Strona 1 z 1

[B4 2.0 ACE] Ubytek całego oleju spod podstawy filtra

: 19 gru 2018, 10:06
autor: Radek_ES
Witam!

Ostatnio jadąc do pracy swoją 80 b4 Quattro w wersji Competition z silnikiem 2.0 AEC 140km, zaczęła mi migać kontrolka oleju. Pomyślałem, że może być ciutke mało, więc chciałem zjechać za 100 metrów na stację i uzupełnić.

Niestety, gdy otworzyłem maskę, zobaczyłem, ze zgubiłem cały olej ( silnik nie zaczał klepać jeszcze), który uciekł na pierwszy rzut oka spod podstawy filtra oleju (chłodniczki).
Pytanie, czy ktoś miał w/w problem? Oraz od jakiego auta z grupy VAG pasuje filtr oleju, ewentualnie chłodniczka?

Z góry dziękuję i pozdrawiam! :)

: 19 gru 2018, 11:02
autor: maciek889
Pewnie uszczelka między chłodnicą oleju a podstawą filtra pękła. Typowa rzecze i sklepy w mojej okolicy mają zawsze je na miejscu.

: 19 gru 2018, 11:17
autor: Radek_ES
Tak mi się właśnie wydawało, że będzie tam normalna uszczelka, ale wolałem się upewnić :)

Dziękuje!

: 19 gru 2018, 11:38
autor: Krzysiek 84
Przy takich temperaturach guma robi się twarda i niestety często dzieje się tak zimową porą.
Dlatego nie należy lekceważyć kontrolki ciśnienia oleju.

: 19 gru 2018, 12:00
autor: Radek_ES
Nie nie, ja muszę mieć w aucie wszystko na TIP-TOP zrobione, zapytałem po prostu dla samej pewności, żeby nie musieć jeżdzić dwa razy do sklepu po uszczelkę :D

[ Dodano: 2018-12-19, 12:00 ]
Panowie to pytanko jeszcze, jakim olejem ją zalać? Poprzedni właściciel nie bardzo o nią dbał, bo w bagażniku znalazłem olej "Norauto" 5W30. Firmowo na pewno kupię lepszy, pytanie o to, czy lać dalej 5W30 czy zmienić?

: 19 gru 2018, 12:14
autor: Krzysiek 84
Jesli chcesz to mozesz od razu wymienić i uszczelke podstawy filtra oleju , tylko tą cieńką blaszkę trzeba smarować masą dirko lub reinzosil i zostawić na noc do wyschnięcia.
Jeśli na takim oleju jeżdziła to można ponownie zalać ten 5w30.

: 19 gru 2018, 12:21
autor: Radek_ES
Tak wymienię wszystko jednocześnie, żeby mieć spokój :)
I zostawię taki olej skoro taki był.

Dziękuje za odpowiedzi i pomoc!

: 21 gru 2018, 00:17
autor: xRead
Niczym tej blaszki nie smarować ... Odtłuścić powierzchnię oraz skręcić równomiernie kluczem dynamometrycznym

: 21 gru 2018, 00:37
autor: Krzysiek 84
xRead pisze:Niczym tej blaszki nie smarować ... Odtłuścić powierzchnię oraz skręcić równomiernie kluczem dynamometrycznym
No niestety mi pociekło olejem po pierwszym odpaleniu silnika.
Ta blaszka jest zbyt cieńka , teraz juz nie składam jej na sucho , tylko na reinzosil.
Oryginalna uszczelka podstawy była firmy elring i wygladała coś w podobie jak są wykonane uszczelki kolektora wydechowego, więc była o wiele , wiele grubsza niż ten chłam który jest sprzedawany teraz.

: 21 gru 2018, 10:32
autor: Kogutiru
Jak wymieniałem uszczelke metalowa miedzy blokiem a podstawą filtra oleju to również na sucho i nic nie leci ważny jest moment dokręcenia. śrubę z kanalem olejowym bądź nakrętkę zależy co puści szybciej którą przykrecamy chłodniczkę również dokręcamy momentem