[B4 2.0 ABK] Problem z chłodzeniem
: 03 cze 2018, 15:49
Cześć koledzy!
Mam problem z moim ABK! Opiszę co się stało
Więc tak, jechałem sobie trasę 400km, było wszystko w porządku. Po nocy odpaliłem autko i musiałem zrobić 80km. Przy prędkości 180/190 km/h, auto zaczęło mi się grzać do ~110°C, zwolniłem do 90/100 km/h i włączyłem full gorący nawiew (na zewnątrz było jakieś 30°C+). Temperatura spadła do 95°C, więc tak jechałem te 100km/h dalej. Zaczęła mi się świecić czerwona kontrolka od płynu chłodniczego, zatrzymałem się na stacji (zaczęła się świecić tuż przy stacji). Okazało się że nie ma płynu chłodniczego, lekko mokro było obok korka, zobaczyłem że nie dokręcony mocno był. Kupiłem 5l płynu wlałem do max, zakręciłem mocno i jazda. Przejechałem z 5km, wjechałem do miasta (korki) i znowu nie ma płynu. zatrzymałem się i dolałem płynu, już nigdzie mokro nie było. Po odpaleniu auta kopcił na biało, gdy stałem w korku. Miałem 400km do domu więc zatrzymałem się przy Biedrze i kupiłem 20 l wody niegazowanej (pomyślałem że będę dolewał, żeby tylko się dotoczyć do domu). Auto trudno paliło, dymiło na biało w mieście (korkach) i co jakieś 5km nie było wody w zbiorniczku. Co ciekawe na autostradzie, temperatura (noc) była ok, płynu nie ubywało chyba wcale, dopiero po zwolnieniu i wjechaniu na stacje zaczęło znowu świecić że nie ma płynu. Po zatrzymaniu się na stacji, auto zupełnie nie dymiło, chodziło normalnie bez jakiego kolwiek dymku Dolałem cały zbiorniczek i poleciałem znowu po około 90km wjechałem do miasta (światła) i znowu dolanie.
Zauważyłem że cały czas leci woda z bąbelkami powietrza przez ten przewód na górze zbiorniczka obok korka.
A jeszcze chyba ważne, gdy nie było wcale płynu w zbiorniczku, po odkręceniu korka zbiornik napełniał się tak do 1cm poniżej minimum. Potem włączały się wentylatory, ubyła spowrotem cała woda w zbiorniczku i wtedy dolewałem do max.
Co to może być? Uszczelka pod głowicą?
Dlaczego ubywa płynu tylko gdy się wolno jedzie?
Czy gdy padnie uszczelka po głowicą, to cały czas dymi na biało czy tylko na wolnych obrotach/po odpaleniu?
Dzięki koledzy za odpowiedź!
Kurcze chyba trafiłem na jakiś awaryjny model, cały czas coś
Mam problem z moim ABK! Opiszę co się stało
Więc tak, jechałem sobie trasę 400km, było wszystko w porządku. Po nocy odpaliłem autko i musiałem zrobić 80km. Przy prędkości 180/190 km/h, auto zaczęło mi się grzać do ~110°C, zwolniłem do 90/100 km/h i włączyłem full gorący nawiew (na zewnątrz było jakieś 30°C+). Temperatura spadła do 95°C, więc tak jechałem te 100km/h dalej. Zaczęła mi się świecić czerwona kontrolka od płynu chłodniczego, zatrzymałem się na stacji (zaczęła się świecić tuż przy stacji). Okazało się że nie ma płynu chłodniczego, lekko mokro było obok korka, zobaczyłem że nie dokręcony mocno był. Kupiłem 5l płynu wlałem do max, zakręciłem mocno i jazda. Przejechałem z 5km, wjechałem do miasta (korki) i znowu nie ma płynu. zatrzymałem się i dolałem płynu, już nigdzie mokro nie było. Po odpaleniu auta kopcił na biało, gdy stałem w korku. Miałem 400km do domu więc zatrzymałem się przy Biedrze i kupiłem 20 l wody niegazowanej (pomyślałem że będę dolewał, żeby tylko się dotoczyć do domu). Auto trudno paliło, dymiło na biało w mieście (korkach) i co jakieś 5km nie było wody w zbiorniczku. Co ciekawe na autostradzie, temperatura (noc) była ok, płynu nie ubywało chyba wcale, dopiero po zwolnieniu i wjechaniu na stacje zaczęło znowu świecić że nie ma płynu. Po zatrzymaniu się na stacji, auto zupełnie nie dymiło, chodziło normalnie bez jakiego kolwiek dymku Dolałem cały zbiorniczek i poleciałem znowu po około 90km wjechałem do miasta (światła) i znowu dolanie.
Zauważyłem że cały czas leci woda z bąbelkami powietrza przez ten przewód na górze zbiorniczka obok korka.
A jeszcze chyba ważne, gdy nie było wcale płynu w zbiorniczku, po odkręceniu korka zbiornik napełniał się tak do 1cm poniżej minimum. Potem włączały się wentylatory, ubyła spowrotem cała woda w zbiorniczku i wtedy dolewałem do max.
Co to może być? Uszczelka pod głowicą?
Dlaczego ubywa płynu tylko gdy się wolno jedzie?
Czy gdy padnie uszczelka po głowicą, to cały czas dymi na biało czy tylko na wolnych obrotach/po odpaleniu?
Dzięki koledzy za odpowiedź!
Kurcze chyba trafiłem na jakiś awaryjny model, cały czas coś