[B4, 2.0 ABK] Dwa rodzaje uszczelek pokrywy zaworów
: 06 lip 2018, 11:07
autor: Norton9988
Witam,
chciałem kupić w sklepie uszczelkę pod pokrywę zaworów i okazało się, że są dwa typy uszczelek gumowych (447.050 oraz 915.653, obie elringa). Różnią się grubością gumy półksiężyca od strony rozrządu. Jak rozpoznać, która jest odpowiednia. U mnie uszczelka poci się właśnie od strony rozrządu,może przez zły typ uszczelki? Jakby co to podaję numer mojej głowicy: 048 103 373
: 06 lip 2018, 12:34
autor: Jarewa
Ruznica to nie półksiężyc a dystanse na śrubę pokrywy jedna uszczelka ma druga nie poznsz po szpilce do przykrecania pokrywy jak zwykła to potrzebne bujesz uszczelki z dystansem a jak szpilka ma zgrubienie to uszczelka bez dystansu.
Ta uszczelk z dystansem idzie wykorzystać też do tego drugiego typu wystarczy z uszczelki polamac wyciągnąć dystans.
: 06 lip 2018, 12:52
autor: Norton9988
Widocznie sprzedawca się pomylił. A mógłbyś mi opisać dokładnie tą różnicę między szpilkami? W, którym miejscu występuje to zgrubienie? Na wszystkich szpilkach?
Miałbym jeszcze jedno pytanie, stosować dodatkowo silikon, czy lepiej nie?
: 06 lip 2018, 13:22
autor: Jarewa
Silikon nie tylko porządnie wyczyścić. Zdjęć ci nie pokaże bo pisze z telefonu chodzi o wszystkie szpilki pokrywy były dwa rodzaje dlatego uszczelka dwa rodzaje. Tak tlumaczac to cała szpilka fi6 czy szpilka fi6 a po środku fi8
Znalazłem to w temacie, ale dotyczącym uszczelki korek czy guma. Właśnie tam znalazłem, że jeśli jest ten kołnierz to musi być uszczelka z gumy, a jak go nie ma to montuje się korek. Mam rozumieć, że gumowa uszczelka z dystansem jest zamiennikiem uszczelki z korka?
: 06 lip 2018, 17:04
autor: Jarewa
o oto chodzi, temat tyczył b3 pewnie a b4 montowali tylko gumowe
: 09 lip 2018, 18:30
autor: Norton9988
Szpilki bez kołnierza, uszczelka z dystansem, wszystko dokładnie odtłuszczone, a olej dalej leci. Po kilku kilometrach po wytarciu robi się spora kropla oleju. Pokrywa może być krzywa? Jeśli tak to jak to sprawdzić?
: 09 lip 2018, 21:42
autor: Jarewa
Zdjecie... Wycieku, gdzie jak...
Pewnie rogów nie smarowałeś klejem???
: 09 lip 2018, 22:20
autor: Norton9988
Po wytarciu do sucha i przejechaniu zaledwie kilku kilometrów pojawia się trochę oleju jak na zdjęciu poniżej. Jest to od strony rozrządu,przy kolektorze ssącym.
Po demontażu próbować na tej samej uszczelce, czy kupić nową? A jakiś odpowiednik tego kleju, a jakbym zastosował silikon temperaturoodporny?
: 10 lip 2018, 07:46
autor: Jarewa
Ja stosuje uszczelniacz do gwintów bo jest rzadki , czy sylikon to nie powiem ale musi uzupełnić szparę na panewce wałka jeżeli jest. Wogóle jak robiłeś rozrząd to trzeba było tam wymienić uszczelniacz wałka i położyć na nowo panewkę.
Na tej samej przecież jest nowa i jeszcze nie stwardniała.
: 22 lip 2018, 19:58
autor: Norton9988
Poprzedni właściciel wymieniał szklanki, więc mógł coś tam nabroić przy tej panewce. Uszczelniacz wymieniałem, panewki niestety nie ruszałem. A podałbyś dokładną nazwę tego uszczelniacza do gwintów jakiego ty użyłeś?
[ Dodano: 2018-07-22, 19:58 ]
Nie mogę opanować tego wycieku .
Jak kupiłem samochód na samym początku była założona uszczelka ta pierwsza ze zdjęcia (ta cieńsza)
Potem wymieniłem na tą drugą niby z dystansem chociaż sam już nie wiem (grubsza, ta druga na zdjęciu), dalej leciało.
Teraz dałęm silikonu na całej długości. I jestem trochę zły na siebie, bo trochę wyszło na go na boki. Nie wiem czy to odpalać. Czy to prawda, że taki kawałek może się urwać i zapchać smok pompy olejowej. albo kanał wodny? Raczej nie powinno w tak starym typie silnika, ale czy na forum, ktoś odnotował taki przypadek?
Która uszczelka jest odpowiednia do mojego motoru, dodam, że szpilki proste, bez żadnych zgrubień.
Czy kolega @Jarewa pomoże ?
[B4, 2.0 ABK] Silikon, a zapchany smok pompy olejowej
: 22 lip 2018, 20:25
autor: Norton9988
Witam,
nałożyłem dzisiaj ponownie uszczelkę pod pokrywę zaworów. Trochę wkurzony tymi wyciekami dałem całą uszczelkę od spodu i nad uszczelkę silikonu. Teraz po złożeniu widzę, że z jednej strony wyszło silikonu na bok i trochę przy rozrządzie (musiało trochę sporo wyjść, bo widać po za kołnierzem). Dalej ciężko stwierdzić, bo przeszkadza ten kołnierz. Starałem się, żeby było go mało, ale i tak wyszło sporo.
Czy takie wystające kawałeczki od wewnątrz, mogą się z czasem urwać i narobić bałaganu, typu zatkany smok pompy olejowej. Raczej nie powinno w tak starym typie silnika, ale czy na forum, ktoś odnotował taki przypadek?
: 22 lip 2018, 20:59
autor: Jarewa
A pokaz zdjęcie od strony wałka rozrządu by było wiadac simering