Strona 1 z 1
[B3 1.8 NE/JV] Układ chłodzenia
: 24 paź 2018, 19:54
autor: bc547b
Witam serdecznie wszystkich czytających moje wypociny
Mam problem albo i go nie mam ale do rzeczy
Silnik w moim 1.8S rozgrzewa się bardzo szybko i zazwyczaj jego temperatura wynosi 90°C ale i momentami zdarza się 95°C. Generalnie silnik się nie przegrzewa ale chciał bym poprawić wydajność układu chłodzenia. Poprostu wiem, że LPG nie jest dla mojego ukochanego autka obojętne i chciałbym ułatwić mu pracę w tych niełatwych warunkach. Jakieś 3 miesiące temu plastiki nagrzewnicy niewytrzymały temperatury, wymieniłem więc wtedy nagrzewnicę, termostat i płyn chłodniczy oraz próbowałem odkamienic układ środkiem do tego służącym. Co jeszcze mogę zrobić by silnikowi żyło się lepiej w miłym ciepełku a nie pustynnym żarze?
Pozdrawiam!
: 25 paź 2018, 07:19
autor: Pieterb
bc547b, chyba szukasz problemów na siłę
90 a 95 to jeszcze nie tragedia o ile widzisz prawidłową temp.
A ile byś chciał by było?
: 25 paź 2018, 10:15
autor: Jarewa
Pewnie stabilne 90stC😋
: 25 paź 2018, 19:27
autor: bc547b
Przede wszystkim dziękuję Wam za odpowiedź
bc547b, chyba szukasz problemów na siłę 90 a 95 to jeszcze nie tragedia o ile widzisz prawidłową temp.
A ile byś chciał by było?
Nie szukam problemu, jak już napisałem - silnik się nie przegrzewa i jestem tego świadomy
poprostu często zdarza mi się śmigać w Bieszczady gdzie oprócz pięknych widoków istnieją strome podjazdy z fikuśnymi zawijasami, które zwykle dają w kość silnikowi
szukam jedynie prostych sposobów na ułatwienie życia mojemu autku
nie interesują mnie wieksze chłodnice wody czy oleju itp
w grę wchodzi jedynie poprawienie chłodzenia nie tracąc na oryginalności pojazdu
Pewnie stabilne 90stC😋
Jest to prawda
taka temperatura jest przeze mnie mile widziana
: 25 paź 2018, 19:39
autor: Jarewa
To wyciągnij wskazówkę i sobie namaluj by ciągle wskazywała 90
bo w 80 jest układ analogowy i twój cel jest nie do osiągnięcia.
: 25 paź 2018, 21:08
autor: maciek889
W nowszych samochodach już aby ludzie nie panikowali wskaźnik pokazuje dokładnie 90 stopni gdy temperatura jest w zakresie 85-110 stopni albo w ogóle jest tylko kontrolka od przegrzania.
: 25 paź 2018, 22:33
autor: Jarewa
Podejrzewam maćku że nawet większa tolerancja bo koledze w passacie b5 jak nawalił termostat to wykrył na wskażniku dopiero jak silnik trzymał ponizej 70stC
: 26 paź 2018, 14:37
autor: bc547b
Jarewa pisze:To wyciągnij wskazówkę i sobie namaluj by ciągle wskazywała 90
bo w 80 jest układ analogowy i twój cel jest nie do osiągnięcia.
Dobre rozwiązanie ale zaburza oryginalność wozu
No cóż, czyli gra nie warta świeczki. W Peugeocie 306 którego niegdyś posiadałem sama płukanka układu chłodzenia pozwoliła na osiagnięcie stabilnej temperatury o 10°C mniejszej niż zwykle, myślałem że może i tu osiągnę zadowalający efekt ale skoro mówicie, że się nie da to ja wam wierzę
Dziękuję za uwagę i życzę miłego weekendu
: 26 paź 2018, 17:26
autor: Jarewa
bc547b pisze:układu chłodzenia pozwoliła na osiagnięcie stabilnej temperatury o 10°C mniejszej niż zwykle
Mylisz sie. ten układ juz jest cyfrowy to co maciek pisał.