Jestem posiadaczem ABK 92r na czystej benzynie, od pewnego czasu borykam się z następującymi problemami.
- Zdarza mu się czasem nierówna praca na wolnych obrotach
- Bardzo rzadko przy przyspieszaniu ( w trakcie otwierania drugiej klapki przepustnicy ) czuć chwilą zdławkę po czym przyspiesza już normalnie
- Na zimnym silniku oraz czasem na ciepłym występuje spadek mocy poniżej 2000RPM, gdy osiągnie 2000 jedzie już normalnie
- Przy hamowaniu silnikiem redukując biegami strzela z wydechu
Audi ma wymienione następujące rzeczy
- Przekaźnik nr 30 z ASO
- Niebieski czujnik FAE (miałem w zapasie używany przy 20' ok 2500ohm przy 90' 190ohm)
- Nowa sonda lambda BOSCH ( nie posiadam katalizatora, wstawiona jest prosta rura )
- Czujnik spalania stukowego BOSCH ( przykręcony odpowiednim momentem )
- Swiece NGK
- Kopułka, palec oraz przewody BERU
- Wymienione przewody podciśnienia oraz sprawdzenie szczelności dolotu
Zrobiłem logi przy rozgrzanym silniku na jałowych obrotach
Może przejrzy to ktoś mądrzejszy niż ja Z góry dziękuję
: 28 lip 2018, 22:45
autor: Jarewa
Coś gorąco u ciebie?? aby na pewno był w garażu taki upał? zrób logi na zimnym 001,003
: 28 lip 2018, 23:02
autor: xRead
Wróciłem z trasy a na dworze grubo ponad 35 stopni było. W sumie na tamtym starym org czujniku niebieskim pokazywało max 98'C. Ogólnie to mi szybko wentylatory się załączają w poprzednim ABK tak samo więc chyba to normalne. Logi zrobić tuż po odpaleniu czy jak zejdzie z ssania ?
: 28 lip 2018, 23:37
autor: Jarewa
po odpaleniu, coś licho z ta temperaturą 100-105 na silniku to tryb sterownika na chłodzenie wiec będzie ciut muliste czy jak były te tesy temperatura się pokrywała? czy jak jeżdzisz w trasie masz poniżej 90? cos mi się nie podobają wskazania tego niebieskiego porównując z termowłacznikiem wentylatora bo ci się wyłacza wentylator na 98 a powinno 90 a i nawet 85 zależy od wersji . I jeszcze zasysane powietrze 50st sprawdź czy nie masz czasem otwartej klapki w w filtrze ciepłego obiegu.
: 28 lip 2018, 23:57
autor: xRead
Tak na trasie wskazówka jest delikatnie przed 90'C na zegarach, jutro sprawdzę te klapkę podciśnieniową oraz zrobię logi. A wentylatory włączają się przeważnie jak osiągnie ciut powyżej 90'C i schładza na 90'C według zegarów, które też czasem wariują delikatnie.
: 29 lip 2018, 00:15
autor: Jarewa
No tak tylko według niebieskiego czujnika jest inaczej, oporność może być lipna jak to przy zamienniku.
: 29 lip 2018, 08:07
autor: Pieterb
no tu w blokach oprócz tej temperatury co już Jarek zauważył nic więcej nie widać. Spróbuj jeszcze tą grupę 4 wrzucić i zapodaj albo daj ją jako załącznik spakowane jakimś winrarem lub coś podobnego.
: 29 lip 2018, 10:31
autor: xRead
Zrobiłem logi grup 001 oraz 003 chwile po odpaleniu zimnego silnika. Wyciągnąłem filtr powietrza klapka zamknięta, ustami sprawdzałem to działa prawidłowo ( tylko nie jestem pewny czy dobrze są podłączone węże podciśnienia ale to zdj poniżej ). Termostat zaczyna puszczać wg. niebieskiego czujnika przy 98'C, zegary dziś mi trochę świrowały pewnie przez ten stabilizator napięcia więc nie powiem jak było wg czujnika temperatury szarego.
Korzystając z okazji zapytam jeszcze o jedną sprawę związaną z VW Passat B5 1.8 APT 125KM
Wyskakuje co jakiś czas taki błąd
17536 - Fuel Trim Bank 1 (Mult) System too Lean
P1128_35-00--
Błędu długo nie było gdy wymieniłem podciśnienia od regulatora paliwa ale znów się pojawił.
: 29 lip 2018, 10:58
autor: Jarewa
xRead pisze:ustami sprawdzałem to działa prawidłowo
A w który ciagłes?
: 29 lip 2018, 11:01
autor: xRead
Tylko czekaj bo podciśnienie powieniem którym wężykiem wykonać ? Zrobiłem to bezpośrednio od tego krócca klapki zassałem powietrze
: 29 lip 2018, 11:04
autor: Jarewa
tym od kolektora by sprawdzić czy termostat działa prawidłowo przy tej temperaturze powinien termostat być zamknięty.
: 29 lip 2018, 11:09
autor: xRead
W sensie przy rozgrzanym zamknięty ?
: 29 lip 2018, 11:18
autor: Jarewa
Ten termostart nie ma nic wspólnego z temperaturą silnika a temperaturą zasysanego powietrza.
A jak wiesz mamy goraco teraz wiec jest temperatura powietrza w okolicach 28stC teraz wiec termostat ma być zamknięty jak i klapka zamknięta a silnika zasysać powietrze zewnętrzne. Dziwi mnie wczorajsze IAT na poziomie 50stC jak na dworze było okolice 30.
: 30 lip 2018, 22:56
autor: xRead
Ciągnełem przez ten wężyk to nie ma oporów i klapka się nie unosi, wymieniłem plastik przy lampie przez który ciągnie "zimne powietrze" bo był połamany. Poniżej zamieszczam filmik, w którym mówie o co chodzi
PS: Z ciekawości też na wolnych odłączyłem regulator biegu jałowego i pracuje silnik cicho i łagodnie.
[ Dodano: 2018-07-30, 22:56 ]
Ktoś coś pokieruje moje problemy dalej ?
: 31 lip 2018, 08:44
autor: Pieterb
xRead pisze:Ktoś coś pokieruje moje problemy dalej ?
w sumie nie mam bladego pojęcia
Spróbuj sobie odpalić gr 2 i w bloku 3 masz wskazanie tps. Odpal do tego vagscope i pomalutku wciskaj gaz aż do podłogi i z powrotem jednocześnie obserwuj wskazania. Powinno być gładkie przejście bez przerw czy skoków.
Zwróć też uwagę na to jaki jest max.
Oczywiście na zgaszonym silniku.
ps troszku mnie też martwi że w bloku 4 nie pokazuje kąta wyprzedzenia zapłonu. Na pewno rozrząd i zapłon ustawiony poprawnie? Ewentualnie coś nie tak z logiem i być może dlatego się nie chce załadować - jeśli masz możliwość możesz zrobić jeszcze raz, nawet jakiś screen z ori pliku starczy.