Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] szarpanie, gaśnie na wolnych obrotach

: 07 lis 2018, 16:29
autor: Barthezz90
Witam wszystkich!!

Chciałbym zapytać mimo, iż tematów już na tym forum przeczytałem wiele z podobnym problem jak u mnie. Mimo rad i sugestii zdał problem występuje.. Dotyczy szarpania, spadania obrotów na postoju, nie ma znaczenia czy to PB czy LPG. Dotychczas wymieniłem:
1. Świece
2. Kable zapłonowe
3. Silniczek krokowy
4. Silniczek krokowy LPG
5. Parownik
6. Przewody które wydawały się stare
7. Pompa paliwa
8. Filtry i olej
9. Ustawienie zapłonu
10. Podstawą gumowa uszczelka pod filtrem gaźnik

I przyznam szczerze, że po wymianie silniczka krokowego samochód się trochę uspokoił, nadal delikatnie szarpie jednak nie gaśnie. Co jeszcze sprawdzić Panowie i Panie?

: 07 lis 2018, 17:39
autor: Jarewa
Nastawnik biegu jałowego i tps do sprawdzenia.

: 07 lis 2018, 18:03
autor: Barthezz90
Jarewa pisze:Nastawnik biegu jałowego i tps do sprawdzenia.
Dzięki za pomoc, powiesz mi jeszcze gdzie znajdę ten nastawnik i jak go sprawdzić?

: 08 lis 2018, 07:42
autor: Leo
Sprawdź jakie błędy ma komputer. Mój się diagnozuje bez problemu.
Jeśli szarpie to zapewne TPS masz do wymiany. Nastawnik to tzw. silniczek krokowy, który wymieniłeś, więc zostaje Ci wymiana przepustnicy. Tam się nie ma co popsuć więcej, to prosty silnik.

: 08 lis 2018, 19:39
autor: Barthezz90
Leo pisze:Sprawdź jakie błędy ma komputer. Mój się diagnozuje bez problemu.
Jeśli szarpie to zapewne TPS masz do wymiany. Nastawnik to tzw. silniczek krokowy, który wymieniłeś, więc zostaje Ci wymiana przepustnicy. Tam się nie ma co popsuć więcej, to prosty silnik.
OK a możesz mi powiedzieć czy można to jakoś ustawić czy lepiej wymienić przepustnice i ten jak dobrze rozumie czujnik TPS?

: 09 lis 2018, 02:12
autor: leanbow
ja bym poradził zobaczyć na komputerze co tam się stało. bo prawdopodobnie wszystko co mógł wymieniłeś

: 09 lis 2018, 16:19
autor: WDR
Jeśli praca silnika jest nierówna i szarpie silnikiem to przyczyną może być wypalone gniazdo zaworowe co się często zdarza na LPG przez jazdę na ubogiej mieszance - warto sprawdzić kompresję z próbą olejową.

Rozumiem, że palec i kopułkę rozdzielacza też wymieniłeś?

Ponadto w twoim silniku kąt wyprzedzenia zapłonu sterowany jest na podstawie czujnika spalania stukowego może on wymaga wymiany?

Odczyt błędów z silnika nic tu nie pomoże - nie ta generacja silników.
Prawda jest taka, że trzeba fachowca elektryka/elektronika samochodowego, który sprawdzi skopometrem czy zapłon jest OK zamiast wymieniać pół auta.

: 09 lis 2018, 16:34
autor: Pieterb
WDR, w abt czujnik spalania stukowego? tylko w ostatnich rocznikach chyba były a kolega nie napisał z którego roku auto.

: 09 lis 2018, 16:35
autor: Leo
jak to nie pomoże, oczywiście, że pomoże, w moim ABT jest 5 bloków pomiarowych i pełna diagnoza tego co można, oczywiście, że podpiąć pod kompa trzeba!

: 09 lis 2018, 17:01
autor: Jarewa
PieterB pisze:w abt czujnik spalania stukowego? tylko w ostatnich rocznikach chyba były
W zadnym nie było.

: 09 lis 2018, 18:55
autor: Pieterb
Jarewa, ty tam wiesz lepiej ;-)

: 09 lis 2018, 19:05
autor: WDR
Jeśli silnik ABT ma 90KM i jest to Mono-Motronic firmy Bosch (czyli jednopunktowy wtrysk) to ma czujnik spalania stukowego.

Jeśli by nie było czujnika spalania stukowego to przy kopułce rozdzielacza byłby podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sterowany (taki jak w Mono-Jetronic z B3 90KM).

P.S. Mono-Motronic zaczęto produkować gdzieś tak od 1990-1991 roku. Przypominam, że produkcję B4 rozpoczęto gdzieś tak w połowie 1991 roku.

Pozdrawiam

: 09 lis 2018, 19:28
autor: Pieterb
WDR pisze:Jeśli silnik ABT ma 90KM i jest to Mono-Motronic firmy Bosch (czyli jednopunktowy wtrysk) to ma czujnik spalania stukowego.
pokaż mi zdjęcie tego silnika i to gdzie on ma stukowego
WDR pisze:Jeśli by nie było czujnika spalania stukowego to przy kopułce rozdzielacza byłby podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sterowany (taki jak w Mono-Jetronic z B3 90KM).
z tego co mi się zdaje to w abt nie było czegoś takiego jak aparat z podciśnieniem
WDR pisze:P.S. Mono-Motronic zaczęto produkować gdzieś tak od 1990-1991 roku. Przypominam, że produkcję B4 rozpoczęto gdzieś tak w połowie 1991 roku.
chyba chodzi Ci o mono-jetronic

: 09 lis 2018, 20:40
autor: WDR
Kolego PieterB

zdjęcia Ci nie wyślę bo nie posiadam B4 natomiast wiem jak działa mono-jetronic (z tego co pamiętam to produkowany do 08.1989) oraz mono-motronic (produkowany chyba od 08.90).

W mono-motronic nie ma podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu tak jak napisałem wyżej. Jeśli silnik ABT posiada elektroniczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu to musi mieć czujnik spalania stukowego.

Silnik z monowtryskiem w B3 nie był produkowany przez pewien okres i sterowanie silnika PM - 89 różni się od sterowania PM - 8A.

Pozdrawiam

: 09 lis 2018, 21:10
autor: Jarewa
WDR pisze:Jeśli silnik ABT posiada elektroniczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu to musi mieć czujnik spalania stukowego
No to ci mówię że nie ma jako posiadacz nawet tego rocznika.

W B3 PM do 90r stosowali hmm własnie nie wiem co ale to było podcisnienie na aparacie zapłonowym, później PM w latach 90-91r był Mono Motronic 1.2.1 i to samo miał ABT w latach 91-92r mono motronic 1.2.1 w 92r roku była zmiana na mono motronic 1.2.3. i w żadnym nie było stukowego.