[C4 ABK LPG] Problem z jałowymi
: 22 maja 2018, 18:11
Witam,
ten problem mam od niepamiętnych czasów, jeździć się da, ale przyjemności zero. Więc tak, auto ma problem z obrotami jałowymi, właściwie tylko na gazie, (jeśli na pb to występuje to jest nieodczuwalne). Po prostu trzęsie budą, nie ma równej pracy, co gorsze przy lekkim dodaniu gazu obroty najpierw spadają a dopiero potem idą w górę. Oczywiście w momencie spadku autem mocno zatrzęsie. Na benzynie tego nie ma, na jałowych samochód chodzi równo. Dodam, że problem dotyczy tylko jałowych obrotów, na wyższych na obu jedzie dobrze, spalanie jest w porządku. Jednak zanim zacznę robić cokolwiek przy gazie muszę mieć pewność, że pb jest w pełni sprawne.
Co było robione?
- sprawdziłem regulator biegu jałowego (krokowy), u mnie jest on wpięty w plastik przy filtrze powietrza, był moczony w ropie, zero poprawy
- nowy niebieski czujnik
- TPS, wyczytałem, że w abk napięcie na środkowym pinie przy zamkniętej przepustnicy powinno wynosić 1V. Po sprawdzeniu miernikiem wynosiło 0,82V. Mój samochód jest z roku '94 więc adaptację powinno wykonywać się przez Vaga. Niestety gdy chcę wejść w grupę 000 w Basic Settings, program wyświetla mi "000 is not avaliable. Sprawdzałem to na vagu 311 i 409. W związku z tym ustawiłem to ręcznie kręcąc n.w śrubką. Teraz napięcie wynosi 1,02V.
Wykonałem również logi (robione w temp. roboczej, na jałowych), nie wiem czemu nie chce mi otworzyć grupy 005, crashuje mi vaga. Chciałbym aby w wolnym czasie ktoś to przejrzał. Według mnie może być problem z sondą, ponieważ z rury dziwnie śmierdzi, tak jakby mieszanka była zła. W vagu brak błędów.
Jeśli to ważne to gaz sekwencja, DIEGO G3, wtryski Valtec, niedawno wymieniany filtr fazy ciekłej i lotnej.
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_6t2cc69.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_cBk029.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_Bp0Or.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_TC5YC8T.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_a2mezkP.html
Grupa 006: http://vaglogi.pl/log-006_z7opW.html
Poniżej wstawiam film z zachowaniem obrotów przy lekkim dodaniu gazu na LPG.
ten problem mam od niepamiętnych czasów, jeździć się da, ale przyjemności zero. Więc tak, auto ma problem z obrotami jałowymi, właściwie tylko na gazie, (jeśli na pb to występuje to jest nieodczuwalne). Po prostu trzęsie budą, nie ma równej pracy, co gorsze przy lekkim dodaniu gazu obroty najpierw spadają a dopiero potem idą w górę. Oczywiście w momencie spadku autem mocno zatrzęsie. Na benzynie tego nie ma, na jałowych samochód chodzi równo. Dodam, że problem dotyczy tylko jałowych obrotów, na wyższych na obu jedzie dobrze, spalanie jest w porządku. Jednak zanim zacznę robić cokolwiek przy gazie muszę mieć pewność, że pb jest w pełni sprawne.
Co było robione?
- sprawdziłem regulator biegu jałowego (krokowy), u mnie jest on wpięty w plastik przy filtrze powietrza, był moczony w ropie, zero poprawy
- nowy niebieski czujnik
- TPS, wyczytałem, że w abk napięcie na środkowym pinie przy zamkniętej przepustnicy powinno wynosić 1V. Po sprawdzeniu miernikiem wynosiło 0,82V. Mój samochód jest z roku '94 więc adaptację powinno wykonywać się przez Vaga. Niestety gdy chcę wejść w grupę 000 w Basic Settings, program wyświetla mi "000 is not avaliable. Sprawdzałem to na vagu 311 i 409. W związku z tym ustawiłem to ręcznie kręcąc n.w śrubką. Teraz napięcie wynosi 1,02V.
Wykonałem również logi (robione w temp. roboczej, na jałowych), nie wiem czemu nie chce mi otworzyć grupy 005, crashuje mi vaga. Chciałbym aby w wolnym czasie ktoś to przejrzał. Według mnie może być problem z sondą, ponieważ z rury dziwnie śmierdzi, tak jakby mieszanka była zła. W vagu brak błędów.
Jeśli to ważne to gaz sekwencja, DIEGO G3, wtryski Valtec, niedawno wymieniany filtr fazy ciekłej i lotnej.
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_6t2cc69.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_cBk029.html
Grupa 002: http://vaglogi.pl/log-002_Bp0Or.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_TC5YC8T.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_a2mezkP.html
Grupa 006: http://vaglogi.pl/log-006_z7opW.html
Poniżej wstawiam film z zachowaniem obrotów przy lekkim dodaniu gazu na LPG.