[B4 2.0 ABT] Remont-pomiary (tłoki, cylindry, pierścienie)
: 17 lis 2018, 10:56
Witam.Samochód borykał się z dużym poborem oleju przy jeździe w trasie, obroty 3000-3500.
Kompresja była w okolicach 10,5, na 4 cylindrze niecałe 10. Postanowiłem rozebrać na części pierwsze, żeby zobaczyć na czym stoję.
Jestem na etapie pomiarów tłoka i cylindrów w moim Audi. Zdjęcia pokazują tylko jedną stronę, bo praktycznie tylko ona się zużyła .Oto zdjęcia i wyniki pomiarów.
1. Tłok(82,46) i cylinder(82,51)
2. Tłok(82,47) i cylinder (82,52)
3. Tłok(82,45) i cylinder (82,51)
4. Tłok(82,44) i cylinder (82,52)
Tłoki mierzone mikrometrem,prostopadle do sworznia, 1cm od dołu płaszcza. Nominalne wymiary tłoka to 82,48 , a cylindra 82,51. Tłoki mają pojedyncze wyczuwalne rysy, ale cało powierzchniowo nie czuć przytarcia.
Cylindry mierzone w 3 punktach średnicówką. Wymiary podałem prostopadle do wału, w drugą stronę nie ma odchyłek większych niż 0,03mm na każdym cylindrze, wizualne ślady pracowania z tej samej strony co i u tłoków. Żadnych wyczuwalnych rys.
Zdaje sobie jeszcze sprawę z niedokładności pomiarów, ale może ktoś z doświadczeniem poradzi mi, czy takie pasowanie tłok- cylinder jak 0,06 i 0,08 mm jak wychodzi u mnie, przy tego typu pomiarach na 3 i 4 cylindrze jest jeszcze dopuszczalne z praktycznego punktu widzenia?
Pierścienie.
Tu mam problem, bo nie wiem czy to dobrze rozumiem.
Pierścienie, które odpowiadają za nieprzedostawanie
, się oleju do komory spalania to są środkowe pierścienie zgarniające i to na nich mierzymy luz zamka, czy to są te dwuczęściowe na samym dole z ekspanderem?
Kompresja była w okolicach 10,5, na 4 cylindrze niecałe 10. Postanowiłem rozebrać na części pierwsze, żeby zobaczyć na czym stoję.
Jestem na etapie pomiarów tłoka i cylindrów w moim Audi. Zdjęcia pokazują tylko jedną stronę, bo praktycznie tylko ona się zużyła .Oto zdjęcia i wyniki pomiarów.
1. Tłok(82,46) i cylinder(82,51)
2. Tłok(82,47) i cylinder (82,52)
3. Tłok(82,45) i cylinder (82,51)
4. Tłok(82,44) i cylinder (82,52)
Tłoki mierzone mikrometrem,prostopadle do sworznia, 1cm od dołu płaszcza. Nominalne wymiary tłoka to 82,48 , a cylindra 82,51. Tłoki mają pojedyncze wyczuwalne rysy, ale cało powierzchniowo nie czuć przytarcia.
Cylindry mierzone w 3 punktach średnicówką. Wymiary podałem prostopadle do wału, w drugą stronę nie ma odchyłek większych niż 0,03mm na każdym cylindrze, wizualne ślady pracowania z tej samej strony co i u tłoków. Żadnych wyczuwalnych rys.
Zdaje sobie jeszcze sprawę z niedokładności pomiarów, ale może ktoś z doświadczeniem poradzi mi, czy takie pasowanie tłok- cylinder jak 0,06 i 0,08 mm jak wychodzi u mnie, przy tego typu pomiarach na 3 i 4 cylindrze jest jeszcze dopuszczalne z praktycznego punktu widzenia?
Pierścienie.
Tu mam problem, bo nie wiem czy to dobrze rozumiem.
Pierścienie, które odpowiadają za nieprzedostawanie
, się oleju do komory spalania to są środkowe pierścienie zgarniające i to na nich mierzymy luz zamka, czy to są te dwuczęściowe na samym dole z ekspanderem?