Właśnie sobie sprawdziłem ile kosztują..
Sprawdzę w takim razie klapkę. Czytałem jeszcze o czujniku "halla" jest możliwość jego awarii w tym przypadku,zdaje sobie sprawę że to trochę jak wróżenie z fusów..
: 18 maja 2018, 09:46
autor: Pieterb
Szatanznrd, sporo rzeczy może być w tym hall też.
: 18 maja 2018, 09:50
autor: Szatanznrd
Okej,dziękuje za odpowiedzi,będę sprawdzał
Pozdrawiam
: 18 maja 2018, 19:39
autor: h/k
Czujnik Halla z reguły szwankuje po nagrzaniu. Po ostygnięciu powinien normalnie odpalić.
Dbaj o układ WN i pełną sprawność elektroniki wtrysku. Jak nie ma klapy przeciwwybuchowej to załóż. Inaczej będziesz wyrzucał pieniądze przez tę instalację.
Czy regulator ciśnienia paliwa (obecność paliwa w jego wężyku) kolega sprawdzał?
: 19 maja 2018, 10:26
autor: Szatanznrd
h/k pisze:Czujnik Halla z reguły szwankuje po nagrzaniu. Po ostygnięciu powinien normalnie odpalić.
Dbaj o układ WN i pełną sprawność elektroniki wtrysku. Jak nie ma klapy przeciwwybuchowej to załóż. Inaczej będziesz wyrzucał pieniądze przez tę instalację.
Czy regulator ciśnienia paliwa (obecność paliwa w jego wężyku) kolega sprawdzał?
Właśnie auto zaczyna szwankować po dłuższym jeżdżeniu,postoi godzinę czy dwie i mogę odpalić. Klapka została teraz odklejona przeze mnie,gdyż poprzedni magik ją zakleił. Nie sprawdzałem regulatora paliwa.
: 19 maja 2018, 21:31
autor: h/k
Szatanznrd pisze:Właśnie auto zaczyna szwankować po dłuższym jeżdżeniu,postoi godzinę czy dwie i mogę odpalić.
Wydaje mi się, że to bardziej jednak wskazuje czujnik Halla, ale niech ktoś inny potwierdzi. Jeszcze bym sprawdził, czy jest iskra w momencie występowania awarii (uwaga na wysokie napięcie).
: 20 maja 2018, 10:25
autor: Szatanznrd
Będę szukał zatem czujnika,zapewne takie z alledrogo za 60 zł to żywotności nie mają ? Bosch z kolei 388 zł
: 20 maja 2018, 12:02
autor: Pieterb
Szatanznrd pisze:zapewne takie z alledrogo za 60 zł to żywotności nie mają ?
to bym dobrze przemyślał na twoim miejscu
Nie dość że żywotność mizerna to jeszcze działają często jak chcą.
: 21 maja 2018, 07:13
autor: h/k
A ja bym spróbował z Auto Złomu kupić oryginalne za grosze kilka szt. ewentualnie jeden z możliwością reklamacji. Na pewno to lepsza opcja niż te tanie.