Strona 1 z 1

Ru 1.8 pytania od noobka

: 23 lip 2018, 16:50
autor: Genik
Witam miłośników audiczek
mam parę pytań jako młokos, posiadam 80 z silnikiem 1.8 ru 75 km zagazowaną
-pytanie pierwsze czy jest możliwość wsadzenia silnika 2.0 bez większych komplikacji ( czyli czy wszystko będzie pasować jak od starego ) ?
-czy to prawda że pasuje do audicy kolektor wydechowy od golfa wersja sportowa o większej średnicy ?
- ponoć gaźnik p2p ( nie jestem pewny) dawał więcej kucy niż moj Kishen ( czy jak się to pisze ) ?
- oto mój gaźnik i moje pytanie z jakich podzespołów składa się ten cały element - czy istnieje jeszcze możliwość dokupienia poszczególnych części ?

Obrazek

Obrazek

- na czym polega tzw. polerowanie kolektora ssącego i czy to usprawni układ spalana ( jest sens ) ?
- jak się powinno prawidłowo używać ssania mechanicznego - podczas odpalania wyciągam - pytanie kiedy gasić jak się trochę rozgrzeje czy osiągnie większe obroty - jak się prawidłowo powinno z tego korzystać i kiedy ( czy jak wyłączymy silnik rozgrzany i odrazy chcemy odpalić też powinno się wyciągnąć ssanie )?
- odnośnie skrzyni biegów mam wsadzoną 5-biegową - czy warto powrócić do 4-biegowaj, jakie różnice i zalety i wady takich rozwiązań ?


to tyle moich wypocin - proszę być dla mnie wyrozumiałym jako noobka forum, ciekawią mnie te zagadnienia ponieważ chciałbym zrobić remoncik silnika i zastanawiam się co jeszcze można przy rozbebeszeniu serducha poprawić

: 23 lip 2018, 18:15
autor: maciek889
Genik pisze:-pytanie pierwsze czy jest możliwość wsadzenia silnika 2.0 bez większych komplikacji ( czyli czy wszystko będzie pasować jak od starego ) ?
2.0 z B3 podejdzie tylko tam masz mechaniczny wtrysk a uzyskanie jego dobrego działania nawet na niezdekompletowanym samochodzie jest trudne a co dopiero po swapie. Chyba że uruchomiesz go na gaźniku,
Genik pisze:-czy to prawda że pasuje do audicy kolektor wydechowy od golfa wersja sportowa o większej średnicy ?
Przykręcić się pewnie przykręci ale raczej nie do silnika zamontowanego w nadwoziu, nawet jak o nic nie zawadzi to może być problem z połączeniem reszty wydechu bo w golfie jest silnik poprzecznie. W 4 cylindrowych silnikach występowały dwa rodzaje "portek" była pojedyncza rura i dwururka w mocniejszych wersjach.
Genik pisze:- na czym polega tzw. polerowanie kolektora ssącego i czy to usprawni układ spalana ( jest sens ) ?
Chyba coś tam daje ale ponoć pogarsza ekonomię jazdy na benzynie.
Genik pisze:- jak się powinno prawidłowo używać ssania mechanicznego
Jak chcesz oszczędzać paliwo to jeździj jak najmniej na ssaniu, gdy tylko silnik będzie dobrze pracował bez niego. Do odpalanie ciepłego silnika nie trzeba (chyba że masz coś uszkodzone w gaźniku).
Genik pisze:- odnośnie skrzyni biegów mam wsadzoną 5-biegową - czy warto powrócić do 4-biegowaj
Ludzie dopłacali do 5 biegowych a tych chcesz wracać do 4 biegowej.