[B4 abt] regulacja biegu jałowego
: 17 lis 2018, 15:13
Witam wszystkich, od dłuższego czasu borykam się z problemem szalejacych obrotów, przeszukałem forum i temat byl poruszany setki razy, lecz potrzebuje wytłumaczenia łopatologicznego.
Wiem, że problemem jest regulacja czujnika położenia przepustnicy.
Czujnik mam nowy, wraz z regulatorem, teraz muszę to zgrać ze sobą(wiem że powinno się wymienić na nowa przepustnice).
Jak przeprowadzić prawidłowo regulacje, wyczytałem że regulator musi być cofniety, nie rozumiem w jaki sposób. I w jaki sposób wykonać pomiary, chociaż sam fakt wtyczek,podpiete czy nie?
I czy regulować z włączonym zapłonem? Mam uzyskać napięcie 0,20~0,25V na silniczku krokowym/regulatorze, ale mam go cofnąć, w momencie jak włączam zapłon wysunię się.
Proszę o pomoc, jak widać wyżej, mam namieszane z informacjami.
Serdecznie dziękuję, miłego weekendu życzę.
Edit;
Zapomniałem dodać, że jest to 01.92 4pinowy regulator
[ Dodano: 2018-11-12, 21:33 ]
Sprawa wygląda następująco;
Regulacja okazała się banalnie prosta, aktualnie ustawiłem pomiędzy pinami 1 i 2 wartość 0,23V i jest o niebo lepiej.
Wykonałem pomiary oporów czujnika i prosiłbym o ich weryfikację.
Pomiędzy pinami 1,a 2 opór wynosi:
*na zamkniętej przepustnicy 1028ohm
*na otwartej ok. 1/4, wartość zmienna, później stała 1286ohm
*na otwartej max, zmienna, następnie stała 1276ohm
Pomiedzy pinami 1,a 4 opór wynosi:
*na zamkniętej przepustnicy 963ohm
*na otwartej ok 1/4, wartość zmienna, później stała 1672ohm
*na otwartej przepustnicy max. zmienna~stała 1774ohm
Pomiedzy pinami 1,a 5 opór wynosi w każdej pozycji przepustnicy 541ohm.
Czujnik położenia przepustnicy jest 4pinowy, lecz wtyczka instalacji 5pin, z czego 3pin jest nie obsługiwany(przewodu brak). Dla wyjaśnienia kolejności pinów dlaczego pisze od 1 do 5. Proszę o pomoc i pozdrawiam
[ Dodano: 2018-11-13, 21:24 ]
Panowie jest jeszcze jeden aspekt do przedyskutowania, mianowicie gdy silnik schodzi z obrotów na każdym biegu, lecz nie zawsze poniżej 1200obr/min zaczyna szarpać/żabkować, ale tylko wtedy, gdy temp silnika wynosi 90*C wzwyż. Czy objawy mogą być przyczyną kąta wyprzedzenia zapłonu? Spróbować przyspieszyć czy opóźnić? Dzięki z góry i proszę o jakąkolwiek aktywność w tym temaci z waszej strony. Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-11-17, 15:13 ]
Panowie pierwsza rzecz to prosiłbym o jakąś wypowiedź z waszej strony na poprzednie moje wypowiedzi, lecz powstał poważniejszy problem(napisze tutaj bo nie chce otwierać nowego tematu)
z ogrzewaniem. Dzisiaj jadąc do pracy, po przejechaniu 4km z nawiewow zaczął wydobywać się zimny podmuch, wręcz lodowaty i prawdopodobnie podejrzewam brak obiegu gdyż zamarzł parownik. Po przejechaniu 8km auto zaczęło grzać normalnie. W drodze powrotnej zauważyłem że aktualnie nie mam ogrzewania na wolnych obrotach, gdy zwiększe obroty ogrzewanie wraca wystarczy 200obr więcej. Możliwe że się zapowietrza? Czy UPG?
Wiem, że problemem jest regulacja czujnika położenia przepustnicy.
Czujnik mam nowy, wraz z regulatorem, teraz muszę to zgrać ze sobą(wiem że powinno się wymienić na nowa przepustnice).
Jak przeprowadzić prawidłowo regulacje, wyczytałem że regulator musi być cofniety, nie rozumiem w jaki sposób. I w jaki sposób wykonać pomiary, chociaż sam fakt wtyczek,podpiete czy nie?
I czy regulować z włączonym zapłonem? Mam uzyskać napięcie 0,20~0,25V na silniczku krokowym/regulatorze, ale mam go cofnąć, w momencie jak włączam zapłon wysunię się.
Proszę o pomoc, jak widać wyżej, mam namieszane z informacjami.
Serdecznie dziękuję, miłego weekendu życzę.
Edit;
Zapomniałem dodać, że jest to 01.92 4pinowy regulator
[ Dodano: 2018-11-12, 21:33 ]
Sprawa wygląda następująco;
Regulacja okazała się banalnie prosta, aktualnie ustawiłem pomiędzy pinami 1 i 2 wartość 0,23V i jest o niebo lepiej.
Wykonałem pomiary oporów czujnika i prosiłbym o ich weryfikację.
Pomiędzy pinami 1,a 2 opór wynosi:
*na zamkniętej przepustnicy 1028ohm
*na otwartej ok. 1/4, wartość zmienna, później stała 1286ohm
*na otwartej max, zmienna, następnie stała 1276ohm
Pomiedzy pinami 1,a 4 opór wynosi:
*na zamkniętej przepustnicy 963ohm
*na otwartej ok 1/4, wartość zmienna, później stała 1672ohm
*na otwartej przepustnicy max. zmienna~stała 1774ohm
Pomiedzy pinami 1,a 5 opór wynosi w każdej pozycji przepustnicy 541ohm.
Czujnik położenia przepustnicy jest 4pinowy, lecz wtyczka instalacji 5pin, z czego 3pin jest nie obsługiwany(przewodu brak). Dla wyjaśnienia kolejności pinów dlaczego pisze od 1 do 5. Proszę o pomoc i pozdrawiam
[ Dodano: 2018-11-13, 21:24 ]
Panowie jest jeszcze jeden aspekt do przedyskutowania, mianowicie gdy silnik schodzi z obrotów na każdym biegu, lecz nie zawsze poniżej 1200obr/min zaczyna szarpać/żabkować, ale tylko wtedy, gdy temp silnika wynosi 90*C wzwyż. Czy objawy mogą być przyczyną kąta wyprzedzenia zapłonu? Spróbować przyspieszyć czy opóźnić? Dzięki z góry i proszę o jakąkolwiek aktywność w tym temaci z waszej strony. Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-11-17, 15:13 ]
Panowie pierwsza rzecz to prosiłbym o jakąś wypowiedź z waszej strony na poprzednie moje wypowiedzi, lecz powstał poważniejszy problem(napisze tutaj bo nie chce otwierać nowego tematu)
z ogrzewaniem. Dzisiaj jadąc do pracy, po przejechaniu 4km z nawiewow zaczął wydobywać się zimny podmuch, wręcz lodowaty i prawdopodobnie podejrzewam brak obiegu gdyż zamarzł parownik. Po przejechaniu 8km auto zaczęło grzać normalnie. W drodze powrotnej zauważyłem że aktualnie nie mam ogrzewania na wolnych obrotach, gdy zwiększe obroty ogrzewanie wraca wystarczy 200obr więcej. Możliwe że się zapowietrza? Czy UPG?