Strona 1 z 3

[B3 1.8 PM] Szarpanie podczas dodawania lub puszczania gazu

: 23 cze 2018, 12:17
autor: ciemny11
Witam. Co może być powodem szarpania przy dodawaniu gazu lub puszczaniu go? Im gwałtowniej operuje gwzem tym bardziej samochód przyspiesza i zwalnia kangurkiem. Na benzynie jest to o wiele bardziej odczuwalne niż na gazie w dodatku gdy silnik jest zimny to dość mocno nim trzęsie na benzynie oraz po dodaniu i puszczeniu gazu na chwile obroty spadają do około 500.

: 25 cze 2018, 20:06
autor: Jarewa
Pokaż zdjecie mono wtryska od czoła tam gdzie linka

: 25 cze 2018, 20:24
autor: ciemny11

: 25 cze 2018, 20:34
autor: Jarewa
Spoko bo czesto ludzie zmieniają mono wtrysk z golfiny a golfina nie ma tego amortyzatora jest on do sprawdzenia ta dolna gruszka bolec biały czerwona osłonka. To amortyzator ma powodować by wolniej zamykała się przepustnica sprawdż to.

Albo nagraj filmik jak na pierwszym zdjeciu i by ktoś mocno nadusił pedał i szybko puścił. Auto nie odpalone na sucho.

: 25 cze 2018, 20:40
autor: ciemny11
Sprawdzałem juz go, niby chyba działa bo amortyzuje ale chyba gdy juz przepustnica jest zamknięta bo pod sam koniec dopiero. Wiesz może od którego momentu ma amortyzować? Poza tym wątpię że to wina tego amortyzatorka bo na benzynie szarpie nawet gdy nie puszcze gazu do końca. Ogólnie na benzynie nie da sie jeździć, ciężko utrzymać stałą prędkość bo trzęsie i szarpie przy operowaniu gazem. Na LPG nie jest tak źle, mozna się nauczyć jazdy bez szarpania, wystarczy gazem delikatnie operować lecz na benzynie sie nie da. Dodatkowo na pb po puszczeniu gazu obroty bardzo szybko spadają, czasami nawet do 500

: 25 cze 2018, 20:43
autor: Jarewa
Tk gdzieś 1cm ma podwieszać obroty na 1500 i schodzić powoli.

Wybłyskaj błędy drugi podejrzany to tps lub włacznik biegu jałowego. I jeszcze zostało sprzęgło amortyzator sił skrętnych. Nie stuka ci przy gaszeniu sprzegło?

: 26 cze 2018, 17:06
autor: ciemny11
A to musze sprawdzić jeszcze ale to jutro już

[ Dodano: 2018-06-26, 17:06 ]
Chyba jest okej bo obroty po przygazowaniu lekkim spadają do około 1400 szybko a potem wolniej. Jak wybłyskać błędy? Coś specjalistycznego trzeba czy pare kabelków?

: 26 cze 2018, 20:04
autor: Jarewa
Kontrolkę z diody 12V i kabelek. Opis standardowy jak wszystkie silniki B3 i B4NG. Podłaczyć kontrolkę plus aku i linia (w twoim przypadku moze to być gniazdo bezpiecznika pompy paliwa) i właczyć zapłon zewrzeć linie do masy na pare sekunt i liczyć błyski jeden długi rozpoczynanie długa przerwa nastepna liczba krótkie migniecie liczba.

: 27 cze 2018, 07:25
autor: ciemny11
Ja mam takie 3 dwupinowe kostki nad pedałem sprzęgła (czarna, brązowa i niebieska), nie bardzo wiem która do czego. Masz moze jakiś schemat tych kostek? A moze można kupić gotowy tester kodów błyskowych

: 27 cze 2018, 07:28
autor: Jarewa
Gotowiec to tylko kontrolka. Czarna kostka to napięcia. Brązowa to właśnie linia ecu

: 27 cze 2018, 07:34
autor: ciemny11
No więc pozoatalo mi zaopatrzyć sie w diode led 12v i testować. Swoja drogą ciekawe do czego służy niebieska kostka

: 27 cze 2018, 08:28
autor: Jarewa
Niebieska to ABS poduszki itd. A masz może ABS?

: 27 cze 2018, 12:38
autor: ciemny11
Nie mam absu ani poduszek

[ Dodano: 2018-06-27, 12:38 ]
Wyblyskalem jeden kod na szybko bo jestem w pracy i wyszło 2212. Jak wrócę do domu to dokladniej sie przyjrze i moze wiecej kodów uda sie sczytać

: 27 cze 2018, 15:07
autor: Jarewa
2212 - tps uszkodzony

: 27 cze 2018, 15:11
autor: ciemny11
A moze przeczyscic go wystarczy albo coś czy koniecznie nowy?