[B4 2.0 ABK] Pęknięty wał korbowy.
: 28 lip 2018, 20:09
Witam !
Panowie znalazłem się w ciężkiej sytuacji ,gdyż pewnego dnia znajdując się około 200km samochód zaczął nagle dziwnie i nierówno chodzić, lecz musiałem wrócić do domu i wróciłem te 200km dolewając międzyczasie około 12l płynu chłodzącego - po rozpoznaniu poszła uszczelka pod głowicą , więc samochód na warsztat i uszczelka pod głowicą wymieniona ,zawory szlifowane ,rozrząd zmieniony itp. Samochód odpalony ,było słychać mocno jeden popychacz ( mechanik powiedział że musi napełnić się olejem i po jakimś czasie to mu minie. Zrobiłem około 100km od remontu. Pewnego razu chciałem odpalić samochód ,odpalam a tu dźwięk jakby uderzał metal o metal szybka diagnoza u mechanika - pęknięty wał korbowy, i teraz pytanie do Was czy lepiej wymienić cały silnik na nowy (używany) czy lepiej dorwać wał korbowy z panewkami i go wymienić , ale teraz nie wiem czy do wymiany wału potrzeba wyciągać cały silnik czy wystarczy zdjąć miskę olejową i jest tam dostęp do wszystkiego czy nie? Niechcę wpadać w duże koszta ponieważ już wydałem na niego 1000zł za tą uszczelkę itp. Panowie proszę o pomoc.
Pozdrawiam Sebastian
ps. samochód posiada LPG II generacji.
Panowie znalazłem się w ciężkiej sytuacji ,gdyż pewnego dnia znajdując się około 200km samochód zaczął nagle dziwnie i nierówno chodzić, lecz musiałem wrócić do domu i wróciłem te 200km dolewając międzyczasie około 12l płynu chłodzącego - po rozpoznaniu poszła uszczelka pod głowicą , więc samochód na warsztat i uszczelka pod głowicą wymieniona ,zawory szlifowane ,rozrząd zmieniony itp. Samochód odpalony ,było słychać mocno jeden popychacz ( mechanik powiedział że musi napełnić się olejem i po jakimś czasie to mu minie. Zrobiłem około 100km od remontu. Pewnego razu chciałem odpalić samochód ,odpalam a tu dźwięk jakby uderzał metal o metal szybka diagnoza u mechanika - pęknięty wał korbowy, i teraz pytanie do Was czy lepiej wymienić cały silnik na nowy (używany) czy lepiej dorwać wał korbowy z panewkami i go wymienić , ale teraz nie wiem czy do wymiany wału potrzeba wyciągać cały silnik czy wystarczy zdjąć miskę olejową i jest tam dostęp do wszystkiego czy nie? Niechcę wpadać w duże koszta ponieważ już wydałem na niego 1000zł za tą uszczelkę itp. Panowie proszę o pomoc.
Pozdrawiam Sebastian
ps. samochód posiada LPG II generacji.