Strona 1 z 2
[B3 1.8 PM] Ciężko pali, nierówno pracuje, olej w filtrze
: 09 cze 2018, 15:59
autor: OGr
Witam, przyjechał do mnie ojciec swoim b3, a w zasadzie to ostatnie kilkanaście kilometrów ledwo jechał. Póki jechał to jechał ale jak trafił na korek to auto mu zgasło i nie mógł odpalić. Po około pół godziny odpalił i ledwo dojechal. Jak już stanął u mnie to nie mógł odpalić.
Szostak rano sprawdziłem i w filtrze powietrza był olej. Wyczyscilem, wymieniłem filtr. Zacząłem sprawdzać świece, dramat, kable dramat, wymieniłem, patrzę na kopolke a tam przy środkowym kablu wypali a dziura w plastiku. Wymieniłem kopolke z paluch ale był ciut inny niż ten który był no ale wszedł. Odpaliłem go ale chodził fatalnie, jakby nie na wszystkie gary, ledwo się wkrecal I schodził z obrotów.
Środkowy kabel idący z cewki idzie tak bliżej Grodzisk, co to jest? Pytam bo tam gniazdo było strasznie zasniedziale
Skończyły mi się pomysły dlatego piszę. Co sprawdzać? Co to może jeszcze być?
: 09 cze 2018, 20:57
autor: maciek889
Jak masz śniedź i biały proszek to zwykle oba elementy które się łączyły w danym miejscu są do wymiany. A tak się dzieje od wilgoci, ze starości i też zjechana maksymalnie świece zapłonowe też przyspieszą proces.
: 10 cze 2018, 18:53
autor: OGr
Czyli cewka też do wymiany. Coś jeszcze przed własną cewki mogę sprawdzić?
[ Dodano: 2018-06-10, 18:53 ]
Fota. Wcześniej tam było pełno syfu.
: 10 cze 2018, 19:05
autor: Pieterb
O mamamija
: 10 cze 2018, 19:32
autor: OGr
PieterB pisze:O mamamija
Mama mija dobry film ale trochę tu nie pomoże
Wyczyscilem właśnie trochę styk cewki ale chodzi strasznie nierówno
Tak jakby chodził na 3 cylindry I czasami strzeli
Do tego praktycznie na wolnych obrotach gaśnie
Cewka? Jakiej firmy kupić?
: 10 cze 2018, 19:45
autor: Pieterb
OGr pisze:Cewka? Jakiej firmy kupić?
szukaj lepiej z używek bo większość zamienników to dziadostwo, jak już to beru ale dobrze by było podmienić czy to aby na pewno to. Bo wydaje mi się to tam coś jeszcze siedzi a to to tylko wierzchołek góry lodowej.
: 10 cze 2018, 20:00
autor: OGr
Doszedłem co było grane. Ktoś ojcu spartolił ustawiania wałka pośredniego przy wymianie rozrządu i teraz podłączenie kabli musiało być o jeden dalej.
Teraz na gazie chodzi gitara ale na benzynie auto słabo dopada z obrotów. Zatrzymuje się na chwilę na około 1800rpm i chwilę później spada.
Teraz też widzę że na pistol I auto ma około 95C zamiast trzymać sie 90. Wentylatory po czasie się zalaczaja ale nie spada poniżej tych 95 na postoju.
: 10 cze 2018, 20:08
autor: Pieterb
OGr pisze:Teraz na gazie chodzi gitara ale na benzynie auto słabo dopada z obrotów. Zatrzymuje się na chwilę na około 1800rpm i chwilę później spada.
spróbuj zersetowć ecu odłączając aku na 15 min
: 11 cze 2018, 22:47
autor: OGr
To już jutro bo nad Kraków właśnie przyszła niezła ulewa. Dzięki, sprawdzę i dam znać
[ Dodano: 2018-06-10, 23:11 ]
Piotr, tak swoją drogą to ojciec tą B3 jeździ niedaleko Zamościa
[ Dodano: 2018-06-11, 22:47 ]
Dzisiaj próbowałem odpalić tego staruszka i na zimnym silniku znowu ledwo pali. Na ciepłym lepiej. Cewka?
Jak już jechałem to włączala mi się kontrolka oleju, a olej jest. Włączala się i hasła co chwilę. Czujnik ciśnienia poleciał?
: 12 cze 2018, 18:32
autor: maciek889
OGr pisze:Jak już jechałem to włączala mi się kontrolka oleju, a olej jest. Włączala się i hasła co chwilę.
Tylko czerwonej kontrolki ciśnienia oleju nie należy traktować jak kontrolki niskiego poziomu oleju. Ona się zapali dopiero gdy poziom będzie dramatycznie niski.
Tutaj opisywałem jak sprawdzić czujnik:
https://audi80.pl/topics81/b4-20-ab ... tm#1055071
: 12 cze 2018, 18:40
autor: Pieterb
OGr pisze:Jak już jechałem to włączala mi się kontrolka oleju, a olej jest. Włączala się i hasła co chwilę. Czujnik ciśnienia poleciał?
sprawdź czy wsuwka na czujniku lub przewód nie uszkodzony, silnik pracował normalnie?
OGr pisze:Dzisiaj próbowałem odpalić tego staruszka i na zimnym silniku znowu ledwo pali. Na ciepłym lepiej. Cewka?
raczej nie ale niczego nie da się wykluczyć
: 14 cze 2018, 14:34
autor: OGr
Tak, silnik pracował normalnie. Raz piszczal sekundę, raz dwie, a dzisiaj wogóle. Tak skojarzyło że dzisiaj nie padało, a wczoraj lało jak z cebra. Może wilgoć to powoduje, pierun wie.
Dzisiaj kupiłem kompletną cawke z modułem sterujacym. Nówka sztuka Beru. Może ciut lepiej pali ale problem ciężkiego opalania wydaje mi się że występuje dalej
zastanawiam się czy to nie filtr paliwa ale jak już chwilę pochodzi to chodzi ok. Zresztą na gazie jest to samo to to raczej nie to. A może rozrusznik? Aczkolwiek przed tą awaria na A4 palił od kopa.
[ Dodano: 2018-06-13, 12:08 ]
Znalazlem temat odnosnie czujnikow i problamami podczas odpalenia jak sa uwalone.
https://audi80.pl/topics77/b3-18-pm ... t34794.htm
Zobacze dzisiaj ile i jakie sa u taty.[/list]
[ Dodano: 2018-06-14, 14:34 ]
Niestety po wymianie obu czujników dalej na zimnym pali tragicznie. Co prawda pierwsze odpalenie jest ok ale po chwili gaśnie i drugi raz już bardzo ciężko pali. Może to coś z układem paliwowy? Może się zapowietrza?
: 14 cze 2018, 16:23
autor: Pieterb
OGr, a tak się zastanawiam czy ten rozrząd i zapłon dobrze ustawiony tak na 1000%?
: 14 cze 2018, 20:01
autor: OGr
Ja rozrządu nie ustawiłem. Na kopulce powinno być 1-3-4-2, a odpala jak jest 2-1-3-4. Inaczej paryska, pycha, strzela.
[ Dodano: 2018-06-14, 20:01 ]
A hall?
: 14 cze 2018, 20:26
autor: Jarewa
OGr pisze:Na kopulce powinno być 1-3-4-2, a odpala jak jest 2-1-3-4
To bez znaczenia najważniejszy jest punkt odniesienia na aparacie. Obczaj czy nie leje z regulatora ciśnienia paliwa.