Nowy simmer już założony, ale nie wiem czy dobrze zrobiłem. Może lepiej by było go zdemontować nałożyć trochę silikonu w miejscu uszkodzenia i nałożyć nowy? Czy lepiej już tego nie ruszać?
Póki co wymiana rozrządu wstrzymana, bo okazało się, że rolka zakupiona była z plastikową bieżnią, a wcześniej była z metalową. Ta nowa SKF jest trochę większa i ma większy luz na szpilce niż ta stara. Z tego co czytałem to wiele osób miało problem z tymi rolkami SKF. Wymienić w poniedziałek w sklepie na inną?
: 01 lip 2018, 19:04
autor: krzysiekli1989
Ponoć te rolki z ABK to ogolnodostepny badziew.
Mi jak kolega zmieniał rozrząd zaproponował że zaloży rolkę oraz śrubę rolki z B3 ale nie wiem z jakiego motoru, bo mówił że ta rolka oblata 5 razy tyle , ile te dedykowane do ABK.
W necie napewno gdzieś znajdziesz z jakiego motoru B3 ta rolka.
: 01 lip 2018, 19:34
autor: Jarewa
A z którego roku masz abk??
: 01 lip 2018, 19:47
autor: Pieterb
krzysiekli1989, pierwsze słyszę to co piszesz. A to że ludzie wymieniają je na jakieś tam inne to fakt(przy okazji wywalają poluźniacz paska) tylko nie wiem po co, wystarczy nie kupować badziewia.
Norton9988 pisze:Ta nowa SKF jest trochę większa i ma większy luz na szpilce niż ta stara.
bo pewnie dali ci nie tą co trzeba, albo już wcześniej ktoś to u ciebie przerobił na inną rolkę a tobie dali taką jak być powinna.
: 01 lip 2018, 20:01
autor: Jarewa
Jedna i druga rolka miała te samo mocowanie. Chyba że mowa o całkiem innej. A te standardowe są lużno spasowane i nie ma czym się przejmować bo liczy się prostopadłość do bloku.
: 01 lip 2018, 20:06
autor: Pieterb
Jarewa, widziałem też jakieś jeszcze inne, nawet nie wiem z czego a co ma kolega to trudno powiedzieć.
: 01 lip 2018, 20:12
autor: Norton9988
Rocznik 1994. W sklepie właśnie coś wspominali o różnych rolkach. Dałem im VIN, a oni tą rolkę.
Zdjęcia starej i nowej rolki
PieterB pisze:krzysiekli1989, pierwsze słyszę to co piszesz. A to że ludzie wymieniają je na jakieś tam inne to fakt(przy okazji wywalają poluźniacz paska) tylko nie wiem po co, wystarczy nie kupować badziewia.
Norton9988 pisze:Ta nowa SKF jest trochę większa i ma większy luz na szpilce niż ta stara.
bo pewnie dali ci nie tą co trzeba, albo już wcześniej ktoś to u ciebie przerobił na inną rolkę a tobie dali taką jak być powinna.
Kolega ktory mi to robił zjadł zeby na ABK, sam miał i zrobił swoim ABK 240 tys km wiec mu ufam i skoro mi to założył a ta rolka i tak wychodzi taniej niz dedykowana do ABK , jest ok, to mu ufam.
Auto śmiga, nie widze problemu.
: 01 lip 2018, 20:41
autor: Jarewa
Norton9988 pisze:Rocznik 1994
No to masz akurat rok przejściowy a rolka zależna jest od vin. Dla plastikowej było do "8C-S-075037" dla metalowej powyżej powyżej "8C-S-075038"
Niestety rolki nie są zamienne bo są zalezne od tak zwanego "poluzniacza" napinacza to był też rok zmiany tego z poluzniacza na amortyzator.
Dla plastikowej rolki
Dla metalowej
Zdejmij osłonę i zweryfikuj jaką rolkę powinieneś mieć po napinaczu
: 01 lip 2018, 21:44
autor: h/k
A te standardowe są lużno spasowane i nie ma czym się przejmować...
Witam
Czy to może być powodem takiego turkotania, klekotania zaczynającego się w okolicach 60 stopni wzwyż przy dodawaniu gazu na ok. 1500-2000 obrotów/min.? Jak mocno opoźniłem zapłon aż auto zamuliło to klekotania nie było.
Pytałem tu na forum o ten dźwięk już kilka razy i niby silnik może mieć jakieś luzy, ale to dziwna sprawa, bo autem przejeździłem już 20 tys. km od kupna, dwa razy zmieniany olej, co 2 tankowania kontolowany stan i wiele razy próbowałem doszukać się czegoś w oleju. Bez skutku, a klekot jest cały czas taki sam.
Dodam, że napęd rozrządu ktoś przede mną zmieniał i o rolce wiem tylke, że jest metalowa i wszystko wygląda na razie dobrze (30 tys. km ma napęd i planuję zmianę przy ok. 60).
Ps. Jeśli chodzi o to - trzpień automatycznego napinacza/poluźniacza jest luźny względem płytki rolki i nie ma na nim pierścienia zabezpieczającego mimo obecności rowka.
: 01 lip 2018, 22:01
autor: Jarewa
Nie to nie będzie powodem odgłosów bo to tylko luz n ośce, dziwne co co piszesz byś musiał podać zdjęcia bo nadmierny luźny pasek może być powodem tych dźwięków.
Mimo wszystko po około 50 tys. km nic się nie działo, pasek nie był ścięty, ani nic.
Tylko, dlaczego ta nowa rolka lata tak luźno na tej szpilce? Na starej jest ścisło.
: 01 lip 2018, 22:17
autor: Jarewa
Pokaż na zdjeciach bo powinna tak samo jak metalowa może miałeś coś kombinowane i pokaż starą rolkę. Ten luz nie jest ważny ważna jest liniowość .
Co do pokazania tego luzu rolki na szpilce to jutro wstawię zdjęcia, ale myślę, że powodem tego jest rolka SKF. Znalazłem kilka postów o tym, że te rolki siedziały luźniej, czego następstwem było ścinanie paska. Podobno pomagała wymiana rolki na INA.
Już nie wiem co mam robić . Wymienić na plastikową, tylko że tym razem marki INA, czy na metalową (taką samą jaka była założona wcześniej)?
: 01 lip 2018, 22:52
autor: Jarewa
Jak byś uważnie czytał to ścinanie paska nie zawsze wiązało się z rolką. Innym pomogła wymiana rolka innym tylko ośki innym koła zębate innym nic także temat rzeka tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ja tam mam SKF i mimo że lata jak żyd po pustyni nie mam tych problemów.
Ale decyzja nalezy do ciebie bo ja tu nic nie mówię bo różnie z tym bywa. A że silnik kolizyjny to sam podejmuj decyzje.