Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Wyciek plynu chłodzącego

: 25 lis 2018, 11:57
autor: tomek9891234
Obrazek
Witam serdecznie mam niewielki wyciek w zaznaczonym miejscu, a raczej w tym miejscu widoczny jest płyn z układu chłodzenia(tył silnika od strony pasażera). Plama pod autem pojawia się raz na kilka dni, głównie po nocy z ujemną temperaturą. Myślałem że to uszkodzona uszczelka pod głowicą ale nie widać żadnych innych objawów takich jak np. kopcenie na biało czy maź pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego. Czy ma ktoś jakiś pomysł skąd może podciekać płyn? Niedawno wymieniłem króciec głowicy(z czujnikami) bo podciekało spod niego i teraz jak na złość leci z innego miejsca. Na przewodach gumowych nie widać żadnych pęknięć, podokręcałem opaski a i tak zdarza mi się plama płynu pod autem.

: 25 lis 2018, 12:21
autor: Pieterb
tomek9891234, a z tego króćca z tyłu się nie leje?

: 25 lis 2018, 12:31
autor: tomek9891234
Właśnie wygląda na to że nie

: 25 lis 2018, 12:38
autor: Jarewa
Kolektor ssacy do uszczelnienia, w sensie uszczelka głowica/kolektro jest taka mała okragła do kanału wodnego.

: 25 lis 2018, 12:38
autor: maciek889
Lepiej upewnić się co do króćca, bo jest go taniej uszczelnić niż zmieniać na darmo uszczelkę pod głowicą. Szczególnie że krócic jest tuż przy krawędzi styku bloku i głowicy że nawet nie zobaczy się czy to wycieka spod niego bo od razu wpada w tą szczelinę.

: 25 lis 2018, 16:13
autor: Pieterb
maciek889, o tuż to, a zważywszy że silnik przechylony w tą stronę i płyn może tam podciekać, chyba jeszcze że faktycznie z kolektora ssącego jak zauważył Jarek.

: 25 lis 2018, 21:08
autor: tomek9891234
Dzięki wielkie za odpowiedzi, jutro z samego rana postaram się ustalić czy to ten króciec :)

: 25 lis 2018, 21:26
autor: Krzysiek 84
tomek9891234, _powitania

: 23 gru 2018, 11:47
autor: tomek9891234
Problem rozwiązany, uszczelka pod głowicą była przedmuchana.

: 23 gru 2018, 12:01
autor: Jarewa
Tam nie ma możliwości by ja przedmuchało, po drugie to co wystaje to kanał olejowy.

: 23 gru 2018, 12:20
autor: tomek9891234
Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą zostały wymienione uszczelki kolektora ssącego i wydechowego, w każdym bądź razie jest okej ;)

: 23 gru 2018, 12:23
autor: Jarewa
Ale być może można było taniej. A tez z tym walczyłem i taki sam objaw u mnie obeszło sie bez ściągania głowicy.

: 23 gru 2018, 12:35
autor: tomek9891234
Tzn. uszczelka była ewidentnie do wymiany, pojawił się olej w zbiorniku płynu chłodzącego, auto nie miało mocy, zaczęło mocno kopcić no i tester też pokazał że uszczelka do wymiany.

: 23 gru 2018, 17:38
autor: Jarewa
A to zmienia postać rzeczy.

: 30 sty 2020, 08:52
autor: Przemek29
Chłopaki podepnę się pod temat. U mnie dokładnie cieknie z tego miejsca jak na zdjęciu audi 80 B4. Wszystkie inne miejsca sucho, węże sprawdzone. Z żadnego nie cieknącą na ciepłym i na zimnym. Auto stało tydzień po tygodniu płyn zszedł dużo ponad minimum i zauważyłem ze dokładnie z tego miejsca( zdjęcie z pierwszego postu) z tylu silnika widać ewidentnie, ze leci płyn. Ogrzewanie działa, czujnik temperatury załącza się normalnie. Jak auto stoi dwa dni jest Ok jakiś minimalny ubytek nawet chyba nie zauważalny. Jak to powiedzieć mechanikowi No nie wiem jak to miejsce się nazywa w ogole i jak długo można z tym jeździć? Krociec z bloku silnika ten plastikowy wymieniony. Po odpaleniu po tygodniu jak dolałem płynu to z kratek było czuć zapach płynu chłodniczego przez chwile później już nie czuć w ogole. Podczas normalnej jazdy tez nie czuć płynu. Wiem ze dla Was to prosta sprawa ale ja jestem poza granicami Polski i nie pojadę do pierwszego lepszego mechanika żeby mi znalazł 1000 innych usterek zamiast tą naprawić. Oleju nie mam w zbiorniczku płynu chłodniczego. Nie bulgocze na ciepłym silniku.