Strona 1 z 2

[B3 1.8 PM] Ciężko pali, nierówno pracuje, olej w filtrze

: 09 cze 2018, 15:59
autor: OGr
Witam, przyjechał do mnie ojciec swoim b3, a w zasadzie to ostatnie kilkanaście kilometrów ledwo jechał. Póki jechał to jechał ale jak trafił na korek to auto mu zgasło i nie mógł odpalić. Po około pół godziny odpalił i ledwo dojechal. Jak już stanął u mnie to nie mógł odpalić.

Szostak rano sprawdziłem i w filtrze powietrza był olej. Wyczyscilem, wymieniłem filtr. Zacząłem sprawdzać świece, dramat, kable dramat, wymieniłem, patrzę na kopolke a tam przy środkowym kablu wypali a dziura w plastiku. Wymieniłem kopolke z paluch ale był ciut inny niż ten który był no ale wszedł. Odpaliłem go ale chodził fatalnie, jakby nie na wszystkie gary, ledwo się wkrecal I schodził z obrotów.

Środkowy kabel idący z cewki idzie tak bliżej Grodzisk, co to jest? Pytam bo tam gniazdo było strasznie zasniedziale :-/

Skończyły mi się pomysły dlatego piszę. Co sprawdzać? Co to może jeszcze być?

: 09 cze 2018, 20:57
autor: maciek889
Jak masz śniedź i biały proszek to zwykle oba elementy które się łączyły w danym miejscu są do wymiany. A tak się dzieje od wilgoci, ze starości i też zjechana maksymalnie świece zapłonowe też przyspieszą proces.

: 10 cze 2018, 18:53
autor: OGr
Czyli cewka też do wymiany. Coś jeszcze przed własną cewki mogę sprawdzić?

[ Dodano: 2018-06-10, 18:53 ]
Fota. Wcześniej tam było pełno syfu.


: 10 cze 2018, 19:05
autor: Pieterb
O mamamija nie_e_

: 10 cze 2018, 19:32
autor: OGr
PieterB pisze:O mamamija nie_e_
Mama mija dobry film ale trochę tu nie pomoże :-)

Wyczyscilem właśnie trochę styk cewki ale chodzi strasznie nierówno :-/ Tak jakby chodził na 3 cylindry I czasami strzeli :-/ Do tego praktycznie na wolnych obrotach gaśnie :-/

Cewka? Jakiej firmy kupić?

: 10 cze 2018, 19:45
autor: Pieterb
OGr pisze:Cewka? Jakiej firmy kupić?
szukaj lepiej z używek bo większość zamienników to dziadostwo, jak już to beru ale dobrze by było podmienić czy to aby na pewno to. Bo wydaje mi się to tam coś jeszcze siedzi a to to tylko wierzchołek góry lodowej.

: 10 cze 2018, 20:00
autor: OGr
Doszedłem co było grane. Ktoś ojcu spartolił ustawiania wałka pośredniego przy wymianie rozrządu i teraz podłączenie kabli musiało być o jeden dalej.

Teraz na gazie chodzi gitara ale na benzynie auto słabo dopada z obrotów. Zatrzymuje się na chwilę na około 1800rpm i chwilę później spada.

Teraz też widzę że na pistol I auto ma około 95C zamiast trzymać sie 90. Wentylatory po czasie się zalaczaja ale nie spada poniżej tych 95 na postoju.

: 10 cze 2018, 20:08
autor: Pieterb
OGr pisze:Teraz na gazie chodzi gitara ale na benzynie auto słabo dopada z obrotów. Zatrzymuje się na chwilę na około 1800rpm i chwilę później spada.
spróbuj zersetowć ecu odłączając aku na 15 min

: 11 cze 2018, 22:47
autor: OGr
To już jutro bo nad Kraków właśnie przyszła niezła ulewa. Dzięki, sprawdzę i dam znać :-)

[ Dodano: 2018-06-10, 23:11 ]
Piotr, tak swoją drogą to ojciec tą B3 jeździ niedaleko Zamościa ;-)

[ Dodano: 2018-06-11, 22:47 ]
Dzisiaj próbowałem odpalić tego staruszka i na zimnym silniku znowu ledwo pali. Na ciepłym lepiej. Cewka?

Jak już jechałem to włączala mi się kontrolka oleju, a olej jest. Włączala się i hasła co chwilę. Czujnik ciśnienia poleciał?

: 12 cze 2018, 18:32
autor: maciek889
OGr pisze:Jak już jechałem to włączala mi się kontrolka oleju, a olej jest. Włączala się i hasła co chwilę.
Tylko czerwonej kontrolki ciśnienia oleju nie należy traktować jak kontrolki niskiego poziomu oleju. Ona się zapali dopiero gdy poziom będzie dramatycznie niski.

Tutaj opisywałem jak sprawdzić czujnik: https://audi80.pl/topics81/b4-20-ab ... tm#1055071

: 12 cze 2018, 18:40
autor: Pieterb
OGr pisze:Jak już jechałem to włączala mi się kontrolka oleju, a olej jest. Włączala się i hasła co chwilę. Czujnik ciśnienia poleciał?
sprawdź czy wsuwka na czujniku lub przewód nie uszkodzony, silnik pracował normalnie?
OGr pisze:Dzisiaj próbowałem odpalić tego staruszka i na zimnym silniku znowu ledwo pali. Na ciepłym lepiej. Cewka?
raczej nie ale niczego nie da się wykluczyć

: 14 cze 2018, 14:34
autor: OGr
Tak, silnik pracował normalnie. Raz piszczal sekundę, raz dwie, a dzisiaj wogóle. Tak skojarzyło że dzisiaj nie padało, a wczoraj lało jak z cebra. Może wilgoć to powoduje, pierun wie.

Dzisiaj kupiłem kompletną cawke z modułem sterujacym. Nówka sztuka Beru. Może ciut lepiej pali ale problem ciężkiego opalania wydaje mi się że występuje dalej :-( zastanawiam się czy to nie filtr paliwa ale jak już chwilę pochodzi to chodzi ok. Zresztą na gazie jest to samo to to raczej nie to. A może rozrusznik? Aczkolwiek przed tą awaria na A4 palił od kopa.

[ Dodano: 2018-06-13, 12:08 ]
Znalazlem temat odnosnie czujnikow i problamami podczas odpalenia jak sa uwalone.

https://audi80.pl/topics77/b3-18-pm ... t34794.htm

Zobacze dzisiaj ile i jakie sa u taty.[/list]

[ Dodano: 2018-06-14, 14:34 ]
Niestety po wymianie obu czujników dalej na zimnym pali tragicznie. Co prawda pierwsze odpalenie jest ok ale po chwili gaśnie i drugi raz już bardzo ciężko pali. Może to coś z układem paliwowy? Może się zapowietrza?

: 14 cze 2018, 16:23
autor: Pieterb
OGr, a tak się zastanawiam czy ten rozrząd i zapłon dobrze ustawiony tak na 1000%?

: 14 cze 2018, 20:01
autor: OGr
Ja rozrządu nie ustawiłem. Na kopulce powinno być 1-3-4-2, a odpala jak jest 2-1-3-4. Inaczej paryska, pycha, strzela.

[ Dodano: 2018-06-14, 20:01 ]
A hall?

: 14 cze 2018, 20:26
autor: Jarewa
OGr pisze:Na kopulce powinno być 1-3-4-2, a odpala jak jest 2-1-3-4
To bez znaczenia najważniejszy jest punkt odniesienia na aparacie. Obczaj czy nie leje z regulatora ciśnienia paliwa.